Amikor nincs Vesta-ni való!
Egyre többet hallani a Lada Auto Hungary és a PSZA Motorsport együttműködésről mostanában, ezért is voltam kíváncsi erre az autóra…
Az újabb Ladás történet úgy kezdődött, hogy az éppen pár napig nálunk vendégeskedő Honda CR-V-t a Duna Autó telephelyén kellett leadnom, néhány méterre a Lada Duna Autó szalontól. Mivel kollégámnak éppen ezer más elfoglaltság jött közbe és a lehető legrövidebb időn belül vissza kellett érnem a munkahelyemre, rövid üzenetváltás és telefonbeszélgetés után a Lada Hungary-től megkaptuk a PSZA Motorsport “pályabejárós” autóját. Nagyon örültem, hogy pont ennek az autónak a kulcsát kaptam meg, mert amellett, hogy (szerintem) nagyon jól sikerült a reklámmatricák elrendezése, még formula autós korszakából ismerem Papp Arnoldot, aki a PSZA Motorsport egyik alapítója.
Látva az autót és a Duna Autó portáján szolgálatot ellátó őrök reakcióját (pedig ők biztosan látták már néhányszor az autót), már az első tíz percben biztos voltam benne, hogy megint kalandos hétnek nézek elébe.
Megint nem csalódtam…
Nem csalódtam, ahogyan a Granta és a Kalina modelleknél sem. Azon kevesek közé tartozom, akik részt vehettek a Vesta sajtóbemutatóján tavasszal és kívülről már ott is megnyert magának a Vesta. Belülről azonban csak pár napig láthattam, mert kollégám hozta el tesztre a legmagasabb felszereltséggel rendelkező Vestát. Most viszont eljött az én időm.
Rengeteg tesztet olvastam, videókat néztem végig, beszámolókat hallgattam meg, amit biztosan megtett már mindenki akit érdekel az autó. Nyilván vannak hiányosságok, sőt még talán egy kicsit visszamaradottnak is nevezték 1-1 portálon, de bárki bármit is mondjon, EZ AUTÓ! Nincsenek benne felesleges kütyük és valóban az útra kell figyelni ha vezetsz, nincs sávtartás, nincs forgalomkövető tempomat, ebben az autóban még az érintőképernyős kijelző sem volt benne, a klíma is manuális és még a fogyasztása sem esik sokkal 8 liter alá az 1,6 literes motornak.
Valóban sok a műanyag, valóban sok javítani való van benne és ezer dologba bele lehet kötni, de mutasson nekem valaki még egy autót aminek az ára, a szervizköltségei, a fenntartása az átlagember fizetéséhez képest is elérhető. Ez az autó ilyen és minden extrával felszerelve is alig éri el a 4millió forintot. Ezért az összegért viszont, a 3 év garancia mellé olyan élmények érnek nap mint nap, ami megfizethetetlenné teszi.