Az ABT gratulál az Audinak az RS 6 20 éves fennállásához

“Tökéletes platform a nagy teljesítményű kombiokhoz”

Az immár 20 éve épült RS 6 nemcsak az Audi vállalati történetében játszik fontos szerepet, hanem az ABT Sportsline-nál is. Eddig négy generáció jött létre, és a bajor cég mindegyiket nagy odaadással vállalta. “Amikor egy új RS 6 megjelenik a piacon, azt gondolod magadban: őrület, ez nem lehet jobb!” – magyarázza Hans-Jürgen Abt ügyvezető partner: “A gratulációmon kívül ezért szeretném kifejezni legnagyobb tisztelet a modell évfordulóján.” Mindazonáltal a világ legnagyobb autóipari utópiaci és teljesítmény-alkatrész-specialistája az Audi és a VW számára minden alkalommal sikerült egy olyan járművet alkotnia, amely teljesítményét tekintve még lenyűgözőbb, és világszerte elkápráztatja rajongóit. Ez persze annak is köszönhető, hogy ezek az autók a nagyfokú testreszabhatóságnak köszönhetően mindig is különleges szemet gyönyörködtetőek voltak és most is. Mindenekelőtt a mára fogyott Johann Abt Signature Editiont 2021-ben hozták létre az 1896-ban földhözragadt lókovácsként indult cég fennállásának 125. évfordulója alkalmából.

“Az RS 6 a tökéletes platform a végsőkig nagy teljesítményű kombiokhoz. Ezek a modellek mindig a kínálatunk csúcspontjai közé tartoznak – mindegyik különleges médiakedvenc, és a világ minden tájáról áhítozott” – mondja Hans- Jürgen Abt: “Ugyanakkor különösen a vizuális átalakítási folyamat egyre nagyobb igénybevételt jelent számunkra, hiszen az Audi ma már óriási mércét állít fel. Míg az első RS 6 2002-ből még igazi báránybőrbe bújt farkas volt, a jelenlegi A C8 modelltől nem lehet megtagadni egy bizonyos extroverziót.” Ennek ellenére az ABT Sportsline-nak ebben az esetben is sikerült egyértelmű felkiáltójelet tennie a technológiára és a külsőre – és nem csak a teltházas Johann Abt Signature Edition-nel. „Jelenlegi RS6-S eredményeink látványos karbon kiegészítőkkel, feltűnő könnyűfém keréktárcsákkal, tökéletesen kiegyensúlyozott felfüggesztéssel és szupersportautó-szintű teljesítményfokozásokkal” – lelkendezik Hans-Jürgen Abt.

Egy pillantás a múltba megmutatja, mi történt a teljesítmény terén: az első RS 6 gyárilag 2002-ben 450 LE (331 kW) volt. A mai sorozatgyártású modell, amely minden elődjéhez hasonlóan a 2. generáció kivételével (10 hengeres bi-turbó) ) turbófeltöltős V8-as hajtja, büszkesége 600 LE (441 kW). Ez 33 százalékkal vagy 150 LE-vel több. De a potenciál még korántsem merült ki, amint azt az ABT RS6-S mutatja, amely az ABT Power S* teljesítménynövelést tartalmazza. Ez a csúcstechnológiás ABT Engine Control (AEC) vezérlőegységen alapul, amely 700 LE-re (515 kW) növeli a teljesítményt, és óriási, 880 Nm-es maximális nyomatékot biztosít. Még mindig nincs elég vezetés? Igény szerint akár 740 LE (544 kW) és 920 Nm is megvalósítható.

Az ilyen számok tükrében megnyugtató, hogy az RS 6-ot mindig négykerék-hajtással szerelték fel, és a DRC (Dynamic Ride Control) felfüggesztés az első generációtól kezdve elérhető volt. Itt a lengéscsillapítók átlósan vannak összekötve, ami csökkenti a dőlés- és gördülési mozgásokat. Az RS6-S-ben az ABT Sportsline bukókereteket is beültet az elülső részbe, és állítható magasságú felfüggesztési rugókat. Ezek elöl 25 mm-ig, a hátsó tengelyen 30 mm-ig változtatható süllyesztést tesznek lehetővé. Ez tovább csökkenti a dőlésszöget és a dőlést, és tökéletesen kiemeli a gigantikus, 22 hüvelykes ABT High Performance HR keréktárcsákat a kerékjáratokban.

Magától értetődik, hogy az ABT Sportsline komplett járművéhez az új könnyűfém keréktárcsák nem elegendőek – bármilyen kidolgozottak is legyenek. Ahogy az elején említettük, a bajor cég egy kiterjedt aerodinamikai csomagot adott az RS6-S-nek, amely “motorsportszerű” látható szénből készült. Ez magában foglalja a markáns elülső ajkát piros betűkkel a modellnévvel, az oldalsó szoknya kiegészítőket elöl és az oldallapátokat a hátulján. További hangsúlyt ad a kétrészes hátsó légterelő és az ABT rozsdamentes acél kipufogórendszer a négy 102 mm-es kipufogócsővel. Az ABT Sportsline a belső térben is nagy figyelmet fordított a részletekre. Az ülésfrissítés és az integrált bejárati lámpák mellett az egyéni kialakítás magában foglalja a küszöböket, a fényes, látható karbon anyagú váltógomb fedelét, a start-stop kapcsolósapkát és a kormánykerék jelvényét.

Ha nem szeretne azonnal egy komplett ABT RS6-S-t vásárolni, hanem meglévő járművének egyedi opcióira gondol, számos technológiai alkatrész külön-külön is elérhető. Mint mindig, a teljes áttekintés elérhető az ABT konfigurátorban.

*A motor teljesítményadatai megfelelnek az EWG/80/1269 előírásainak. A folyamat és a fékpad gyártóját a jármű gyártója tanúsította és engedélyezte. További részletekért látogasson el a www.abt-sportsline.com/performance-measurement oldalra.