Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Volkswagen folytatja modell- és innovációs offenzíváját

Posted on 2018.03.20.2018.03.20. By AztaCARom

Sikeres 2017-es üzleti évre tekint vissza a Volkswagen márka: összesen 6,23 millió járművet értékesített, forgalmát 80 milliárd euróra növelte. A különleges hatások előtti üzemi eredmény öt év után első ízben ismét nőtt, a 3,3 milliárd euró a legmagasabb eredmény 2012 óta. Az árbevétel-arányos nyereség (a különleges hatásokat nem számítva) az előző évi 1,8 százalékról 4,1 százalékra nőtt. Ezzel a Volkswagen márka a 2017-re kitűzött célokat mind túlteljesítette.

„Megmutatta a Volkswagen és a munkatársak erejét a 2017-es esztendő. Sikeresen megfordítottuk a trendeket, és minden területen egyértelműen versenyképesebbé váltunk. A TRANSFORM 2025+ stratégiánk megvalósítása jól halad, és érezhető eredményeket hoz. A munkavállalók és a vállalat között kötött Zukunftspakt megállapodástól a szabadidő-autók offenzíváján át egészen a regionális stratégiákig minden kezdeményezés hozzájárult a Volkswagen kedvező irányú fejlődéséhez. Ezt a lendületet kihasználjuk majd, és stratégiánk megvalósításának tempóját 2018 során is fokozzuk” – mondja Dr. Herbert Diess, a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának elnöke.

Az összes jelentős pénzügyi mutató javult

Az elmúlt évben összesen 6,23 millió járművet adott át ügyfeleinek a márka – ez 4,2 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A Golf, a Tiguan és a Polo jóvoltából a márka három típussal képviselteti magát a világ tíz legnagyobb példányszámban eladott személyautói között. A legnagyobb növekedést a Volkswagen a szabadidő-autók piacán érte el: A Tiguan az előző évhez képest összesen 200 ezerrel több példányban talált gazdára, így összesen 720 ezer kelt el tavaly. Az USA piacán elérhető Atlas, és a kínai piacon kínált testvére, a Teramont, már néhány hónappal a piaci bevezetést követően túlteljesítették a várakozásokat. A 2017 ősze óta elérhető T-Roc iránt is nagy a kereslet. Így mára minden hetedik eladott Volkswagen egy szabadidő-autó, és ez az arány 2020-ra 40 százalékra emelkedik majd.

A márka termékei iránti erős kereslet jóval nagyobb forgalmat eredményezett. Körülbelül nyolc százalékkal emelkedett az előző évi – a strukturális változtatásokkal összhangban módosított – értékről, így elérte a 80 milliárd eurót.

Pozitívan alakult a márka nyeresége is: A különleges hatások előtti üzemi eredmény (EBIT) nagyjából 77 százalékkal, 3,3 milliárd euróra nőtt. Hasonlóképpen jelentős arányban, 4,1 százalékra nőtt a működés árbevétel-arányos nyeresége is. E tekintetben a márka eredetileg 2,5-3 százalékos célt tűzött ki a 2017-es évre, majd évközben az előrejelzést kicsivel e fölé emelte. A dízeltéma különleges hatásai a 2017-es évben a működési eredményt 2,8 milliárd euróval terhelték (2016: 5,2 milliárd euró).

 

A szabadidő-autók offenzívája és a Zukunftspakt a működési eredmény legfontosabb növelői

Az eredmények pozitív alakulása mögött a legfőbb okok a nagyobb darabszám, valamint a jobb termék kínálat voltak. Ezenkívül a gyártási költségeket is sikerült csökkenteni. Itt különösen a Moduláris Keresztmotoros Platformra (Modularen Querbaukasten, MQB) való összpontosítás fizetődött ki. A 2017-es évben a kiszállított járművek 40 százaléka alapult az MQB padlólemezen, ez nagyjából a duplája a 2015-ös aránynak. A következő években ez a pozitív fejlődés tovább gyorsul majd. Az állandó költségek a már megkezdett termékoffenzíva ellenére összességében csupán kis mértékben emelkedtek.

Az üzemi tanács és a vállalat megállapodása, a Zukunftspakt jelentős mértékben hozzájárult a fokozott versenyképességhez. A kidolgozott intézkedések 2020-tól évente 3,7 milliárd euró mértékű pozitív hatással bírnak majd az eredményre, ebből csupán Németországban 3,0 milliárd eurót realizálnak majd. Az elmúlt évben már megkötötték mind a 9200 szükséges nyugdíjkorhatár előtti részmunkaidős szerződést, amelyek fokozatosan 2020-ig lépnek majd életbe. A németországi telephelyek termelékenységét is sikerült fokozni. A Wolfsburg (Tiguan és Touran), Emden, Salzgitter és Kassel üzemek összességében az átlagnál nagyobb mértékben erősödtek e tekintetben.

 

Régiók: a trendfordító tervek hatása

Az elmúlt üzleti évben a régiók is fontos sikertényezőt jelentettek. Így a Volkswagen mindegyik nagy régióban növelte a piaci részesedését, piaci helyzetét a kifejezetten az adott régióra fejlesztett típusokkal erősítette meg. Az Amerikai Egyesült Államokban a Volkswagen márka 2013 óta először növelte kiszállításait (+5,2 százalék), miközben a teljes piac zsugorodott. Oroszországban (+20,4 százalék) és Brazíliában (+19,7 százalék) a márka két számjegyű növekedést realizált. Kínában a Volkswagen márka a kiszállításait 5,9 százalékkal fokozta, így a világon első márkaként szállított ki egyetlen piacra 3 milliónál több járművet.

Herbert Diess: „Az irány helyes. A jobb eredménnyel a  márka  jelentős  mértékben hozzájárul a teljes konszern sikeréhez. Ám most még mindössze a kezdeteknél állunk. A fő tevékenységünk további fejlesztéseivel megerősítjük az alapokat, hogy a Volkswagen márkát 2025-ig az elektromobilitás terén a világon vezetővé tegyük.”

 

Elektromos offenzíva: új e-mobilitási igazgatósági részleg

Az elektromos offenzívája kezdetének előkészületeit 2018-ban tovább erősíti a Volkswagen. Az újonnan alapított e-mobilitási igazgatósági részleggel, Thomas Ulbrich vezetése alatt, a márka összefogja az összes villamosítási törekvését, és egyúttal ezt a központi jövőtémát igazgatótanácsi szinten kezeli.

A Volkswagen márka 2020-tól tervezi a Moduláris E-hajtáslánc Platform (Modularen E-Antriebs-Baukasten, MEB) padlólemezre épülő tisztán elektromos meghajtású új generációs járművek bevezetését. Az ehhez kapcsolódó előkészületek a tervek szerint haladnak. Így a márka a Zwickau városában található üzemet nagyságrendileg egymilliárd euró beruházással az e-mobilitás európai kompetenciaközpontjává építi ki, és az összes MEB járművet itt építi majd az európai piacra. A jövőben naponta 1500 villanymotoros, az MEB padlólemezen alapuló személyautó készül itt. További vezető gyárak kialakítását tervez még a márka Kínában és Észak-Amerikában. Az elektromos autók új nemzedékének gyártása így a három nagy régióban szinte egyszerre futtatható fel.

Az I.D.-család első képviselőjeként 2020-ban kerül majd piacra a Volkswagen I.D. típus. Ezt rövid időközökkel követi majd többek között egy villanymotoros szabadidő-autó – az I.D. CROZZ – és az I.D. BUZZ – a jövőbeli Bulli. Az I.D. VIZZION koncepcióval a Volkswagen csupán néhány nappal ezelőtt nyújtott betekintést az I.D.-család várható zászlóshajójába. A tanulmányautó egyértelművé teszi az MEB kínálta hatalmas lehetőségeket. Ráadásul a járművek köré a Volkswagen egy átfogó ökoszisztémát is kiépít, amely a töltőoszloptól a „zöld” áramon keresztül egészen a digitális szolgáltatásokig terjed. Így az elektromos autókra való átállás a lehető legegyszerűbbé és legvonzóbbá válik.

„Az e-Golf iránti jelentős kereslet mutatja, hogy a villanyautók egyre nagyobb mértékben terjednek. Amikor a műszaki tartalom és az ár megfelelő, akkor az ügyfelek szívesen átülnek. Az I.D.-családdal a villamosítás élére állunk majd” – tette hozzá Diess.

Tervek 2018-ra: tovább nőnek a kiszállítások, a bevétel és a nyereség

Jól indította a 2018-as üzleti évet a Volkswagen Személyautók. Január és február hónapok során a márka világszerte több mint 940 ezer személyautót szállított ki, ezzel 6,5 százalékkal múlta felül az előző év azonos időszakát. Különösen a hazai piacon, Németországban mutat egyértelműen felfelé a trend: 13,3 százalékkal nőttek az eladások.

Az év további részében a Volkswagen márka folytatja a növekedő tendenciát, és tovább növeli majd a kiszállításokat, a bevételt, valamint a nyereséget. A szabadidő-autós offenzíva többek között a Touareg új generációjával ér el új csúcspontot. A Volkswagen a 2018-as év végén a T-Cross jóvoltából egy teljesen új szegmensbe lép be. Ezenkívül az idei évre négy új, kifejezetten a kínai piacra szánt szabadidő-autó bevezetését tervezi a márka.

A márka a folyó üzleti évben tovább dolgozik majd a nyereségességén. A Zukunftspakt megegyezésben foglalt intézkedések a németországi telephelyek termelékenységét további 7,5 százalékkal növelik majd. A régiókban is további pozitív fejlődéssel számol a Volkswagen, különösen Észak-Amerikában, Brazíliában és Oroszországban.

Azonban a fokozott versenyképességet ebben és a következő években még érezhetően nagyobb terhelések ellensúlyozzák – többek között az új WLTP fogyasztásmérési szabványra való átállás, a teljes flotta szén-dioxid-kibocsátása kapcsán kitűzött célok elérése, valamint az elektromos offenzíva felfuttatása kapcsán. Ám ezen visszatartó hatások ellenére a Volkswagen márka célként tűzte ki, hogy az árbevétel-arányos nyereséget ezen a szinten tartja, illetve lehetőség szerint tovább növeli. A 2018-as üzleti évre ezért a működés árbevétel-arányos nyeresége szempontjából 4,0-5,0 százalékos célt határozott meg. Az értékesítéshez kapcsolódó bevételek tekintetében 10 százalékos növekedés a terv idénre. A fent leírt nehezítő körülmények ellenére a márka megerősíti, hogy 2020-ra továbbra is a közelmúltban 4,0-5,0 százalékra megemelt árbevétel-arányos nyereség a cél.

„A TRANSFORM 2025+ stratégiával elindultunk a Volkswagen jövőjének biztossá tétele útján. Az erős kezdés után most tovább folytatjuk ezt a tempót. Villamosítási stratégiánk teljes mértékben a tervek szerint halad. Ha tartjuk az eddigi ütemet, akkor a 2018-as év is jó év lesz a Volkswagen számára, és sikerül a márka hosszú távú átalakítása” – folytatta Herbert Diess.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Feltámadt a Toyota legelső versenyautója
Next Post: Története legjobb februári eredményét érte el a Skoda is

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • SHAZAM!
  • Lassuljunk bele a tavaszba!
  • Országos rendezvénysorozattal ünnepel a harmincéves magyar IQ-klub
  • A magyarok 26 százaléka rossznak ítéli meg a saját mentális egészségét
  • GBD-H2000 – Polar™ algoritmusok, könnyebb súly és még sok más
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT