A VW ID.2 lehet a megoldás az olcsó elektromos autók felé?

A VÁRHATÓAN 2025-BEN DEBÜTÁLÓ MODELL 20 EZER EURÓBA KERÜLNE.

A Volkswagen a tisztán elektromos hajtással rendelkező autókhoz használt MEB-platform megfizethetőbb árú, belépőszintű verzióján dolgozik. A már három éve fejlesztés alatt álló MEB Entry kódnevet viselő projekt keretében legalább négy új modell fog érkezni az elkövetkező évek folyamán.

A német gyártó korábban már megerősítette, hogy az ID.1 megjelöléssel egy szuperminit, míg az ID.2 esetében egy crossovert terveznek piacra dobni. Ahogy azt is tudni lehet, hogy elsőként az ID.2 érkezése várható, valamikor a 2025-ös év folyamán.

Minden bizonnyal az ID.2 és az összes MEB Entry modell is különböző méretű akkucsomagokkal lesz elérhető. A legolcsóbb verzió akár 30 kilowattórás kapacitással, és nagyságrendileg 200 kilométeres hatótávval érkezhet, míg a magasabb kategóriájú kivitel esetében egy körülbelül 45 kilowattórás pakk várható. Bár az akkumulátorok energiasűrűsége folyamatosan fejlődik, mivel a hangsúly a költségek csökkentésén és a minél olcsóbb modelleken van, így minden bizonnyal a MEB Entry modellek egyike sem lesz képes 300 kilométernél magasabb hatótávra valós körülmények között.

A Volkswagen azt a célt tűzte ki, hogy az ID.2-t 20 ezer euró (aktuális árfolyamon számolva 7,1 millió forint) körüli áron szeretné piacra dobni.

Gyakorlatilag biztosnak tűnik, hogy az ID.2 – a Seat és a Škoda testvérmodelljeivel együtt – Spanyolországban készül majd. A VW a múlt hónapban erősítette meg, hogy Spanyolországban épül majd a cég harmadik akkumulátorgyára, minden bizonnyal Katalóniában, ahol négy Seat modellt, valamint az Audi A1-et is gyártják.

Forrás:

Auto Express & mahzrt.hu