Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Városliget átépítése miatt turistabuszok lepték el Budapestet

Posted on 2018.06.11.2018.10.06. By Iroda Távirati

Egyeztetések kezdődtek a Hősök tere buszparkolóinak számának bővítéséről

A Műcsarnok melletti autóbusz-parkoló váratlan lezárása miatti kaotikus közlekedési helyzet kezd kialakulni a fővárosban. Naponta 200-250 turistabusz kénytelen ugyanis a Hősök tere és a Kerepesi út között keringeni, ami sokszorosára növeli a dugókat, a károsanyag-kibocsátást és a szálló port a levegőben. A helyzet megoldása érdekében egyeztetések kezdődtek a Városliget Zrt.-vel.

Naponta közel 18.000 buszos turista fordul meg a Hősök tere és a Városliget környékén. A Műcsarnok mellett évtizedek óta jól működő buszparkolót azonban a Liget projekt építési munkálatai miatt lezárták, s a turistabuszokat a 2 kilométerre lévő, Népstadion melletti parkolóba száműzték. Azóta naponta 200-250 busz kénytelen a Hősök tere – Koós K. sétány – Dózsa Gy. út – Kerepesi út között keringeni, ami szinte ellehetetleníti a környéken a közlekedést. A helyzet a turistáknak, a buszosoknak, az autósoknak, a környéken élőknek és a fővárosiaknak is rengeteg nehézséget okoz, ezért az autóbuszos személyszállítók képviseletében a NiT Hungary, továbbá a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) és a Magyar Idegenvezetők Egyesülete (MIe) egyeztetéseket kezdett a Városliget Zrt. vezérigazgatójával, Dr. Gyorgyevics Benedekkel és munkatársaival.

A Liget projekt célja, hogy Budapest egyik legnagyobb turisztikai attrakciójává és célállomásává tegye a Városligetet. Az átépítési munkálatokkal összefüggő „ex-lex” állapot várhatóan 2020-ig határozza meg a Hősök tere megközelíthetőségét. A közmű-átalakítási munkálatok miatt lezárt buszparkoló pótlására 33 férőhelyes párhuzamos parkolót jelöltek ki a Dózsa György út Verseny utca – Kerepesi út közötti szakaszán. Ez azonban a távolság miatt – és a forgalmi tapasztalatokat is értékelve – nem tekinthető ideális megoldásnak, és nem oldja meg a térre most napi szinten érkező 200-250 turistabusz rövid idejű parkolási gondjait. 2016-ban és most is felmerült a Szabolcs utcai buszparkoló kialakítása, ami a XIII. kerületi önkormányzat kategorikus elutasítása miatt egyelőre nem látszik megvalósíthatónak.

A Városliget Zrt. átlátja a lezárások miatti közlekedési és parkolási problémákat, és érdekelt abban is, hogy a turistabuszok számára a tér közvetlen közelében elegendő számban álljon rendelkezésre az utasok biztonságos leszállítását, felvételét, és a rövid távú várakozást biztosító parkolóhely. Megoldásként az Olof Palme sétányon rendelkezésre álló férőhelyszámok növelése, valamint egyéb javaslatok figyelembevétele is felmerült. A NiT Hungary már előkészített egy tervezetet, amely a javasolt további, rövid távú megállást biztosító autóbusz-parkolóhelyek kialakításának helyére, illetve más fontos beavatkozási pontokra vonatkozik. A szakmai szervezetek rövid időn belül egy komplex javaslat kidolgozását is vállalták. A Budapest Közút Forgalomtechnikai Igazgatósága levélben támogatásáról biztosította az Olof Palme sétányon kijelölt le- és felszállóhely hosszának megnövelését, és a Városliget Zrt. egyetértésével intézkedik annak kijelöléséről. Az Igazgatóság megkérte a szükséges hozzájárulásokat ahhoz is, hogy a Műcsarnok előtti járdaszakasz mellett további három leszállító helyet jelöljenek ki, egyben a buszok hosszabb távú várakozásával kapcsolatban felhívták a figyelmet arra, hogy a Szabolcs utcában ma is lehetőség van az autóbusszal történő parkolásra.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Volvo ambiciózus tervei
Next Post: A vizsgált autókereskedők több mint fele akadt fenn az elmúlt évben a megbízhatósági szűrők valamelyikén

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT