Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Átadták a villamosforgalomnak az átépített Budafok kocsiszínt

Posted on 2018.05.22.2018.05.22. By Iroda Távirati

Befejeződött az 1-es villamos vonalán és a budai fonódó villamoshálózaton közlekedő járművek kiadását, üzemszüneti tárolását és karbantartását szolgáló Budafok kocsiszín felújítása, 2018. május 12-től üzemszerű használatba vette a BKV Zrt. a remízt. A rekonstrukció során a kocsiszín új külsőt kapott, új vágányhálózat, új csarnokok és irodaház is épült, ezáltal korszerű, a mai elvárásoknak megfelelő színvonalú infrastruktúra biztosítja a villamosok megfelelő működését és működtetését. A kocsiszín körüli villamosmegállókat is akadálymentesítették, azok részben fedetté is váltak, a Fehérvári út és a Mezőkövesd utca kereszteződésében pedig jelzőlámpákat helyeztek el a gyalogos közlekedés megkönnyítésére. A beruházás 99,44 százalékos európai uniós és 0,56 százalékos állami támogatás felhasználásával, mintegy 5.966 millió forintból valósult meg.

A fővárosi közösségi közlekedés gerincét adó kötöttpályás hálózat jelentősen fejlődött az elmúlt években. Villamospályák újultak meg, megépült a budai fonódó villamoshálózat, a kifejezetten budapesti közösségi közlekedés igényeire szabott CAF villamosokkal pedig kényelmessé és akadálymentessé vált a közlekedés. Ahhoz, hogy a járművek megfelelően üzemeljenek, folyamatos karbantartást igényelnek, ezáltal halaszthatatlanná vált az elmúlt évtizedek alatt elavult Budafok kocsiszín felújítása. A 2016 nyarán kezdődött átépítés során teljesen új vágányhálózat, új járműcsarnokok és irodaház épült. A villamosok a jövőben a Fehérvári útról annak két pontján is ki- és beállhatnak a telepre, a villamosok már irányváltás nélkül tudnak végighaladni rajta. A járművek javítására és a napi vizsgálatok lebonyolítására két külön modern, korszerűen felszerelt csarnok épült, ezek között kaptak helyet a műhelyek és a raktárak. A felsővezeték nélküli javítócsarnokokban már két vágányon lehet megemelni a járműveket, egy további vágányon pedig a villamos valamennyi részén el lehet végezni a szükséges alkatrészcseréket, javításokat. A lehető legkorszerűbb, oldal- és homlokfali mosást is lehetővé tévő mosóberendezést építettek, amely a keletkező szennyvizet szinte teljes egészében újrahasznosítja. Új fényezőkonténer létesült, mellyel a BKV munkatársai elvégezhetik a sérült alkatrészek felületkezelését. A megújult Budafok kocsiszín 2018. május 12-től az 1-es vonalon és a budai fonódó villamoshálózaton közlekedő járművek – nagyrészt a korszerű CAF és a Tatra villamosok – kiadására, tárolására, karbantartására szolgál.

Megújultak a kocsiszín vasúti infrastruktúrájának elemei is, így a telephelyi- és a fővonalhoz csatlakozó vágányhálózaton 33 új kitérő épült, megújult a felsővezeték és kábelhálózat, amely a járművekhez szükséges vontatási energia eljutását biztosítja. A kocsiszínben új, energiatakarékos világítási rendszer épült ki. Emellett két jelzőberendezés is helyet kapott, egyik a kocsiszíni delta vágánynál, a másik pedig a Savoya Park elágazásnál, ezzel is növelve a biztonságos közlekedés feltételeit. Ezek a modern elektronikus berendezések a kor magas műszaki színvonalát képviselik. A Budafok áramátalakító esetében részleges felújítás történt, új távvezérlő berendezés, új segédüzemi berendezések, új vontatási kábelek és kábelfogadók épültek.

A felújítással párhuzamosan a kocsiszín környezete és a közeli villamosmegálló is megújult, valamint kapcsolódó beruházásként jelzőlámpás forgalomirányítási rendszert alakítottak ki a Mezőkövesd utca és a Fehérvári út kereszteződésénél, ezáltal a gyalogosok és a kerékpárosok átvezetése jelentősen biztonságosabbá vált. A telep és a villamosmegálló tervezésekor kiemelt figyelmet fordítottak a zajvédelemre. Annak érdekében, hogy a kocsiszín környezete is szebb külsőt kapjon, élhetőbb legyen, rendezték a környék zöldfelületeit is, amelynek keretében növényeket és fákat ültettek.

A „Budafok kocsiszín fejlesztésének kivitelezése és kiegészítő tervezése” mint a Fővárosi Önkormányzat és a BKK kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása a Budapesti villamos és trolibusz járműfejlesztés I. ütem (IKOP-3.1.0-15-2016-00005) tárgyú projekt része. A teljes projektet az Európai Unió részben a Közlekedésfejlesztési Operatív Programból, részben pedig az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programból a Széchenyi 2020 keretében támogatja. A járműbeszerzési projekt 99,44%-os európai uniós támogatás és 0,56%-os Magyar Állam Központi Költségvetése által nyújtott támogatás felhasználásával valósult meg, összesen 46.550.000.000 forint értékben. Ebből a Budafok kocsiszínre jutó projektrész összege nettó 5.966.469.093 forint.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Több áldozata is van a Ceglédbercelnél történt balesetnek
Next Post: A Ford újabb modell gyártását kezdi meg a romániai Krajova üzemben

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A streaming hozza a hangfelvételipar legtöbb bevételét
  • Családi hétvége a Városligetben
  • Kezdődik a Reflex5!
  • Meghosszabbították a 16. KAFF nevezési határidejét
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT