Az ABB vontatási- és akkumulátor-technológiáival közlekednek a Stadler majdani vonatai Szeged és Hódmezővásárhely között is

    Az ABB vállalat több mint 180 millió dollár értékű megbízást kapott a svájci vonatgyártó Stadler cégtől több mint száz vonatatóberendezés szállítására, ebből nyolcat a Szeged és Hódmezővásárhely között várhatóan 2021. szeptembertől közlekedő tram-train motorvonatokba szerelnek majd be – közölte az ABB Magyarország Kft. kedden az MTI-vel.

    A tájékoztatás szerint az ABB csúcstechnológiai szintű berendezéseket szállít 160 darab vonatszerelvényhez és mozdonyhoz Európában és Észak-Amerikába a Stadlertől az idei első negyedévben érkezett rendelések alapján.
    Az ABB vontatási berendezést szállít az Egyesült Királyságban működő Wales&Borders vasúti franchise vállalat 71 vasúti szerelvényéhez. A 71 szerelvény közül 24 olyan fejlett technológiával lesz felszerelve, amellyel a szerelvények három üzemmódban is működhetnek, azaz a vonat hajtásához szükséges villamos energia a felsővezetékről, a dízelgenerátorról és az akkumulátorokról is biztosítható.
    A lítiumion-akkumulátorcellákra épülő, nagy teljesítményű energiatároló rendszert Svájcban, az ABB badeni üzemében gyártják. Az innovatív rendszerrel a nem villamosított vágányszakaszokon a szerelvény a dízelmotor bekapcsolása nélkül tud közlekedni, ennek köszönhetően jelentős költségmegtakarítás érhető el, csökkenthető az ökológiai lábnyom, és a villamosítási igény is – mutatnak rá a közleményben.
    A walesi projekten túl a vontató berendezéseket Németországban, Magyarországon, Olaszországban, Szlovéniában, Kanadában és az Egyesült Államokban közlekedő regionális vasúti szerelvényre és mozdonyra is telepíteni fogják.
    Morten Wierod, az ABB hajtások üzletágának vezetője a közleményben elmondta, a Stadlerrel együttműködve sikeresen fejlesztették ki a energiahatékony és korszerű vontatási berendezéseket korszerű vonatok akkumulátoraihoz.