Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

 A visszaszámlálás elkezdődött

Posted on 2017.09.27. By AztaCARom

Kecses Lotusok, vidám Bogarak és elegáns Mercedesek sorakoztak egymás mögött a Duna partján – mind-mind a hatvanas, hetvenes évekből, s mind tökéletes állapotban.

Aki arra járt, megbámulta őket, az alsó rakparton haladók direkt elfelejtettek gázt adni, hogy minél tovább gyönyörködhessenek a látványban. Nem mindennap látni ugyanis ilyen klasszikus autókat a belvárosban. Péntektől vasárnapig ugyanezek az autók a mogyoródi F1-es aszfaltcsíkon köröznek a Hungaroring Classic keretében.
Az esemény sajtótájékoztatóját kedden tartották a Duna Yacht Event rendezvényhajón, s a hajó előtt sorakoztak a fentebb említett autók, körülöttük pedig a kor divatjának megfelelő öltözékben elegáns hölgyek.
A Classic Endurance Racing 2004 óta szerveződik a jelenlegi formájában – csokorba gyűjtve a historic-sorozatokat, vagyis a klasszikus autók versenyeit a sportág hőskorából. Élőben és versenykörülmények között, Közép-Európában először láthatjuk ezeket a klasszikus, korabeli autókat, amelyek késhegyre menő csatákat vívnak egymással a kontinens legendás aszfaltcsíkjain, köztük ettől az évtől kezdve a Hungaroringen
„A Hungaroring ma már a hagyományos pályák közé tartozik a száguldó cirkuszban, Monte-Carlo és Monza mögött a harmadik olyan helyszín, amely folyamatosan szerepel az F1-es versenynaptárban. Azokhoz a versenyautókhoz képest azonban, amelyek a hétvégén száguldanak az aszfaltcsíkján, üdítően fiatal a pályánk – mosolygott Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. – Hiánypótló rendezvény ez a pálya és a magyar autósport szempontjából is, a klasszikus autók szerelmesei megtalálják itt a számításukat. Jó lenne, ha hagyományt tudnánk teremteni vele, mert az öregbítené az autósport és a pálya hírnevét is.”
Az ötlet, hogy hazánkba hozzák a sorozatot, akkor született meg a Dakar-versenyző Szalay Balázs fejében, amikor navigátorával, Bunkoczi Lászlóval tavaly Goodwoodban járt, a mára legendássá vált „sebesség ünnepén”.
„Százhúszezer ember tolongott a pályán, sokan korabeli öltözékben, és olyan autók között sétáltunk, amelyekre gyerekkorom autós kártyáiról sejlettek fel az emlékezetemben. Szinte azonnal eldöntöttem, hogy egy ilyen eseményt Magyarországon is rendezni kell, és Rákosi Tamásban jó partnerre találtam ebben. Jól döntöttünk, mert hatalmas az érdeklődés” – árulta el Szalay Balázs.
S hogy mivel egészítette ki Szalay mondandóját Rákosi Tamás? Ő arról beszélt, hogy ez az esemény mérföldkő lesz a hazai autósport történetében, s hogy szeretnének belőle hagyományt teremteni, hogy egyszer majd a híres klasszikus autós fesztiválok között emlegessék a Hungaroring Classicot.
„Szenvedélyünk az autózás, az autóversenyzés, az égett benzinszag, s nagy álmunk válik valóra ezzel a rendezvénnyel, amelyből családi autósport-ünnepet szeretnénk teremteni – mondta Rákosi Tamás, a Hungaroring Classic másik ügyvezetője. – Emlékszem, tízévesen ráülhettem Jim Clark autójának kerekére, s ez hatalmas élményt jelentett számomra. Azt szeretnénk, ha a mai gyerekek is átélhetnék ezt az élményt, ha ők is közel mehetnének ezekhez az autócsodákhoz. S a Hungaroring paddockjában sétálva a korabeli hangulatot is megtapasztalhatják majd, mert arra kérjük a hölgyeket és urakat, a vendégeket és szurkolókat, hogy öltözékükkel képviseljék maguk is a hatvanas, hetvenes évek stílusát.”
Szórád József értékesítési igazgató hozzátette, a hazai és környező országok klubjai és a kiállítók részéről is hatalmas az érdeklődés, az ötven kiállítói hely hamar megtelt, és ahhoz képest, hogy eredendően 500 klub jelentkezését akarták elfogadni, mostanra majdnem hatszáznál tartanak.
A sajtótájékoztatóra hazánkba érkezett a sorozatot nemzetközi szinten már 14. éve szervező Peter Auto sportigazgatója, Pierre-Antoine Lecoutour is, aki elárulta, hét kategóriában 150-160 versenyautó áll majd rajthoz a péntektől vasárnapig tartó viadalon az ötvenes évek GT-autóitól a legendás F2-es verdákon keresztül a nyolcvanas évek sportautóig, amelyek főszereplői voltak a legendás Le Mans-i 24 órás viadaloknak. Az egyik legnagyobb név az ötszörös Le Mans-i győztes Emanuele Pirro, aki három évet eltöltött a Formula–1-ben is.
„Hét kategória versenyeit hoztuk el a Hungaroringre, ahol legendás versenyautók tűnnek majd fel, s nem csupán feltűnnek, hanem késhegyre menő csatákat vívnak egymással. Alfa Romeók, Mercedesek, tízmillió eurós Ferrarik, Lola T-k, hogy csak néhányat említsünk a résztvevők közül, amelyek remek küzdelmet vívnak majd a Hungaroringen. A mezőny tagjai is nagyon várják már, hogy az új helyszínen is megmutathassák magukat, alig várják, hogy kipróbálhassák magukat a Hungaroringen.”
A sajtótájékoztatón megszólalt a hétszeres abszolút ralibajnok ifjabb Tóth János (egy Peugeot 404-est vezet majd) és az örökös magyar bajnok Ferjáncz Attila fia, Ferjáncz András is, aki egy olyan Renault 17 Gordinit vezet majd, amilyennel az édesapja két bajnoki címet is szerzett. Ők ketten felvezető autók pilótájaként vesznek majd részt az eseményen.

