Alkoholérzékelő és sebességszabályozó rendszereket kérnek az új autókba

A Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanács (NTSB) egy halálos szilveszteri balesetre hivatkozva, amelyben kilenc ember, köztük hét gyerek halt meg, azt kérte, hogy az alkoholfogyasztás-csökkenést érzékelő rendszereket az új járművek alapfelszereltségévé kell tenni.

A szövetségi hivatal szerint a 2021-ben történt balesetet egy sérült sofőr okozta, aki nagy sebességgel haladt. Jennifer Homendy, az NTSB elnöke a következőket mondta: „A technológia megakadályozhatta volna ezt a szívszorító balesetet – éppúgy, mint ahogyan az Egyesült Államokban évente tapasztalt több tízezer halálos kimenetelű vezetési képességgel és gyorshajtással összefüggő balesetet is megelőzhetett volna.”

A Homendy azt állítja, hogy „itt, most” be kell vezetni az alkoholfogyatékosság-érzékelő rendszereket, ezért az NTSB több javaslatot is tesz a baleset következtében. Különösen azt szorgalmazzák, hogy az Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) „passzív, járműbe integrált alkoholfogyasztó-érzékelő rendszereket, fejlett járművezető-figyelő rendszereket vagy a kettő kombinációját írja elő, amely képes megakadályozni vagy korlátozni a jármű működését, ha észleli a járművezető alkohol általi egészségkárosodását.”

Bár sokan beállhatnak az ittas sofőrök kiszorítására tett erőfeszítések mögé, a második ajánlás minden bizonnyal vitákat vált ki. Arra szólít fel, hogy „ösztönözzék a járműgyártókat és a fogyasztókat arra, hogy olyan intelligens sebességszabályozó rendszereket alkalmazzanak, amelyek megakadályozzák a sebességgel összefüggő baleseteket”. A jelentésben az ügynökség az intelligens sebesség-adaptáló rendszereket „hatékony járműtechnológiának a sebességtúllépés csökkentésére” minősítette, és szerinte „az Avenal-baleset súlyosságát mérsékelhette volna, ha a SUV-t zárt ISA-rendszerrel szerelték volna fel, amely korlátozza a sebességét. ”

2020-ban a becslések szerint 11 654 halálos áldozatot követeltek alkoholfogyasztók által okozott balesetek. Ugyanebben az évben 11 258-an haltak meg olyan balesetekben, amelyekben legalább egy sofőr túlhajtott.

Természetesen ez részben vitás kérdés, mivel az infrastrukturális beruházásokról és foglalkoztatásról szóló törvény előírja, hogy az új járműveket korszerű ittas és mozgássérült vezetést megelőző technológiával kell kiegészíteni. A törvény előírja azokat a rendszereket, amelyek „passzívan tudják figyelni a járművezető teljesítményét… hogy pontosan azonosítsák, hogy a járművezető nem sérült-e; és akadályozzák vagy korlátozzák a gépjármű üzemeltetését, ha károsodást észlelnek.” A megvalósítás dátumai azonban még nincsenek kőbe vésve, mint ahogy maga a biztonsági szabvány sem.