A Volvo új befektetése forradalmasíthatja a head-up display kijelzőket

A vékony optikai fólia új lehetőségeket nyithat a kiterjesztett valóság technológiája előtt.


A Volvo Cars bejelentette, hogy a cég kockázatitőke-részlege, a Volvo Cars Tech Fund befektetett a Spectralics startupba, egy optikai és képalkotó technológiával foglalkozó vállalkozásba.

A döntés kapcsán a Volvo elárulta, hogy a befektetés révén hozzáféréssel rendelkeznek egy új típusú, a Spectralics által fejlesztett, vékony optikai fóliához. Átlátszó felületeken alkalmazható, segítségével pedig képeket lehet vetíteni a különféle üvegfelületekre. Ez azt jelenti, hogy a jármű szélvédőjén alkalmazva például használható head-up display kijelzőként (HUD), amely akár a szélvédő teljes felületét beborítja. Ezzel új lehetőségek nyílnának meg a kiterjesztett valóság technológiája előtt.

Henrik Green, a Volvo termékfejlesztésért felelős vezetője elmondta, a Spectalics technológiájában rendkívül komoly lehetőségek rejlenek, amelyeket a befektetésnek köszönhetően lehetőségük lesz teljes mértékben kiaknázni, így a jövőben az optikai fóliák a svéd gyártó autóiban is megjelenhetnek. 

A Volvo szerint az optikai fólia technológiája emellett alkalmazható az utastérben használt érzékelők és az autó külső kamerái esetében, valamint digitális holografikus kivetítések megjelenítéséhez is. 

A Spectalics egy izraeli székhelyű vállalat, amely eddig elsősorban az űrrepülés területére fókuszált. A Volvo már eddig is több startup, többek között a mobilitás és csatlakoztathatóság terén fejlesztő MobilityXlab, vagy az intelligens mobilitási megoldásokon dolgozó DRIVE munkáját támogatja. 

Forrás:

Carscoops & mahzrt.hu