Az ABT CUPRA XE 2022-ben az Extreme E-ben is versenyezni fog

Először a döntőig, majd együtt a jövőben –

Éppen időben az első Extreme E szezon fináléjához ezen a hétvégén (december 17–19.) Nagy-Britanniában, az ABT CUPRA XE irányt szabott a jövőre: jövőre az ABT Sportsline és a CUPRA ismét egy csapat lesz a látványban. sorozat tisztán elektromos terepjárókhoz.

„Bármennyire is élveztük ennek az új motorsport-kalandnak az első szezonját: az Extreme E egy „befejezetlen üzlet” számunkra” – mondja Thomas Biermaier, az ABT vezérigazgatója. „Az ABT és partnereink célja, hogy versenyeket nyerjünk és harcoljunk a bajnokságért. Ebben a szezonban ez több ok miatt nem sikerült, így már alig várom, hogy 2022-ben újra támadhassak.” A CUPRA továbbra is a csapat legnagyobb, közeli partnereként és névadójaként vesz részt, amikor februárban Szaúd-Arábiában tartják a szezonnyitót. Harry Unflath, az ABT Sport marketingfőnöke tárgyalásokat folytat más potenciális partnerekkel és szponzorokkal egy erős csapat összeállításáról.

Ebben a szezonban utoljára Mattias Ekström és Jutta Kleinschmidt szeretne egy Extreme E trófeáért nyúlni – lehetőleg a legnagyobbért. Az első szezon utolsó versenyét Nagy-Britannia déli partján, a bovingtoni katonai bázison rendezik. Lehet, hogy az ABT CUPRA XE-nek már nincs esélye a bajnoki címre, de továbbra is nagyon küzd a legjobb háromba kerülésért. A csapat 83 pontjával az ötödik a tabellán, és még mindig megelőzheti az Andretti United Extreme E-t és a JBXE-t.

Jutta Kleinschmidt: „Szeretnék trófeát nyerni Dorsetben is”

„A legutóbbi szardíniai dobogós helyezés szép jutalom volt az egész csapat kemény munkájáért” – mondja Jutta Kleinschmidt. A híres Dakar-rali első és eddig egyetlen női győztese számára azonban egyáltalán nem nyugszik bele. „A dobogós helyezés és a győzelemért való küzdelem csapatunk törekvése minden egyes versenyen. Ezért egyértelmű a cél: Dorsetben is szeretnénk egy trófeát elhódítani.” A dűnékhomok, sziklák és legutóbb egy kemény pálya után rengeteg sárra és esőre számíthatnak a versenyzők az Egyesült Királyságban. Annak ellenére, hogy egy kör rövidebb a szokásosnál, körülbelül négy kilométer, a pályaséta különös jelentőséget kap. „Az Extreme E egyik legnagyobb kihívása a pálya minden részletének megtanulása egyetlen körrel, majd csak gyaloglással.”

Mattias Ekström: „Fontos, hogy az összes ajtó az autón legyen…”

Mattias Ekström számára semmi sem változik az év utolsó eseményéhez való hozzáállásában. „Még egyszer mindent beleadunk a fináléba. A cél, mint minden versenyen, egy trófea – és persze lehetőleg a legnagyobb.” A svéd legutóbb Szardínián szerezte meg a második helyet egy súlyosan sérült autóval. „Dorsetben vizes és sáros lesz. Fontos lenne tehát, hogy ezúttal minden ajtó a kocsin maradjon…”

GridPlay: Hogyan támogathatják a rajongók az ABT CUPRA XE-t

A döntő legjobb rajthelye hozhat előzetes döntést – ez pedig a szurkolók kezében van. December 15. óta a „Crazy Race” vasárnapi rajtja után 60 perccel a rajongók naponta kétszer szavazhatnak az Extreme E weboldalán vagy a Twitteren a „#GridPlay #JuttaKleinschmidt” vagy „#GridPlay #MattiasEkström” hashtagek használatával. A szavazatokat összeadják, és a legtöbb szurkolóval rendelkező csapat választja ki pozícióját. További stratégiai elem: még a döntőbe nem jutó csapatok is fontos szerepet töltenek be azzal, hogy szavazataikat egy általuk választott csapatnak adják át.