Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Áttörés és példamutatás

Posted on 2017.12.20.2020.05.08. By Iroda Távirati

Női vezető a Lexus élén

A céget érintő globális és teljes körű átszervezés részeként Chika Kako főmérnök asszonyt nevezték ki a Lexus International ügyvezető alelnökévé.

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Lexus: a Toyota Motor Corporation minden szervezeti elemét érintő újrastrukturálás keretében a vállalat történetében először női alelnököt neveztek ki. Chica Kako 1989 óta dolgozik a Toyota kötelékében. Anyagfejlesztő mérnökként a járművek belterében, karosszériáján felhasznált anyagokkal, valamint zajcsillapító anyagokkal foglalkozott, valamint olyan feladatokat bíztak rá, mint a beltér párásodásának, a kellemetlen szagok képződésének felszámolása. Egyebek mellett újrahasznosítási tanulmányok és szabadalmak is fűződnek a nevéhez. 2001-ben ő volt a Toyota kutatás-fejlesztési részlegének első női munkatársa, akit a Toyota Motor Europe belgiumi műszaki központjába helyeztek át. Itt a beltér érzékelhető, tapintható minőségét javító fejlesztéseken dolgozott, az érzelmi alapú műszaki fejlesztés: a Kansei elveit hasznosítva. Amikor 2004-ben visszatért Japánba, tapasztalataira és szakértelmére már a cégcsoport luxusmárkája, a Lexus tartott igényt. A márkatervezési részlegen, majd a terméktervezésen helyezkedett el; dolgozott az IS projekten, majd helyettes főmérnökként felügyelte a harmadik generációs RX szabadidőjármű fejlesztését. Szintén kulcsszerepet játszott a forradalmian újszerű Remote Touch vezérlőkoncepció kifejlesztésében. 2013-ban kinevezték a CT projekt főmérnökévé; ő volt a japán luxusmárka első vezető műszaki beosztású női dolgozója. Elődje a Lexus legképzettebb hibrid szaktekintélye, az RX 400h és az LS 600h modellekért is felelős Osamu Sadataka volt. A modell 2014-es frissítését már ő vezényelte, a vezetési élmény és a komfort jobb egyensúlyát tartva szem előtt. A szokatlanul széles körű, 94 elemből álló ráncfelvarrás során javította az általános, illetve kiemelten a CVT váltó működésével kapcsolatos zajkomfortot. Egy spanyol lapnak adott 2014-es interjújában így nyilatkozott arról, hogy női vezetőként milyen nehézségekkel találkozott: „Szerencsém volt, mert nagy problémákról nem tudok beszámolni. Másfelől viszont fokozottan kellett bizonyítanom szakmai rátermettségemet, hiszen a főmérnökök rendszerint a futómű- vagy prototípus-fejlesztésről érkeznek, míg én az anyagfejlesztésen dolgoztam. A megfelelő anyagok ugyan meghatározó jelentőségűek egy autó végső minősége szempontjából, ám főmérnökként egy sor egyéb szakterületen is kompetensnek kellett lennem. Ugyanakkor mindig arra törekedtem, hogy figyelmesen, értőn meghallgassam az egyes területek szakértőit, és addig folytassam velük az értekezést, amíg meg nem győződtem arról, hogy a kérdésre minden szempontból kielégítő választ találtunk. Ezt azonban soha nem problémaként éltem meg, inkább kihívásként. Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb férfi kedves és udvarias a hölgyekkel.” Chika Kako alelnök asszony 2018. január elsejétől tölti be az ügyvezető alelnöki posztot.

Hírek

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Móron gyártanak a BMW-nek és a Daimlernek üléseket
Next Post: Érvényesíthető az Uberre a hagyományos taxicégekre vonatkozó szabályozás

Kapcsolódó cikkek

  • Közös bérlettel Budapestre Ctrl+C - Ctrl+V
  • Drámai küzdelmet követően ezüstéremmel zárta a Toyota a centenáriumi le Mans 24 órás versenyt Ctrl+C - Ctrl+V
  • Véget ért a munka – elkészült a #karigerikerékpársugárút-hálózat újabb szakasza a XV. kerületben Ctrl+C - Ctrl+V
  • Torlódik a forgalom az M0-son az Alacskai Pihenőhelynél Hírek
  • Március közepén indulhat az autógyártás a Tesla Giga Berlinben Ctrl+C - Ctrl+V
  • Egymilliárd forintos útfelújítási program kezdődik Békésen Hírek
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Már Magyarországon a Huawei legújabb prémium kategóriás vezeték nélküli fülhallgatója
  •  Insta- és Tik-Tok „tempó” a színpadon
  • Tanítanék Filmnapok – 2023. október 26-28.
  • A Sleaford Mods új dallal vezeti fel közelgő anyagát
  • Rekordszámú vendég érkezik a 12. Szemrevaló Filmfesztiválra
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Vajon hizlalnak-e a sós nassolnivalók?
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 Dupla Kuplungos Automatikus Váltója Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT