A Volvo Trucks legújabb motorfejlesztéseivel tovább javítja teherautói teljesítményét és fogyasztási adatait

A Volvo Trucks számos fontos újítást vezet be a 11 és 13 literes, Euro 6-os motorjain, ezzel még tovább csökkentve tehergépjárművei üzemanyag-fogyasztását és tovább növelve azok teljesítményét.

“Minden fuvarozó vállalat számára kulcsfontosságú kérdés az üzemanyag-fogyasztás és annak csökkentése, a távolsági fuvarozási feladatok esetén pedig ez halmozottan igaz. Ugyanakkor a magas teljesítményre is legalább ugyanekkora igény van. Bevált és tökéletesen működő hajtáslánc technológiánk legújabb fejlesztésével e fenti két cél még könnyebben érhető el és így a fuvarozók még nagyobb mértékben élvezhetik az alacsony fogyasztás és a magas átlagsebesség kombinációjának határtalan előnyeit.” – mondja Roger Alm, a Volvo Trucks Elnöke. 



“Az eddigi legjobb fogyasztási adatok” az ismert tesztpályán

Az alacsony fogyasztási adatairól már eddig is híressé vált Turbo Compound motorral, I-Save gazdaságossági csomaggal felszerelt Volvo FH tehergépjármű modell is megkapja a motor és a hajtáslánc 2021. évi fejlesztéseit. A Zöld Tehergépkocsi Díj Münchentől északra fekvő tesztpályáján 2020-ban a Volvo FH I-Save egy üzemanyag-fogyasztási teszt során az eddigi legjobb eredményét érte el az átlagos 22.7 liter/100 km-es fogyasztási adatokkal, 80.35 km/h-s átlagsebesség mellett. Idén pedig több franciaországi, független újságírói teszt bizonyította az üzemanyag-hatékonyságban is a Volvo élenjáró szerepét. A legújabb motorfejlesztési csomaggal ezek a rekord fogyasztási adatok még tovább csökkenthetőek. 

“Szállítmányozó partnereinktől folyamatosan érkezik a megerősítés a Volvo FH Turbo Compound alacsony fogyasztási adataival kapcsolatban. Izgatottan várjuk, hogy ezzel az új fejlesztéssel még hatékonyabbá váljon az I-Save csomaggal felszerelt Volvo FH, hiszen ezzel is hozzájárulunk ügyfeleink sikerességéhez. További fontos információ, hogy az értékesítés mostantól indul és az első járművek 2022 őszén fognak ügyfeleinkhez kerülni.” – folytatja Roger Alm.



A jelentős teljesítményjavulás a finomhangolások eredménye

Amikor a Volvo automatizált mechanikus sebességváltóját, az I-Shiftet sikeresen bevezették 2001-ben, a Volvo Trucks bizonyította abbéli meggyőződését, hogy az automatizált sebességváltás leghatékonyabb módja a hagyományos száraz tengelykapcsoló-alapú sebességváltó rendszer lesz. Azóta több mint egy millió tehergépjárművet értékesítettek világszerte I-Shift váltóval. Az idei évi fejlesztésekkel elért javulást az hozza, hogy az I-Shift váltó egy forradalmian új módon dolgozik együtt a motorral. Az új, még fejlettebb I-Shift olyan sebességváltási technológiával működik, aminek köszönhetően nem csak gyorsabb lesz a sebességváltás, de sokkal simább és gördülékenyebb vezetési élményt is biztosít. 

Az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztási adatokat úgy érik el, hogy még kevesebb a súrlódás a motoron belül és még kifinomultabban zajlik a motortérben az égés folyamata. A motor forgatónyomatékát gyönyörűen szabályozza az ugyancsak továbbfejlesztett I-See domborzatkövető technológia, amely a gépjármű súlyához és az útvonal domborzati feltételeinek megfelelően optimalizálja a motor teljesítményét.  

“A Volvo Trucks mérnökei ismét nagyot alkottak azzal, hogy a Volvo már eddig is fantasztikus hajtásláncát a legújabb fejlesztésekkel még magasabb szintre emelték. Konkrét adatokról még korai lenne beszélnünk, de annyit elárulhatunk, eddigi tesztjeinkben részt vevő ügyfeleink mind maradéktalanul elégedettek voltak a Volvo legújabb fejlesztésével.” – teszi hozzá Roger Alm. 



A Volvo Trucks célja, hogy fosszilis energiahordozóktól mentessé váljon

A Volvo Trucks azt tűzte ki céljául, hogy 2030-ig értékesített tehergépjárműinek legalább fele elektromos teherautó legyen; tíz év múlva, 2040-re pedig minden eladott gépjárműnek fosszilis energiahordozóktól mentesnek kell lennie. Emellett a belsőégésű motor továbbra is fontos szerepet kap, de a fejlesztésekkel elért üzemanyag-hatékonyság is létfontosságú szerepet tölt be a globálisan alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátás elérésében. 

“Elkötelezettek vagyunk a párizsi egyezmény klímaváltozással kapcsolatos célkitűzései iránt és mindent megteszünk annak érdekében, hogy a közúti fuvarozásból származó COkibocsátást drasztikusan csökkenteni tudjuk” – zárja mondandóját a Volvo Trucks elnöke.