#Aszonynyák, már céges járműről is megéri BKK-ra váltani

Soha nem látott magasságokban jár a benzin és a gázolaj ára, jelenleg már a cégeknek is érdemes átgondolniuk utazási szokásaikat, kiadásaikat. Ma 15 liter üzemanyag áráért bárki korlátlanul utazhat egy hónapon keresztül a BKK járatain.

Július 30-ától a nem magántulajdonban lévő gépjárművek használói már csak piaci áron tankolhatnak a magyar benzinkutakon. Ez azt jelenti, hogy a 95-ös benzin literjét átlagosan 693 Ft-ért, a gázolaj literjét pedig átlagosan 738 Ft-ért vásárolhatja meg az a személy, aki olyan autóval közlekedik, ami papíron egy cég tulajdonában van. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint jelenleg kb. 4 millió autó van forgalomban Magyarországon, ebből több százezret érint a mostani változás.

Mára anyagi szempontból minden kétséget kizáróan versenyképesebb lett a közösségi közlekedés az autózással szemben, még a céges járművek esetén is. Hiszen egy cég alig 15 liter üzemanyag árából – ami kb. 200 kilométer megtételére elegendő – egy teljes hónapra szóló BKK bérlet biztosíthat a munkavállalójának. Tehát amíg a céges havibérlet 10 500 Ft-ba kerül és egy hónapig lehet vele utazni, addig ugyanebből a 10 500 Ft-ból átlagos fogyasztás mellett kb. 200 kilométert lehet megtenni autóban ülve városi környezetben. Óriási különbség.

Számos érv szól a közösségi közlekedés használata mellett.

  • Egy BKK havibérlettel 278 járaton lehet utazni: 4 metrón, 34 villamoson, 15 trolibuszon, 224 autóbuszon és egy kompjáraton. Ráadásul mindezt korlátlanul.
  • Egy közepes teljesítményű, közepes környezetvédelmi besorolású céges autó éves havi adójának árából 2 db céges BKK bérlet vásárolható.
  • Nincs úthasználati díj, nincs kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás, nem kopik az autónk, így nincs szervizköltség sem.

De nem csak anyagilag éri meg a váltás. Kisebb a felelősségünk utazás közben, hiszen buszon, vagy villamoson ülve nem nekünk kell a forgalomra és a közlekedési szabályokra koncentrálnunk. Ráadásul a különböző busz-, villamos- vagy metrójáratok használata azon túl, hogy megfizethetőbb és sok esetben gyorsabb, mint az autó, jóval környezetkímélőbb is. Ne feledjük, minél többen váltanak közösségi közlekedésre, annál jobban enyhülhet a főváros széndioxid-terhelése.

Budapesti Közlekedési Központ