Az Africa Twin Adventure Sports motor- és futóművezérlő elektronikái

  • Az IMU-alapú kipörgésgátló (HSTC) beavatkozásának mértékét terepes körülményekhez igazították
  • Három lépcsőben állítható a – szintén IMU-alapú – Egykerekezés-gátló
  • A korábbi TOUR, URBAN és GRAVEL üzemmódok mellett immáron OFF-ROAD beállítás is elérhető
  • Két USER üzemmód áll rendelkezésre, hogy a vezető teljes mértékig személyre szabhassa a motor viselkedését

Két éve – tapadásvesztést felügyelő – kipörgésgátlót (HSTC) és elektronikus gázmarkolatot kapott az Africa Twin, így még kifinomultabban szabályozhatóvá vált a teljesítményleadás. Ezt a 2020-as modellváltozatnál hattengelyes inerciaérzékelővel (IMU) fejelték meg a Honda szakemberei, e modern eszköz segíti a vezetéstámogató rendszereket, melyek még pontosabban működnek, mint korábban.**

A vezető négy különböző teljesítményszint közül választhat, a motorfék mértékét pedig három lépcsőben szabályozhatja. Továbbra is hétféle érzékenységi szint található a HSTC beállításai között, ám fontos változás, hogy immáron a kerekek sebessége és a motor dőlésszöge, tehát az IMU által küldött adatok alapján avatkozik be a rendszer. Az idei módosításoknak köszönhetően a HSTC egyes szintjei között kisebb az eltérés, vagyis könnyebben megtalálható a valóban tökéletes beállítás, arról nem beszélve, hogy a segédlet igény esetén szabadon kikapcsolható.

A HSTC-vel ellentétben az Egykerekezés-gátló (Wheelie Control) teljesen új funkció az Africa Twin Adventure Sportson. Ezúttal is az IMU adatai alapján, az elektronikus gázmarkolat révén, háromféle érzékenységi szinten lép közbe az elektronika, ha gyorsítás közben elemelkedik a talajról az első kerék. Egyes szinten engedi, hogy lassan egykerékre álljon a motor, de meggátolja a hirtelen gázadásokat, a második szint ennél korábban avatkozik közbe, míg a hármas teljesen kizárja az egykerekezést. Ha a pilóta nem vágyik segédletre, természetesen ez a rendszer is deaktiválható.

Szabad kezet kap a pilóta a különböző üzemmódok személyre szabásában is, a TOUR, URBAN, GRAVEL és OFF-ROAD álláson belül megváltoztathatja a HSTC és az Egykerekezés-gátló érzékenységét, valamint a DCT Sport üzemmódjának beállításait, s ha ez is kevés lenne, a két USER (felhasználó) menüpontban kedve szerint módosíthatja az egyes részegységek működését.

A TOUR (túra) választásakor – közepes, azaz kettesszintű motorfék-intenzitás mellett – elérhetővé válik a maximális teljesítmény és bekapcsol a kanyar-ABS.

URBAN (városi) üzemmódban csökken a teljesítmény (2. szint), míg a motorfék mértéke (2. szint) és az ABS működése nem változik.

Ezzel szemben a GRAVEL (murva) a lehető legkisebb teljesítményt (4) és motorféket (3) engedi a hajtott kerékre, a kanyar-ABS továbbra is aktív, de már off-road beállítások határozzák meg működését, és a hátsó keréken nem lehet kikapcsolni a blokkolásgátlót.

OFF-ROAD üzemmódban a második legalacsonyabb teljesítményszint (3) érhető el a legenyhébb mértékű motorfék (3) mellett, viszont itt már kikapcsolható a hátsó kerék blokkolásgátlója.

Sokkal nagyobb szabadságot nyújt a két USER (felhasználó) menüpont, ahol tetszés szerint beállíthatóak a vezetéssegítő rendszerek, így például az ABS on- és off-road üzemmódja, a teljesítményleadás (1-4), a motorfék mértéke (1-3), valamint az elektronikus vezérlésű felfüggesztés csillapítása és előfeszítése.

** További részletek a sajtóközlemény 3.5 pontjában olvashatóak.