http://egyszermarlattamautot.hu/2017/09/26/hungaroring-classic-2017/

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:Classic Endurance Racing, Duna Yacht Event, Ferjáncz András, Ferjáncz Attila, Hungaroring Classic, Peter Auto, Pierre-Antoine Lecoutour, Rákosi Tamás, Renault 17 Gordini, Szalay Balázs

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Lexus lenne a legjobb használtautó?
Next Post: A Ford és a Virginia Tech. olyan jelzéseket fejleszt, amelyekkel az önvezető autók kommunikálhatnak az emberekkel

Kapcsolódó cikkek

  • Lezárultak a bértárgyalások a MÁV-Volán-csoportnál Hírek
  • Hoppá! A Lexus manuális váltót tervez a teljesen elektromos LFA utódhoz Ctrl+C - Ctrl+V
  • Tavasszal kezdődhetnek az útfelújítások a XI. és a XV. kerületben Ctrl+C - Ctrl+V
  • Nagy-Britanniában 24,3 százalékkal esett az új autók eladása júniusban Hírek
  • Szigorúan ellenőrzött autóbuszok Ctrl+C - Ctrl+V
  • Továbbra is sok dízel autó lesz az utakon Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Rekonstruálták a Kárpát-medence legnagyobb földrengéseit
  • A zöld agyag a bőr legjobb barátja
  • Bach-ot is kínál mindenkinek a Fény Utcai Piac
  • 2023-as energiagazdálkodási trendek az építőipari szektorban
  • Tovább bővül a mobiljáték-piac
  • Alonso visszakapta harmadik helyét
  • Alonsót elmeszelték, csak negyedik lett
  • Pérez behúzta, Verstappen felhozta a másodikra
  • Van képünk hozzá (23.03.19.) – Lamborghini LB744 Aventador
  • Pérezé a vasárnapi pole
  • Az MG4 hatótávja több nemzetközi szakújságírók által végzett teszten is bizonyított
  • Az Óbudai Egyetemen tesztel a Yettel
  • Európa legnagyobb lakóautós magazinja lelkesedik a teszteket követően
  • A Toyota megnyerte az előszezoni prológ tesztet az áttervezett GR010 Hybriddel
  • Szigorodott haszongépjárművek Euro NCAP osztályzása
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Teljes kiőrlésű lisztet hívott vissza a forgalmazó
  • Minden hétfőn Árzuhanás a SPAR-nál
  • Elindult a tavaszi szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés
  • Állj ellen a divatdiétáknak, hatástalanok, de akár veszélyesek is lehetnek!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • BEGURULVA EXKLUZÍV! A születése óta vak Karvai Sanyi “így nézte meg” a Nissan Townstart
  • Előre szóltunk! A népszerű látássérült házaspár és a Nissan e-Power hajtás
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Videóval “megspékelt” podcast érkezett a Nissan e-Power hajtásról
  • Az új Citroen C4 X és e-C4 X bemutatóról hoztam
  • Nem hangtalan az e-Power Nissan Qashqai
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT