A világrekorder technológia az Alfa Romeo Tonale sajátja

:

AZ ALFA ROMEO SZOFTVERREL ÉS ONLINE KAPCSOLÓDÁSSAL FOKOZZA A VEZETÉS ÉLMÉNYÉT ÉS JAVÍTJA AZ ÉRTÉKTARTÁST

Begurulva – Autó- és kütyümustra podcast (Ami igazán számít, arról beszélünk!) >>>

  • A Tonale a világon először alkalmaz nem helyettesíthető token (NFT) technológiát, és ezzel forradalmasítja az autóipart.
  • A legmagasabb szintű online kapcsolódás „Alfa Connect Services” funkcionalitással és vezeték nélküli szoftverfrissítésekkel.
  • Az integrált Amazon Alexa hangvezérelt személyes asszisztens még inkább megerősíti a Tonale otthonos érzetét; ehhez kapcsolódóan a tulajdonos akár autóját is megadhatja szállítási címként, amikor az interneten rendel árut.
  • A teljesen átdolgozott infotainment rendszer kifinomult kezelőfelülettel biztosít maradéktalan felhasználói élményt.
  • A „teleszkopikus” kialakítású műszerfalon egy 12,3 colos digitális műszeregység, valamint egy 10,25 colos érintőképernyő teremt az okostelefonokat idéző élményt; a képernyők összesített mérete (22,5 col) a kategória legjobb értéke.

NFT technológia

A Tonale a világon először alkalmaz nem helyettesíthető token (NFT) technológiát, és ezzel forradalmasítja az autóipart. Az Alfa Romeo az autógyártók közül elsőként állított ki NFT digitális tanúsítványt egy típusa számára. A technológia a „blokklánc kártya” koncepcióját követi, és védett, nem módosítható feljegyzéseket tartalmaz az adott jármű életciklusának fő mozzanatairól. Ez a meghatározó, haladéktalanul felhasználható és végletekig fenntartható funkció is kihangsúlyozza az Alfa Romeo innovatív természetét. Amennyiben az ügyfél beleegyezik, az NFT feljegyzi a jármű adatait. Az így létrehozott tanúsítvány alkalmas annak igazolására, hogy a gépkocsit az előírások szerint tartották karban, és ezzel kedvezően befolyásolhatja annak értéktartását. A használtautó-piacon az NFT tanúsítvány még hitelesebbé és megbízhatóbbá teszi az adatokat, a tulajdonosok és a kereskedők számára egyaránt. Ezzel párhuzamosan a vevők is fenntartások nélkül vásárolhatják meg használt autójukat.

Exkluzív DS7 Crossback E-Tense és G-Shock GMW-B5000RD-4ER podcast >>>

Amazon Alexa: mindenkor, mindenhol otthonos

Az Alfa Romeo Tonale egyik legfontosabb újdonsága az integrált Amazon Alexa hangvezérelt személyi titkár funkció, amivel az autó vezetője „mindig otthonosan” érezheti magát. A szolgáltatás egyszerűbbé és praktikusabbá teszi az autóhasználat mindennapi élményét.

A biztonságos házhoz szállítási szolgáltatás keretében a Tonale-tulajdonosok akár autójukat is megadhatják a várt küldemény kézbesítési címeként. A rendszer kinyitja az ajtókat, így a futár elhelyezheti az autóban a csomagot – mindezt a legnagyobb biztonságban. Emellett otthonában folyamatos tájékoztatást kaphat járműve státuszáról, lekérdezheti az üzemanyag- és/vagy töltöttségi szintet, rákereshet navigációs célpontokra, megtekintheti autója tartózkodási helyét, a távolból működtetheti a központi zárat, és így tovább. Az Amazon Alexa arra is alkalmas, hogy tételeket adjon hozzá a bevásárló listához, rákeressen a közeli éttermekre, vagy módosítsa otthona automatizált világítási vagy fűtési rendszerének beállításait – mindez anélkül, hogy a vezetőnek le kellene vennie tekintetét az útról.

Nagyméretű kijelző, és gyorsan, ösztönösen működtethető kezelőfelület

Az Alfa Romeo Tonale alapfelszerelésként kínált, új infotainment rendszere két nagy kijelzőt (összesen kategóriaelső 22,5 colos méretben), valamint kifinomult, ösztönösen működő, gyors HMI kezelőfelületet alkalmazva biztosít gondtalan felhasználói élményt. A testre szabható Android operációs rendszernek, valamint a vezeték nélküli frissítéseket (OTA) kínáló 4G mobil adatkapcsolatnak köszönhetően az új infotainment rendszer mindig a létező legfrissebb tartalmakat, funkcionalitást és szolgáltatásokat kínálja.

A tradicionális „teleszkopikus” műszerfal közepén kiemelkedő elem egy új, teljesen digitális 12,3 colos TFT kijelző, amelyen keresztül a jármű adatai és az autonóm mobilitási rendszerek beállításai is hozzáférhetők. A műszeregység átkonfigurálható: a három különböző elrendezés (fejlett, pihentető és történelmi) közül az utóbbit a márka veterán klasszikusai ihlették.

A műszerfalba süllyesztve kapott helyet egy innovatív 10,25 colos érintőképernyő, amely a legújabb generációs okostelefonokkal szerzett tapasztalatokat hasznosítva elégíti ki az ügyfelek minden igényét és elvárását. A rendszer widgeteket alkalmaz: az ösztönösen kezelhető, teljes funkcionalitású grafikus elemek gyorsan és könnyen (drag&drop) testre szabhatók. Minden felhasználó kialakíthatja saját nyitóképernyőjét, amelyen minden egyes járműfunkció önálló alkalmazásként szerepel. Vízszintes görgetéssel érhetők el az Alfa DNS rendszer, a rádió, a médialejátszó, az okostelefon, a navigációs rendszer, a klímaberendezés, az online szolgáltatások és az ADAS vezetőtámogató rendszerek alképernyői, amelyeket a felhasználó kedve szerint rendezhet el. Mindez az érintőképernyőn vagy a forgótárcsán keresztül egyaránt elvégezhető.

Alfa Connect szolgáltatások

Az Alfa Romeo Tonale rendelkezik az Alfa Connect szolgáltatásokkal, amelyek funkciók széles skáláját kínálja, a fejlett fedélzeti online csatlakozástól kezdve a biztonsági és kényelmi rendszerekig. Ezek között is a legfontosabb a „My Navigation”, amely a célállomások és turisztikailag érdekes úti célok (POI) távoli keresését lehetővé tévő alkalmazások mellett valós idejű tájékoztatást ad a forgalomról. A „My Remote” számos szolgáltatást tartalmaz. Többek között lehetővé teszi az autó néhány funkciójának (pl. ajtózárak, világítás) okostelefonról vagy okosóráról történő távvezérlését, a jármű helyzetének megállapítását, valamint bizonyos (sebesség és területi) korlátozások beállítását, amelyek átlépése esetén a rendszer értesítést küld a tulajdonosnak. A „My Wi-Fi” szolgáltatás révén egyszerre akár nyolc hordozható készülék csatlakozhat az internetre. Az „Alfa Connect szolgáltatások” között szerepel a „My Assistant” funkció is, amely lehetővé teszi, hogy a vezető vagy utasai ütközéskor vagy vészhelyzetben a tetőkonzolon elhelyezett Assist gomb megnyomásával, a központi érintőképernyőn erre szolgáló felület megérintésével, avagy az okostelefonos alkalmazásból segítséget kérjenek a diszpécser központtól. Balesetben a rendszer automatikusan kapcsolatba lép a regionális központtal, ha pedig meghibásodik a jármű, a vezető hívhat segítséget. A gépkocsi minden esetben automatikusan továbbítja tartózkodási helyét, megkönnyítve a mentést. A csomagnak része az a jelentéskészítő szolgáltatás, amely havonta e-mail üzenetben tájékoztatja az Alfa Romeót az ügyfél járművének műszaki állapotáról. A „My Car” funkcióval a jármű műszaki állapota és paraméterei a „My Alfa Connect” alkalmazás  felületen elérhetőek. A „My Alert” funkció, amely lopási kísérlet esetén riasztja a tulajdonost, vagy a flottakezelés céljára szolgáló „My Fleet Manager” szolgáltatás.

Ezek a funkciók az Alfa Romeo modellkínálat minden tagjához elérhetők.

Sportos, testre szabott vezetői környezet  

A Tonale belső terében minden a vezető kényelmét és élményét szolgálja. Ilyen részlet az egyedi kárpitozású vezetőülés, az átlósan futó padlókonzol, a finoman hullámzó műszerfal vagy a vezető felé forduló műszerek. Minden kezelőszerv kézre esik és könnyen elérhető, a kapcsolók és tárcsák éppúgy, mint a központi kijelzőn megjelenő, digitális gombok. Mindez zavartalan vezetési élményt kínál, amely egyszerre élvezetes és biztonságos. Ennek része a Tonale minden kivitelén alapfelszerelésként kínált, vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto okostelefon-integráció is.