Az ABT elindítja az RS6-S és RSQ8-S visszaszámlálását

Az ABT elindítja az RS6-S és RSQ8-S visszaszámlálását

Aero csomagok rengeteg szabad szénnel és akár 740 LE-vel

Az ABT Sportsline rendszeresen mutat be izgalmas, teljesen átalakított járműveket. 2021-ben mind az RSQ8-R, mind az Audi RS 6-on alapuló “Johann Abt Signature Edition”, amelyet a cég 125. évfordulójára mutattak be, pillanatok alatt elfogyott. Az ABT-rajongóknak azonban nem kell sokat várniuk az izgalmas cserére, mert 2022 január közepén a világ legnagyobb autóipari utángyártott és nagy teljesítményű alkatrész-specialistája az Audi és a VW piacra dobja az új RS6-S és RSQ8-S modelleket. „Mindkettő pontokat szerez a látványos karbon kiegészítőkkel, feltűnő könnyűfém keréktárcsákkal, tökéletesen kiegyensúlyozott felfüggesztéssel és szupersportautó-szintű teljesítménynöveléssel” – magyarázza Hans-Jürgen Abt ügyvezető partner.

Az Avant és a SUV-t az egyforma, négy literes lökettérfogatú V8-as motor egyesíti, amelyeknél a standard teljesítmény egy teljesen tekintélyes 600 LE (441 kW), de a potenciál még korántsem merült ki, amint azt az ABT Power S* teljesítményfejlesztés is mutatja. . A csúcstechnológiás ABT Engine Control (AEC) vezérlőegységre épül, amely mindkét esetben 700 LE-re (515 kW) és 880 Nm-re növeli a motor teljesítményét. Még mindig nincs elég vezetés? Kérésre az ABT Sportsline tovább növeli a teljesítményt, így elérhető a 740 LE (544 kW) és a 920 Nm.

Ezekhez az értékekhez illeszkedik a kiterjedt aerodinamikai csomag, amely „motorsportszerű” látható karbonból készült, amely mindkét jármű esetében sok hasonlóságot mutat, de érdekes különbségeket is. Például mindkét készlet tartalmaz egy feltűnő előlapot, amelyen a megfelelő modell neve – RS6-S vagy RSQ8-S – piros betűkkel látható. Míg a SUV elöl és hátul ABT oldalszoknya-kiegészítőket kap, az Avant elöl és oldallapátokkal hátul. A két részből álló hátsó légterelő, amely mindkét S modellen megtalálható, azonnal a következő hűhót nyújtja. Csakúgy, mint az ABT rozsdamentes acél kipufogórendszer négy 102 mm-es kipufogócsővel, ez is kiemeli a jármű dinamikus megjelenését.

A felfüggesztés oldalán mindkét jelölt más-más utat jár be még az alapváltozatban is. Az RSQ8-S esetében a bajor cég ezért az ABT Level Controlra (ALC) támaszkodik, hogy még sportosabbra hangolja a standard légrugózást. A Comfort szint most 25 mm-rel, a Dynamic szint 15 mm-rel csökken, minden esetben a standard magassághoz képest. Az acélrugós RS6-S-re ezzel szemben az ABT Sportsline állítható magasságú felfüggesztő rugókat ültet be, amelyek elöl 25 mm-ig, a hátsó tengelyen pedig 30 mm-ig változtathatóan süllyesztenek. Ehhez járulnak még elöl és hátul a bukókeretek. Ez jelentősen csökkenti a dőlésszöget és a dőlést, és tökéletesen kiemeli a gigantikus, 22 hüvelykes ABT High Performance HR keréktárcsákat a kerékjáratokban. A gyártás során alkalmazott folyásképző eljárásnak köszönhetően a rugózatlan tömegek mégis a zöld zónában maradnak, így garantált az optimális teljesítmény. Ugyanez vonatkozik az ABT RSQ8-S-re is, ahol ugyanazokat a kerekeket használják – csak egy mérettel nagyobb, 23 hüvelykes.

Az ABT Sportsline mindkét álomautó belsejében nagy figyelmet fordított a részletekre. Az ülésfrissítésen és az integrált bejárati lámpákon kívül az egyéni kialakítás magában foglalja a küszöböket, a fényes, látható karbon anyagú váltógomb fedelét, az ABT start-stop kapcsolósapkát és a kormánykerék jelvényét.

További belső lehetőségek egy kiegészítő csomagon keresztül érhetők el. Ez magában foglalja a szénszálas műszerfalat és az üléskeret huzatokat mindkét modellhez. Az Avanthoz ugyanebből az anyagból készült váltólapátok is találhatók, melyek egyenként is megrendelhetők. Annak érdekében, hogy a két nagy kaliberű járművet a január közepi debütálás utáni állapotuknak megfelelő módon lehessen vezetni, hozzáillő ABT GR téli kerekek is rendelhetők. Méretei megegyeznek a nyári felnikével, és páratlanul hűvös megjelenést garantálnak a hideg évszakban.

A megjelenésben és a teljesítményben is látványos átalakulás 42 900 eurós csomagárért, telepítéssel együtt elérhető. Az átalakítás az ügyfél kívánságától függően a kempteni székhelyen vagy az adott ABT partner telephelyén is elvégezhető. A foglalásokat most fogadják.

*A motor teljesítményadatai megfelelnek az EWG/80/1269 előírásainak. A folyamat és a fékpad gyártója a jármű gyártója által tanúsított és engedélyezett. További részletekért látogasson el a www.abt-sportsline.com/performance-measurement oldalra.