Átgondolt, ötletes belső kialakítás és kényelem a kimagasló használati érték jegyében

2020 Honda Jazz e:HEV & Jazz Crosstar e:HEV
  • Az optimális építésmód eredményeként az utastér és a csomagtartó befogadóképessége egyaránt kimagasló
  • A 298 literes csomagtartó a hátsó ülések síkba döntésével 1199 literre növelhető
  • A hátsó utasokat még bőségesebb tér és nagyobb kényelem várja
  • A már jól ismert Magic Seats Ülésrendszer egyedülálló variálhatósággal jár a tulajdonos kedvében

Kényelmes, hangulatos beltér várja az utasokat

A letisztult, minimalista, ámde kimagasló használati értékű utastér egyszerű, harmonikus és végtelenül praktikus, ami nem meglepő, hiszen itt is a Yoo no bi filozófia vezette a tervezők ceruzáját. Vonzerejét növeli, hogy csupa tartós, kellemes tapintású, kortárs stílusban fogant anyagból épül fel, beleértve a műszerfal borítását is.

A felhasználó központú műszerfal felső része végig sík az utastér teljes szélességében ezáltal a lehető legnagyobb látómezőt biztosítja, miközben szellősebb érzetet kelt a kabin. A maximális használhatóságot szolgálja az – Elegance és Executive felszereltségi szinten szériatartozékként kínált – 9″-os HMI központi érintőképernyő csak úgy, mint a minden modellváltozathoz alapáron kínált 7″-os TFT-műszeregység. Mindkettő egyszerű és könnyen leolvasható, akárcsak a többi berendezés és kiegészítő, melyek egytől egyig a gondtalan, stresszmentes vezetési élmény érdekében kerültek az autóba.

Az első ülések között kialakított, széles, sík középkonzol könyöktámasza azonos magasságban van az ajtókárpitok könyöktámaszával, többek között ez is a felsőbb kategóriás, prémium autókat idézi.

A modern, trendi beltér kidolgozásakor arra törekedtek a mérnökök, hogy a Jazz megőrizhesse kategóriaelső helykínálatát, ami oly sikeressé tette a korábbi nemzedékeket.

Az ultravékony, íves A-oszlopnak hála a látómező 69˚-ról 90˚-ra nőtt, így ezen a téren is kategóriaelső a Honda újdonsága. Elsősorban a zavartalan kilátás jegyében döntöttek a rejtett ablaktörlő rendszer és a sík műszerfal mellett, de az is sokat számított, hogy így még több természetesen fény áramlik az utastérbe, nem csak a panorámatető és az A-oszlop tövében elhelyezett, háromszög alakú ablakocska javítja a fényviszonyokat. Ez rendkívül fontos, hiszen a világos kabin még légiesebbnek, nyitottabbnak hat, tehát a menetkomfortot is növeli.

A csomagtartó befogadóképessége már alaphelyzetben, felhajtott hátsó ülésekkel is eléri a 298 litert, ledöntésükkel pedig 1199 literes raktér alakítható ki a padlótól a plafonig mérve. Ez első sorban a hibrid hajtáslánc logikus elrendezésének számlájára írható, különféle elemei ugyanis elfértek a motortérben és a karosszéria kihasználatlan zugaiban.

A légbeömlő és tartozékai például az erőforrás tetejére kerültek, így bőven befért a hajtásért és az áramtermelésért felelős villanymotor, sőt a Teljesítményszabályozó Egység is (Power Control Unit, PCU), ami 20%-os méretcsökkenést jelent a hagyományos megoldáshoz viszonyítva. A 12V-os, másodlagos akkumulátor is a motortérben kapott helyet, ezzel hely szabadult fel az autó hátuljában.

A kompakt méret elérése érdekében a Teljesítményszabályozó Egységet a legújabb félvezetőkből építették a Honda szakemberei, az üzemanyagtartály pedig az első ülések alá került, ami egyedülálló megoldás a kategóriában, Nagy előnye, hogy a Honda által fejlesztett Magic Seats Ülésrendszer integrálható az autóba. Ez nemcsak a csomagtér – poggyászmérettől függő – bővítésével járul hozzá a modell sokoldalúságához, hanem felhajtható ülőlapjaival is. Az átgondolt formaterv hozadéka a korábbinál szélesebb ötödik ajtó, valamint a lépcsők nélküli, sík padló, ami minden eddiginél könnyebb a be- és kipakolást szavatol.

Az első ülések a Honda újonnan fejlesztett, nagyobb kényelmet és határozottabb deréktámaszt nyújtó ülésvázára épülnek, melyeket a korábbinál 30 mm-rel vastagabb, prémium párnázattal borítanak be az alkotók. Ez növeli a kényelmet, mérsékli a test fáradtságát és egészséges támaszt ad a deréknak. Ugyancsak a vezető komfortját igyekszik növelni az áthelyezett, kedvezőbb lábtartást biztosító fékpedál, a két fokkal magasabbra emelhető kormánykerék pedig a magasabb vezetőkre gondolva került a modellbe. Egyébiránt sok módosítást hajtottak végre, hogy a volán közelebb kerülhessen a vezetőhöz, ebből is látszik, milyen aprólékos munkát végeztek a tervezők.

Ahogy azt az elődmodelleknél is megszokhatták a tulajdonosok, a hátsó sor nem csupán gyerekeknek ideális, a Magic Seats Ülésrendszer felnőtteknek is kényelmes, különösképpen, hogy megnövelték mozgástartományát, zsanérjait pedig a csípőpontokon kívül helyezték el. Bárhogy is, a hátsó lábtér – többek között a csatolt lengőkaros futómű jóvoltából – nem kevesebb, mint 986 mm, és amellett sem mehetünk el szó nélkül, hogy a hátsó üléssor párnázata 24 mm-rel lett vastagabb. Az már csak hab a tortán, hogy az első ülések háttámlájára praktikus tárolórekeszek kerültek, melyekben biztonságban, könnyen elérhető helyen utazhatnak például a mobiltelefonok.