Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A vészfékrendszerek adhatnak lendületet az önvezető autóknak

Posted on 2017.09.06. By AztaCARom

Hollandiában és Belgiumban minden harmadik, Németországban minden negyedik, Nagy-Britanniában minden ötödik, a 2015-ös évben újonnan forgalomba helyezett személyautóban van automatikus vészfékrendszer

Az ilyen rendszernek köszönhetően akár 72 százalékkal kevesebb személyi sérüléssel járó ráfutásos baleset történhet

A Bosch, 2015-ös forgalomba helyezési statisztikákon alapuló elemzése szerint egyre nagyobb számban találhatók vezetéstámogató rendszerek az európai piacon: már most számos új autó fékez önállóan Németországban, Hollandiában, Belgiumban és például Nagy-Britanniában is a balesetek elkerülésére és – szükség esetén – az autó álló helyzetig történő, teljes lefékezésére.
Az automatikus vészfékrendszerek nagyarányú elterjedésében komoly szerepet játszik az Euro NCAP (Európai Új Autó Értékelő Program) értékelési rendszere is: a fogyasztóvédelmi szervezet töréstesztjein elérhető ötcsillagos eredményhez 2014 eleje óta szükséges az ilyen segédrendszer is.
„Meglátásunk szerint az automatikus vészfékrendszerek gyors terjedése, valamint a hétköznapi közúti gyakorlatba történő beágyazódásuk egyaránt az automatizált vezetés felé tartó utat egyengetik. Minél jobban ismerik ugyanis az emberek az önvezető autók alapját jelentő vezetéstámogató rendszereket és az azokkal járó előnyöket, annál kevésbé idegenkednek majd az effajta technológiáktól. Így pedig még nagyobb arányban nőhet az automatizált vezetés és az önvezető autók elfogadottsága. A Bosch több ezer mérnöke jelenleg is azon dolgozik, hogy az egyelőre tudományos-fantasztikus fikcióba illő önvezető autók a jövőben mindenki életének megszokott, szerethető részeivé válhassanak” – hangsúlyozta dr. Dirk Hoheisel, a Bosch igazgatótanácsának tagja.
A Bosch elemzése szerint a követési távolságot is figyelő adaptív sebességszabályozó (ACC) is nagy népszerűségnek örvend az autóvásárlók körében: ez a vezetéstámogató „asszisztens” a 2015-ös évben az új német személyautók 11 százalékában volt megtalálható. A parkolási vezetéstámogató rendszerek (az egyszerű távolságmérő szenzoroktól a kormányzás feladatát elvégző parkolóasszisztensekig) minden második Németországban újonnan forgalomba helyezett személyautóban könnyítik meg a manőverezést. Az új személyautók 16 százaléka felügyeli a sávváltást vagy tartja önállóan a választott forgalmi sávot, míg az új autók 11 százalékába integráltak a közlekedési táblákat kamera segítségével felismerő rendszert.

Európa szerte és az Egyesült Államokban is terjednek az automatikus vészfékrendszerek

Nemcsak Németországban, hanem más európai országokban is teret nyernek az automatikus vészfékrendszerek: a 2015-ben újonnan forgalomba helyezett személyautók közül Hollandiában 32, Belgiumban 30, Nagy-Britanniában 21, míg Spanyolországban az újonnan értékesített személyautók 16 százaléka segítette a vezetőt automatikus vészfékezéssel. Mindeközben pedig az Egyesült Államokban nem kevesebb, mint 20 autógyártó egyezett meg arról, hogy 2022-re alapfunkcióvá teszik járműveikben az automatizált vészfékrendszereket.
Az automatikus vészfékrendszerek radar és/vagy kamera segítségével figyelik a jármű előtti útszakaszt. Amennyiben a jármű az adott forgalmi sávban található akadályt kritikus mértékben megközelítené, a rendszer rögtön figyelmezteti a járművezetőt – ha a vezető nem reagál időben, a jármű önműködően vészfékezést hajt végre.
A Bosch baleseti kutatásai alapján csak Németországban elkerülhető lenne a személyi sérüléssel járó ráfutásos balesetek akár 72 százaléka, ha minden járműben megtalálható lenne automatikus vészfékrendszer.

A Bosch elemzéséről

A vezetéstámogató rendszerek kiértékelését a Bosch a német Szövetségi Közlekedési Hivatal által a 2015-ben forgalomba helyezett új autókról kiadott statisztikái, valamint az IHS Markit szolgáltató adatai alapján végezte. Első lépésben meghatározták a különböző szegmensek legfontosabb modelljeit, majd a felszereltségi listák alapján megállapították, hogy az egyes járművek milyen vezetéstámogató rendszereket kínálnak. Németországban 2015 során 3,2 millió új személyautót helyeztek forgalomba. A Boschnál ma már közel 3000 fejlesztő dolgozik új vezetéstámogató rendszereken, az automatizált vezetés és parkolás területein egyaránt.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:Bosch, fék, fékrendszer, járműtechnika, közlekedés, vészfékrendszer

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Elérkezett a következő lépés a Scania új tehergépkocsi-generációja számára
Next Post: Hosszú utat tettünk meg, és hosszú út áll még előttünk

Kapcsolódó cikkek

  • Rövidített útvonalon jár a 60-as (fogaskerekű) villamos 2017. október 2. és november 10. között Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Toyota újabb fejlesztési központja Hírek
  • Csak a sz@rt kell megmagyarázni! “Hagyományőrző, egyedi, letisztult a MINI új márkalogója” Hírek
  • Tíz éves csúcsra emelkedett tavaly a forgalomba helyezett autók száma Németországban Hírek
  • Már hazánkban is elérhető a világ egyik legbiztonságosabb autója Bemutató
  • A munkaerő intelligens átalakítása mentheti meg az autóipart Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Rekonstruálták a Kárpát-medence legnagyobb földrengéseit
  • A zöld agyag a bőr legjobb barátja
  • Bach-ot is kínál mindenkinek a Fény Utcai Piac
  • 2023-as energiagazdálkodási trendek az építőipari szektorban
  • Tovább bővül a mobiljáték-piac
  • Alonso visszakapta harmadik helyét
  • Alonsót elmeszelték, csak negyedik lett
  • Pérez behúzta, Verstappen felhozta a másodikra
  • Van képünk hozzá (23.03.19.) – Lamborghini LB744 Aventador
  • Pérezé a vasárnapi pole
  • Az MG4 hatótávja több nemzetközi szakújságírók által végzett teszten is bizonyított
  • Az Óbudai Egyetemen tesztel a Yettel
  • Európa legnagyobb lakóautós magazinja lelkesedik a teszteket követően
  • A Toyota megnyerte az előszezoni prológ tesztet az áttervezett GR010 Hybriddel
  • Szigorodott haszongépjárművek Euro NCAP osztályzása
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Teljes kiőrlésű lisztet hívott vissza a forgalmazó
  • Minden hétfőn Árzuhanás a SPAR-nál
  • Elindult a tavaszi szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés
  • Állj ellen a divatdiétáknak, hatástalanok, de akár veszélyesek is lehetnek!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • BEGURULVA EXKLUZÍV! A születése óta vak Karvai Sanyi “így nézte meg” a Nissan Townstart
  • Előre szóltunk! A népszerű látássérült házaspár és a Nissan e-Power hajtás
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Videóval “megspékelt” podcast érkezett a Nissan e-Power hajtásról
  • Az új Citroen C4 X és e-C4 X bemutatóról hoztam
  • Nem hangtalan az e-Power Nissan Qashqai
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT