A Volvo Cars új szlovákiai gyárral készül a fenntartható növekedésre

Az új, korszerű és klímasemleges üzemben kizárólag elektromos autókat gyártanak majd. A vállalat ezzel azon törekvését erősíti meg, hogy 2030-ra teljes mértékben elektromossá és 2040-re klímasemlegessé váljon, valamint azt, hogy globális gyártókapacitását a növekedési törekvéseinek megfelelően bővítse tovább.

Azzal, hogy a Volvo Cars Szlovákiát választotta új üzemének helyszínéül, a legnagyobb értékesítési régióját lefedő, európai gyártási háromszögét hozza létre – kiegészítve a Nyugat-Európában található genti (Belgium) és az Észak-európai, Torslanda-gyártóegységet (Svédország).

Az új létesítmény mintegy 1,2 milliárd eurós beruházással készül(1), és Kassa közelében, Szlovákia keleti részén helyezkedik majd el, ahol jól kiépített autóipari beszállítói lánc előnyeit élvezheti, mivel ez lesz az ötödik autógyár az országban.

A Volvo Cars határozott célja, hogy az évtized közepére évi 1,2 millió személygépkocsi értékesítését érje el, amelyet Európára, az Egyesült Államokra és Ázsiára kiterjedő globális gyártási tevékenységével kíván elérni.

„Egyértelmű szándékunk, hogy 2030-ra tisztán elektromos mobilitási márkává váljunk, amely teljes összhangban van a terveinkkel” – mondta Jim Rowan, a Volvo Cars vezérigazgatója, majd hozzátette: „A legnagyobb értékesítési régiónkban, Európában történő terjeszkedésünk kulcsfontosságú az elektromos hajtásra való áttérésünk és a folyamatos növekedésünk szempontjából. Nagy örömömre szolgál, hogy a Volvo Cars gyártási tevékenységét Szlovákiára is kiterjeszthetjük, és alig várom, hogy új munkatársakat és partnereket üdvözölhessünk az előttünk álló úton.”
„Nagyra becsülöm a Volvo Cars azon döntését, hogy Szlovákiában építi fel új gyárát. A Volvo Cars új üzeme fontos számunkra, mivel javítani fogja a régió szociális és gazdasági helyzetét, emellett kizárólag elektromos autókat gyárt majd, amely versenyképes perspektívát biztosít a szlovák autóiparnak az új ökológiai korszakban” – mondta Eduard Heger, a Szlovák Köztársaság miniszterelnöke.

„Személy szerint nagyon örülök annak, hogy országunk sikeresen pályázott erre a megaberuházásra, amely fejlődést és sok munkahelyet hoz majd Kelet-Szlovákiába, számos közvetlen és közvetett munkalehetőséggel együtt” – tette hozzá Richard Sulik, a Szlovák Köztársaság gazdasági minisztere.

A kassai üzem építése a tervek szerint 2023-ban kezdődik el, a berendezéseket és a gyártósorokat pedig 2024-ben helyezik üzembe. A következő generációs, tisztán elektromos Volvo személygépkocsik sorozatgyártása pedig az ütemterv alapján 2026-ban indul.

A Volvo Cars azon törekvésével összhangban, hogy 2025-re klímasemleges gyártási tevékenységet folytasson, az üzem kizárólag klímasemleges energiát használ majd. Emellett a tervek szerint optimalizált elrendezéssel és logisztikai áramlással tölt be vezető szerepet a fenntartható és hatékony, prémium elektromos autók gyártásában, miközben a Volvo Cars a legmagasabb globális energia- és környezeti hatékonysági szabványok betartására törekszik.

Ami a helyszínt illeti, Kassa rendkívül jó logisztikai és közlekedési összeköttetéseket kínál Európa többi részével, és kiváló hozzáférést biztosít a beszállítói bázishoz. A szlovák kormány által kínált ösztönzők szintén kulcsfontosságú tényezőt jelentettek az üzem Kassára telepítése melletti döntésben.

A létesítményt évi 250 000 személyautó gyártására tervezik, és várhatóan több ezer új munkahelyet teremt majd a régióban. Adottságainak köszönhetően a telephely a jövőben az üzem további bővítését is lehetővé teszi.

„Már alig várjuk, hogy a Volvo Cars kassai csapatának és egyben a Volvo Cars globális családjának új tagjait üdvözölhessünk, valamint hogy új együttműködéseket és partnerségeket alakítsunk ki a régióban” – mondta Javier Varela, a Volvo Cars operatív igazgatója, és hozzátette: „Egy modern munkahely lesz, egy olyan korszerű üzemben, amelynek középpontjában a fenntarthatóság és a biztonság áll.”

A kassai üzem létesítése a Volvo Cars első új európai gyártási helyszíne közel 60 esztendő után. A torslandai üzemet 1964-ben nyitották meg, a genti gyár pedig egy évvel később követte. Ezek a létesítmények együttesen évi 600 000 személygépkocsi gyártására képesek.