Abszolút vezetési élmény károsanyag-kibocsátás nélkül

Tisztán elektromos mobilitás a BMW iX3, a BMW i3 és a MINI Cooper SE modellekkel

Az első BMW iX3 modellben bemutatkozó, ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológiának köszönhetően az elektromos motor hatékonysága és teljesítménye, a nagyfeszültségű akkumulátor energiatároló képessége, valamint a hajtáslánc tölthetősége és intelligens vezérlése új szintre lép. A modell új fejlesztésű elektromos motorja 210 kW / 286 lóerő maximális teljesítményre képes és a hátsó kerekeket hajtja. A világ első tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modellje a sportos vezethetőség és az akár 520 kilométernyi tisztán elektromos hatótávolság páratlan egységét váltja valóra – a rendkívül nagy akkumulátorok helyett hatékonyságra és menetdinamikára összpontosító, intelligens hajtáslánc-vezérléssel. 2021-ben a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik nemzedékét a BMW i4 és a BMW iNEXT modellek is megöröklik.

Tisztán elektromos meghajtás, alumíniumból készült padlólemez és szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) formált utascella – ezen erényei mentén a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) még hét évvel piaci bevezetése után is a prémium minőségű elektromos mobilitás meghatározó iránymutatója. A szénszál könnyű súlyának köszönhetően a BMW i3 saját tömege még a padlólemezbe süllyesztett akkumulátor plusz súlya ellenére is megegyezik egy hasonló méretű, hagyományos hajtáslánc-technológiával szerelt autókéval, miközben jelentősen dinamikusabb menetteljesítményt garantál. A BMW i3 elektromos motorja 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményre képes, amely a BMW i3s modell esetében (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 – 14,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) 135 kW-ra / 184 lóerőre nő.

Az erősebb hajtáslánc-technológia a MINI első tisztán elektromos meghajtású modelljében is megtalálható. A legnagyobb eltérés, hogy amíg az elektromos motor a BMW i3 és a BMW i3s esetében a hátsó kerekeket hajtja, addig a MINI Cooper SE esetében az erő az első tengelyre érkezik – a brit prémiummárka által megszokott módon. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia rugalmas beépíthetőségét a típus-specifikus nagyfeszültségű akkumulátor is kiválóan példázza, amelyet a mérnökök „T” alakban elrendezve süllyesztettek be a modell padlólemezébe. A MINI Cooper SE így utasterében és csomagterében is pontosan ugyanakkora helyet kínál a brit prémiumgyártó ügyfeleinek, mint a belsőégésű erőforrással szerelt háromajtós MINI modellek.