Az 1430 Estate-től a vadonatúj Leon Sportstourerig

Belsőtér kialakítás és belső tér

  • Ülések: A SEAT 1430 kényelmesen párnázott, kevert kárpitozású ülései nem versenyezhetnek a vezetési kényelemben a Leon többféleképpen állítható első üléseivel. A háttámlát úgy tervezték, hogy megfelelő támaszt nyújtson, azokat hosszú utazásokra formálták, hogy kényelmetlenség vagy hátfájás nélkül utazhassunk. A 21. században a fejtámlák hiánya is meglepő az első üléseken, akárcsak a hamutartó a hátsó üléseken.
  • Csomagtér: A pótkerék az 1430-as csomagtartó nagy részét elfoglalta. Ennek ellenére kapacitása és teljesítménye miatt Spanyolországban a 70-es években a mentők vagy a tűzoltók is ezt a modellt választottak. A kocka alakú és jól használható formákkal az új, meghosszabbított SEAT Leon Kombi620 literes csomagtartó kapacitása ideális autóvá teszi a nagycsaládok számára, ott, ahol nagy a helyigény. A rakománynak is van hely, amely megnövelhető a lehajtható hátsó ülések lehetséges modularitásával

 Az analóg rendszertől a digitálisig


A SEAT 1430 nagyon komoly autó volt. Az 1430-asban volt egy óra, de még ennél is fontosabb volt, a fordulatszám- és a sebességmérő, amely 170 km /óráig mutatta a sebességet, ugyanúgy, mint egy sportkocsi. A SEAT Leon viszont még nagyobb ámulatot képes kelteni, mert egyáltalán nincsenek hagyományos kijelzők benne, hanem egy 10,25 “-os digitális képernyőt találunk, és a vezető az általa kínált információt a felhasználó az ízlése szerint konfigurálhatja.

Miután 1970-ben nem volt sokféle modell a piacon, a SEAT 1430-ast jól megkülönböztették a többi autótól négyzet alakú kettős fényszórói. Abban az időben a “csodálatos világítás”-sal jellemezték a gépkocsit.. Ugyanaz a minősítés az új SEAT Leon Kombi esetében is megtalálható, ugyanis a Full LED technológia is egyértelműen felismerhető stílust kölcsönöz az új Leonnak.

  • Elegáns, kulccsal zárható fedél rejtette el, és védte az 1430-as tanksapkáját. A kombi változatnál a nagyobb üzemanyag tartály miatt – mely 39 liter helyett 47 literes volt – szükségessé vált a tartályhoz való hozzáférés megváltoztatása, és ez az autó bal oldalára került: ez manapság elképzelhetetlen tervezési zavart okozna. Az új SEAT Leon Kombi Kessy Go kulcsnélküli indítással rendelkezik, és a vevők nagyra fogják értékelni USB-C aljzatait a hordozható eszközök csatlakoztatására és újratöltésére, valamint a körbefutó környezeti fényét.

Otto-tól Millerig … és az alternatív energiákig
A SEAT 1430-ban klasszikus hajtómű sémát alkalmaztak, ez hosszirányban szerelt motort és hátsókerék hajtást jelentett. Ehelyett a SEAT Leon a mai klasszikus sémát követi: elülső keresztirányú motort és elsőkerék hajtást. Természetesen SEAT 4Drive is elérhető 2.0 TDI motorral és a hozzá tartozó összkerék hajtással.

A SEAT 1430 nevét az 1.438 cm3-es négyhengeres motor méretéről kapta, amely 70 lóerőre volt képes, és később egy 75LE-es, erősebb változattal egészült ki – ezt használták a sajtóanyagokban. Az 1970 -es években aligha hallott még valaki is valamit olyanról, mint a Miller-ciklus. Ezt a Miller módot alkalmazza az új SEAT Leon, hogy nagyon hasonló, 1,498 cm3-es motorméret alapján 130 LE-t biztosítson. A csodát a hosszú löket, a közvetlen befecskendezés, a változó turbófeltöltés, a 12,5:1-re felvitt kompressziós arány és az aktív hengerkezelés teszik lehetővé. A fentiek alapján az 1.5 TSI motor rendkívüli hatékonyságot biztosít a kimeneti teljesítmény sokféle változatával, a 130LE és a 150LE teljesítményével; ez utóbbi enyhe hibrid motor konfigurációval rendelkezik. Az enyhe hibrid konfigurációjú (eTSI) SEAT Leon Kombi üzemanyag-fogyasztási értékei 6 l / 100 km körül alakulnak, ez a fogyasztás fele a SEAT 1430-asénak. A SEAT Leon Kombi mindezek mellett különféle technológiájú motorokat is kínál: benzin, dízel, sűrített földgáz, enyhe-hibrid és plug-in hibrid