Audi RS 6 – 20 év, 20 tény

20th anniversary Audi RS 6

Tudta-e Ön, hogy …

 … a Dinamikus csillapításszabályzással (Dynamic Ride Control; DRC) kiegészített felfüggesztések még az RS 6 első generációjában (C5) jelentek meg, és változatlan működési elv mentén a jelenlegi C8 nemzedékhez is rendelkezésre állnak?

… karosszériaszélesítései miatt az RS 6 módosított üzemanyagtartályt és hosszabb tartálycsövezést igényel? A fejlesztés első prototípustesztjei során a tankoláskor keletkező légáram megmosolyogtató – egyfajta tehénbőgésre emlékeztető – búgó hangot keltett, amit a tartálycsövek megfelelő kialakításával a sorozatgyártásra már természetesen megszüntettek.

… az RS 6 jelenlegi C8 generációja mindössze három külső karosszériaelemén – a tető, az első ajtók és a csomagtérajtó – osztozik az alapmodellel?

… az RS 6 C6 generációjának motorja akkora helyet igényelt a jármű orrában, hogy igencsak szokatlan helyre került a hűtőfolyadék-kiegyenlítőtartály? A folyadék mennyiségének ellenőrzésekor az utasoldali ajtót kinyitva, az A-oszlop aljánál lehet leolvasni a szintet.

… az első ízben kizárólag a C8 generációhoz kínált Sebring-fekete kristály külső szín az RS 6 (C5) Competition versenyautó (Sportscar Club of America (SCCA) versenysorozat) 2003. március 14-én, a floridai Sebringben rendezett versenypremier-futamáról kapta a nevét? Az RS-modellek minden színe egészen a mai napig híres nemzetközi versenypályákra utal.

… az RS 6 mindegyik generációjában biturbo-feltöltésű motor dolgozik?

… az RS 6 az első és egyetlen RS-modell, amely már első generációja óta következetesen a máig jellegzetes, ovális végcsövekben záródó, kettős vezetésű RS kipufogórendszerrel készül?

… az RS 6 mindegyik nemzedéke quattro összkerékhajtással rendelkezik?

… az RS 6 C8 karcsú LED-fényszórói az ugyanezen generációhoz tartozó Audi A7-ből származnak? Ez az RS 6 ezért jelentősen eltér megjelenésében az A6-család további tagjaitól, s az egyetlen közülük, amely lézervilágítással is rendelhető.

… a nagy motor és a további technikák – mint például a kiegészítő hűtés – miatt a C6 és C7-generációból el kellett hagyni az eredetileg tervezett állóhelyzeti fűtést? Ez az ügyfelek körében igen kedvelt extrafelszerelés a kedvezőbb beépítési helyviszonyok eredményeképpen csak a C8 generáció óta rendelhető – e modell kiváló mindennapos használhatóságát hangsúlyozva.

… a C8 generáció az Audi első modellje, amely teljes egészében feketére fényezett téli könnyűfém keréktárcsákat is kínál?

…. az RS 6 a C6 generáció RS 6 plus modelljével csatlakozott a 300 kilométer/óra feletti tempóra képes “nagysebességűek klubjához”?

… a Matt alumínium optikai csomag csak az RS-modellekhez rendelhető, és már az első generáció óta szerepel a kínálatban? Jelenleg a matt alumíniumon kívül fekete és szénszálerősítésű műanyag (karbon) elemek alkotta optikai csomagok is válaszhatók.

… a már a C5 generáció óta alkalmazott karosszériaszélesítések egyedülállóak a vetélytársak körében? E megoldás nagyobb átmérőjű kerekeknek is helyet biztosít, így sportosabb menettulajdonságokat tesz lehetővé, emellett “izmos” megjelenést is kölcsönöz az RS 6 számára.

… az egyik legnépszerűbb Audi exkluzív beltér-szín, a Konyakbarna, már 2004-ben megjelent a korlátozott darabszámú RS 6 plus (C5) különleges modellben? Ma ez az árnyalat – az első generáció előtti tisztelgés jeléül – opcióként szerepel az RS 6 palettáján.

…. az első RS 6 piaci bevezetésére a Nürburgringen került sor? Harminc Audi márkakereskedő vonult fel bemutatóautója első kilométerein a Nürburgring 24 órás futamának keretében – 194 ezer néző előtt.

…. az RS 6 Avant európai autóból mára globális sikermodellé lépett elő, és fontos dinamikusan növekvő piacokat hódított meg? Kínában C7, az Amerikai Egyesült Államokban és Kanadában pedig C8 generációja óta kapható.

… az RS 6 első generációját Észak-Amerikában versenycélokra is bevetették? Az American Le Mans Series (ALMS) keretprogramjának részeként a Speed GT versenysorozatban Randy Pobst mindjárt e versenyautó első szezonjában bajnoki címet szerzett vele, míg csapattársa, Michael Galati, az egyik évben másodikként végzett.

…. a C7 generációban első ízben alkalmazták a Pirelli zajszűrő rendszert (Pirelli Noise Cancelling System; PNCS)? Ezen speciális gumiabroncsokat az abroncstestbe integrált poliuretán szivacsnak köszönhetően csekély gördülési zaj jellemzi. A megoldás a fellépő rezgések nagy részét elnyelve lényegesen kisebb zajterhelést eredményez.

… időközben már átlagosan minden második európai ügyfél megrendeli a vonóberendezést, ily módon is kihasználva az RS 6 – eleve génjeiben hordozott – magasfokú mindennapos használhatóságát?

A megadott felszereltségek, adatok és árak a németországi modellprogramra érvényesek.