Arteon és Arteon Shooting Break

Erős év elé néz a Volkswagen, a márka ugyanis 34 új modellt mutat be idén. A sorozat az Arteon világpremierjével kezdődik. Pontosabban két Arteon világpremierjével, hiszen az Arteon kétféle változatban érkezik a piacra. A limuzinszerű Fastback mellé társul a sportos kombi, a Shooting Break.

arteon2_m.jpg

Ha egy modell két változatát mutatják be, azt gondolná az ember, hogy csupán a hátsó traktus különbözik, pedig a B-oszlopoktól hátrafelé jelentősen különböznek egymástól. Míg a Fastback modellnél a tető és az ablak kontúrjai párhuzamosan lefelé haladnak a B-oszlopoktól, és ezzel a kupéforma részévé válnak, addig a tető és az ablak vonalai a Shooting Break esetében hátrafelé húzódnak, és végül az új tetőspoilerben végződnek. Ráadásul az ablakvonal párhuzamosan fut a tetővel. Az alsó részen azonban a vonalak felfelé húzódnak a D-oszlopok irányában, ezáltal a hátsó üvegfelületek szűkebbek és szembetűnőbbek.

arteon_r_2.jpg

A tetőprofil egyedülálló kialakításának köszönhetően a Shooting Brake nagyobb fejteret kínál elöl és hátul egyaránt. Alapkivitelben a hátsó ülés háttámlája mindkét modellben aszimmetrikusan lehajtható. Az Arteon Shooting Brake hátsó ülései mögött 565 liter űrtartalmú csomagtér húzódik a hátsó ülés háttámlájának magasságáig, illetve a csomagtértakaró (kalaptartó) szintjéig mérve (Fastback: 563 liter). Az első ülések háttámlájáig pakolva a jármű csomagtere 1632 literre bővül.

arteon_r.jpg

A VW természetesen nem hagyhatja ki a korszerű meghajtásokat, így mindkét kivitelből lesznek plug-in hibrid változatok. Másrészt a képünkön látható Arteon R lesz a modellsorozat zászlóshajója. Egyelőre nem sokat közöl róla a gyár, de annyit már lehet tudni, hogy az R-Performance Torque Vectoring néven ismert, progresszív technológiának köszönhetően, a szelektív keréknyomaték vezérlés révén a vezetési helyzettől függően oszlik meg a nyomaték mind a tengelyek, mind pedig a hátsó kerekek között. És ez ebben a kategóriában a vezetési dinamika új szintjét teremti meg.

arteon3_m.jpg