Az Africa Twin Adventure Sports stílusa és felszereltsége

  • Hatékony védelmet nyújtó idomzat, állítható magasságú légterelő és alacsonyabb nyereg
  • 24,8 literes üzemanyagtartály, alumínium betétek az idomzaton, csomagtartó és haspáncél
  • Nappali menetfény (DRL) Kanyarvilágítás funkcióval
  • Alapfelszerelés a LED nappali menetfény, a sebességrögzítő, a fűthető markolat és a 12 V-os aljzat
  • Az Apple CarPlay®-nek köszönhetően a – Bluetooth®-kapcsolatra képes – Multiinformációs Kijelzőn keresztül is használhatóak az iPhone készülékek

Az Africa Twin Adventure Sportsot kifejezetten hosszú utazásokra tervezték, erre utal a nagyméretű, kiváló időjárás-védelmet nyújtó idomzat és az öt helyzetben rögzíthető légterelő is. Fontos változás, hogy kereken 50 mm-rel csökkent az ülésmagasság, így most megegyezik az alap-Africa Twinével – a korábbi 900-920 mm helyett 850, illetve 870 mm.

Karcsúbbá vált a segédváz és a motor hátsó része, valamint a nyereg is – ez utóbbi 40 mm-rel lett keskenyebb, tehát immáron az alacsonyabb motorosok is könnyen talajt érhetnek az Africa Twinről. Emellett az ülés alakja is változott, ezáltal még könnyebb előre és hátra mozogni terepezés közben, és az sem mellékes, hogy extra alacsony, 825-845 mm, valamint extra magas, 875-895 mm nyeregmagassággal is elérhető a modell.

Ezek nyomán gyakorlatilag egyforma lett a két Africa Twin ülés-kormány-lábtartó alkotta háromszöge, azaz a nagyméretű kézvédővel, fűthető markolattal és 12 V-os aljzattal felszerelt Adventure Sports pont olyan üléshelyzetben vezethető, mint az alapmodell.

Fontos különbség azonban, hogy 24,8 literes üzemanyagtartályával és 4,8 l/100 km-es fogyasztásával (WMTC szabvány szerint) az Adventure Sports 500 km feletti hatótávval büszkélkedhet. Valódi kalandmotorhoz méltóan a masszív haspáncél és az alumínium csomagtartó is alapáras, akárcsak a látványos, szintén alumíniumból készülő betétek az idomzaton.

Fontos részlet, hogy éjszaka is magabiztos haladást ígér az új Africa Twin, ugyanis vadonatúj, kettős LED-fényszórója remekül bevilágítja az utat, ráadásul a fényviszonyokhoz automatikusan alkalmazkodó nappali menetfénnyel egészítették ki. Emellett az IMU jelei alapján működő, háromfázisú Kanyarvilágítás fokozza a biztonságot, mindig a pillanatnyi sebességnek és dőlésszögnek megfelelően bevilágítva a motor előtti területet. Ez a trió könnyebben észrevehetővé teszi a motorost és nagyobb biztonságot nyújt rossz látási viszonyok közepette. A LED-világítás alapáron jár, akárcsak a gyári kézvédő.

Nagyban megkönnyíti a motorozást – és a megfelelő üzemmód kiválasztását – a 6,5”-os, színes Multiinformációs Kijelző (MID), mivel kesztyűben is remekül kezelhető érintőképernyőn tűnnek fel a különböző értékek és beállítási lehetőségek, a kezelőfelület pedig szabadon „átrendezhető”, ha esetleg valakinek nem esne kézre a gyári beállítás.

Természetesen beépített navigációs eszközként is használható a műszeregység, sőt még USB-kimenetet is találunk rajta, hogy menet közben tölthessük a kijelzővel összekapcsolt telefont. További előnye, hogy a Bluetooth®-kapcsolat révén kifejezetten egyszerűvé vált sisakban hívásokat indítani és fogadni, s a telefon kezelése is rendkívül könnyű, hiszen a kormány bal oldalán elhelyezett kapcsolóval szabadon barangolhatunk az iOS és Andorid operációs rendszerrel futó készülékek menüjében.

Ahogy az elődön is láthattuk, az irányjelzők egyben vészjelzők is. Ha 50 km/h sebesség felett vészfékez a vezető, automatikusan bekapcsolnak, késlekedés nélkül figyelmeztetve a többi közlekedőt. Az Automatikus Vészvillogó (Emergency Stop Signal) kikapcsolásával nem kell törődnie a pilótának, tekintve, hogy a rendszer folyamatosan figyeli az első és hátsó kerék forgási sebessége közötti különbséget, így önműködően kikapcsol a rendszer, ha a jármű egyenletes sebességgel halad. Ez a hasznos kiegészítő az alapáras felszereltség része, akárcsak a hosszú, autópályás szakaszok legyűrését megkönnyítő sebességrögzítő.