Audi SQ7 és Audi SQ8 V8 TFSI motorral

Az Audi bemutatja új TFSI motorokkal szerelt SQ7** és SQ8** modelljeit, így reagálva a nagyteljesítményű SUV-modellek piaci szegmensében kínált sportos benzinmotorok globális trendjére. Futóművében az Audi SQ7** és SQ8** egyaránt számos hightech-komponenst kínál, emellett új connectivity-funkciókkal és vezetői segédrendszerekkel is szolgálnak, s várhatóan 2020 őszétől érkeznek az európai piacokra.

Bőséges erő – a 4.0 TFSI aggregát

373 kW (507 LE) teljesítményével és 770 newtonméter forgatónyomatékával a 4.0 TFSI benzinmotor igencsak erőteljes hajtást biztosít a nagyméretű Audi SQ7** és SQ8** számára. A 0-100 kilométer/órás sprint egyaránt mindössze 4,1, míg a 80 – 120 kilométer/óra közötti gyorsítás csupán 3,8 másodpercet igényel, az elektronikus úton lekorlátozott végsebesség pedig 250 kilométer/óra. Választott felszereltségétől függően az SQ7** 12,1 és 12,0 liter közötti üzemanyagmennyiséget igényel 100 kilométerre, amihez kilométerenként 278 – 276 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul. Az SQ8** esetében szintén 12,1 – 12,0 literre, illetve 276 – 275 grammra adódnak ezek az értékek.

A Biturbo V8-as vérbeli hightech-erőforrás. A cylinder on demand (COD) rendszere visszafogott vezetési stílus esetén négy henger ideiglenes leállításával mérsékli az üzemanyag-fogyasztást. A két twinscroll-turbófeltöltő a kipufogógáz-ellennyomás mérséklésével és a gázcsere-folyamat optimalizálásával jelentősen javítja a hengerek töltési fokát. A feltöltők a 90 fok hengerszögű motor hengersorai közötti “V-térben” kaptak helyet, amely elrendezés rövid gázutakat és már alacsony fordulatszámokon is közvetlen gázadási reakciókat tesz lehetővé. A kipufogórendszerben két jellegmezős szabályzású szelep modulálja a jellegzetes nyolchengeres-hangot. A karosszéria felé irányuló rezgésátadást aktív motortartó ágyazások mérséklik minimálisra, lengőtekercseikkel fáziseltolásos ellenimpulzusokat állítva elő. Ezek a motor lengéseivel interferálva messzemenőkig kioltják azokat.

A sportos menettulajdonságokért – erőátvitel és futómű
Nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó és quattro állandó összkerékhajtás továbbítja a 4.0 TFSI aggregát tekintélyes teljesítményét az útfelület felé. Az Audi SQ7** és SQ8** már alapkivitelében két sportos futóműmegoldást is kínál: a szabályozott lengéscsillapítókkal kiegészített “adaptive air suspension sport” sport-légrugózást és az összkerékkormányzást. Utóbbi kis sebességeknél legfeljebb öt fokos szög alatt az elsőkkel ellentétes irányban kormányozza be a hátsó kerekeket, ami jelentősen javítja az irányíthatóságot, illetve csökkenti a fordulókör-átmérőt, míg 60 kilométer/óra felett a nagysebességű stabilitás és a gyors irányváltások szolgálatában kismértékben az első kerekekkel megegyező irányban kormányozza be őket.

Az advanced futómű-csomag egy további hatékony megoldást is tartalmaz, mégpedig az Elektromechanikus aktív billenésstabilizálás (EAWS) formájában. Amikor az autó egyenesen halad, a stabilizátorokat elektromos motorral mozgató rendszer színvonalas gördülési kényelemről gondoskodik, míg a tempós kanyarvételek során hatékonyan mérsékli az oldalirányú billenőmozgásokat. A csomagban mindemellett a sport-differenciálmű is szerepel, amely a gyors kanyaríveken igény szerint osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között, még agilisabb és pontosabb irányíthatósági tulajdonságokat eredményezve.

Központi szabályzóegységként az Elektronikus futóműplatform (Electronic Chassis Platform; ECP) kapcsolja hálózatba egymással a szabályozott futóműrendszerek többségét, a vezető pedig a lehető legpontosabb irányíthatósági tulajdonságokban érzékelheti ezt a szoros együttműködést. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerben hét menetprofil közül választhat: comfort, auto, dynamic, efficiency, allroad, offroad és individual.

Az Audi SQ7** alapkivitelében 20 col peremátmérőjű keréktárcsákkal érkezik, de extrafelszerelésként akár 22 colos tárcsák is rendelhetők. Az SQ8** esetében az alapméret 21 col, opcióként pedig 22 és 23 colos keréktárcsák állnak rendelkezésre. Az első féktárcsák mindkét modellen 400 milliméter átmérőjűek, feketére fényezett féknyergeik pedig S-logót hordoznak. Kívánságra az Audi különösen nagy teljesítményű és tartós, szénszálerősítésű kerámia féktárcsákkal is szereli az első és a hátsó fékeket, a féknyergek ez esetben antracitszürke fényezést kapnak. Mindkét modell technikáinak együttesét az infotainment, a connectivity és a vezetői segédrendszerek újdonságai teszik teljessé, még könnyebbé, kellemesebbé és kényelmesebbé téve a vezetést és a parkolást.

Piaci bevezetés ősztől

A 4.0 TFSI motorral szerelt Audi SQ7** és SQ8** ősztől érkezik az európai piacokra, “Magyarországon előreláthatólag október végétől lesznek rendelhetők.”

* Az üzemanyag-/elektromosáram-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok függvényeként alakulnak.

** Az említett és a német piacon elérhető modellek üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékei együttesen a jelen médiainformáció végén található felsorolásban tekinthetők meg.

Az említett modellek üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási adatai
*Az üzemanyag-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok függvényeként alakulnak.

Audi SQ7:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,1 – 12,0;
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 278 – 276

Audi SQ8:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,1 – 12,0;
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 276 – 275