Alaposan megújul a Lexus RC F kupé

dén ősszel még egyszer, utoljára teljesen átdolgozza középkategóriás sportmodelljét a Lexus. A hírek szerint az RC F még pontosabban, még élvezetesebben vezethető lesz.

A Lexus első és mindmáig egyetlen középkategóriás kupéja 2013-ban mutatkozott be, és 2014 óta kapható világszerte. Ennek a típusnak az extrém sportváltozata a mindössze néhány héttel később leleplezett RC F, amely az előző generációs IS F sportszedánból ismerős 5,0 literes, V8-as szívómotort kapta meg. A 473 lóerős erőforráshoz nyolcfokozatú automata sebességváltó, Brembo fékek, módosított futómű és nyomatékvektor-szabályozású hátsó differenciálmű társult. Az akár szénszálas karosszériaelemekkel is felszerelhető Lexus RC F a 2019-es modellévre átfogóan megújult, a modernebb, elegánsabb megjelenés mellett tovább javították a típus szerkezeti szilárdságát, és csökkentették annak rugózatlan tömegét – mindkét változtatás a még dinamikusabb, még pontosabb vezethetőséget szolgálta.

Senki nem hibáztatta volna a Lexust, ha a modellciklus hátralévő részére változatlanul hagyja a kiforrott sportmodellt. A japán creative311.com autós szaklap azonban úgy tudja, 2022 nyarán újabb modellfrissítést hajtanak végre a kétajtós típuson, méghozzá legalább olyan alaposat, mint négy évvel ezelőtt. Noha a motor, a felszereltség, illetve a megjelenés a hírek szerint változatlan marad, az elmúlt években bevezetett vezetőtámogató technológiák, illetve világítási rendszerek helyet kaphatnak az autóban. Ilyen izgalmas felső kategóriás újdonság volna például a Lexus RX fedélzetén bemutatkozott BladeScan adaptív fényszóró, a komplex Climate Concierge klímaszabályozó technológia, vagy akár az LS-ben megismert, fejlett önvezető rendszer (más kérdés, hogy vajon kifizetődő-e ezeket a megoldásokat egy meglévő platformhoz igazítani.)

A lényeg persze a szerkezeti szilárdság fokozása és a tömeg további csökkentése lesz, amelyek mellett állítólag a futómű finomhangolására is kiemelt figyelmet fordít a Lexus. Mindez szénszálas kompozit elemek, illetve modern fémötvözetek még szélesebb körben történő alkalmazását feltételezi, illetve nem kizárt, hogy megjelenik a kínálatban egy, a jelenlegi Performance-csomagnál is radikálisabb, kifejezetten versenypálya-használatra optimalizált modellvariáns. Az ikonikus sportkocsi így megőrizheti versenyképességét a piacon, addig is a figyelem középpontjában tartva a márkát, amíg meg nem érkezik az évtized talán legizgalmasabb újdonsága, a Lexus tisztán elektromos szupersportkocsija.

Fotók: Lexus, Creative311.com