Az Alpine a Renault Csoport innovációinak élén

FORMAT 4-3
  • Az Alpine, a Renault Sport Cars (RSC) és a Renault Sport Racing (RSR) egyesítik erőiket az Alpine zászlaja alatt
  • Az új Alpine szervezeti egység ötvözi a csúcstechnológia kiválóságát és a verseny iránti szenvedélyt a nagy teljesítményű, hiteles és exkluzív sportkocsik fejlesztése érdekében
  • Teljes értékű „új generációs” egység ötvözi az RSC és az RSR egyedülálló mérnöki szakértelmét, a dieppe-i gyártóüzemet, az F1 hírnevét és az Alpine márka örökségét
  • 100%-ban elektromos, csúcstechnológiával felszerelt autó a Forma-1-ből származó jellemzőkkel
  • Az ikonikus, könnyű sportautók tervezésében élenjáró Lotus-szal együttműködve fejleszti ki az újgenerációs EV sportkocsit
  • A Groupe Renault és az RNM Alliance eszközeinek teljes kihasználása az optimális költség-versenyképesség érdekében
  • Nyereséges 2025-re, beleértve az autósportba történő befektetéseket is

Az Alpine, a Groupe Renault innovatív, hiteles és exkluzív sportkocsiknak szánt márkája, ma bejelentette hosszú távú növekedési terveit.

Az Alpine modellek, a Renault Sport Cars és a Renault Sport Racing jelenlegi tevékenységei egy egységként egyesülnek az Alpine márkanév alatt. Az Alpine összehozza a márkahitelességet, a specializált gyártást, a mérnöki szaktudást, a Forma-1 jelentős média nyilvánosságával. Ezek együtt megalapozzák az Alpine piaci értékének valódi megteremtését és egy új szintre emelését.

Az újonnan létrehozott Alpine egység „új generációs” autóipari márka lesz az igényes, szenvedélyes early adopterek számára.

A jelenlegi erősségek és új szinergiák az új kihívásokhoz

Az Alpine vitathatatlanul a francia autózás megtestesítője, mely figyelemre méltó győzelmeket halmozott fel története során. Ez egy olyan márka, amelynek öröksége és történelme van. És egyben egy magasan képzett szakemberekkel rendelkező gyár is, amely az A110-et gyártja Dieppe-ben.

A Renault Sport Cars csapatába 300 fő tartozik, akik mesterei a sportautók fejlesztésének. Olyan ikonikus termékeket adtak a Groupe Renault-nak, mint az R5 Turbo, a Clio V6, a Megane RS Trophy és az új Alpine A110.

A Renault Sport Racing, mely neves F1-es csapattal rendelkezik, 1200 olyan embert gyűjtött össze, akik a legjobb aerodinamikai szakemberekkel, szerelőkkel és erőforrás-tervező mérnökökkel fejlesztik ki a „motorsport legszebb és legbonyolultabb óraműveit”. Az F1 egy hatalmas marketingplatform is, félmilliárd rajongóval világszerte, ez egyedülálló lehetőséget jelent az Alpine márka globális erősítésére.

Az Alpine emellett kihasználja a Groupe Renault és az RNM Alliance tudásbázisát, beleértve az Alliance EV natív platformjának technológiáját, a globális gyártási lábnyomot, az optimális költségeket biztosító erőteljes beszerzési csapatot, a globális disztribúciós hálózatot és az RCI pénzügyi szolgáltatásait. Egyértelmű cél az, hogy 2025-re nyereséges legyen a cég, ideértve az autósportba történő befektetéseket is.

Az Alpine 100% -ban elektromos álomgarázsa

Az új szervezeti struktúra, a Groupe Renault és az Alliance közötti szinergiák intenzívebbé válása, valamint a kiválasztott partnerekkel való együttműködés fontos szerepet játszik majd az Alpine terméktervének támogatásában:

– a 100%-os elektromos B-szegmensű Hot Hatch az Alliance CMF-B EV platformján alapszik

– a 100%-os elektromos C-szegmensű Sports Cross Over az Alliance CMF-EV platformján alapszik

– az A110 100%-os EV helyettesítőjét a Lotus közreműködésével fejlesztik

Az Alpine Business Unit fejlesztésének részeként a Groupe Renault és a Lotus Group egyetértési megállapodást (MoU) írt alá, megegyezve egy közös EV sportkocsi fejlesztésében is. Az Alpine és a Lotus csapatok átfogó megvalósíthatósági tanulmányt készítenek egy EV sportkocsi közös tervezéséről, tervezéséről és fejlesztéséről, kihasználva az érintettek erőforrásait, szakértelmét és lehetőségeit mind Franciaországban, mind az Egyesült Királyságban.

Az Alpine, a Groupe Renault innovációjának élén jár, legyen szó technológiáról, disztribúcióról, vásárlói élményekről vagy bármely más területről, amely értéket képvisel a márka és az ügyfelek számára. Az Alpine következő termékgenerációja kihasználja a Groupe Renault legújabb innovációit, és kihasználja az F1 technológiáját és szakértelmét is: hatékony energiamenedzsment, biztonsági rendszerek és csatlakozási megoldások, amelyek az F1 adatelemzésben és feldolgozásban nyújtott nagy teljesítményéből származnak, amelyek jelentős versenyelőnyt jelentenek az Alpine termékeknek.

„Az új Alpine szervezet egyesít három különálló eszközökkel és kiválósági területekkel rendelkező márkát, hogy, teljes értékű businessé válhasson. A dieppe-i üzemünk szaktudása és a Formula-1 és a Renault Sport csapataink mérnöki mestertudása ötvöződik a technikával átitatott, 100%-ban elektromos autókban, tovább öregbítve az Alpine márka hírnevét. Autentikus, csúcstechnológiával felszerelt és szenvedéllyel átitatott autóink a versenypályákon és az utakon is megtalálhatóak lesznek.” – Laurent Rossi, az Alpine vezérigazgatója

A versenyzés folytatása

Az Alpine és a Renault nagy múltra tekintenek vissza a versenyzés terén, különböző kategóriákban elért sikerekkel, legyen szó a Forma-1-ről, a rallyról vagy az Endurance-ról. A verseny továbbra is az Alpine ambiciózus terveinek középpontjában áll, a Forma-1 központi szerepet játszik a márka motorsport-stratégiájában.

2021-től az Alpine F1 csapata az autóipar legrangosabb nevei ellen versenyez, bekerülve a teljes értékű gyári csapatok exkluzív klubjába.

“Erőteljes és specifikus arculat a Formula-1-ben, ugyanakkor az egész Alpine motorsport programnak bizonyíték és lehetőség is. A folyamatunk középpontjában a motorsport áll, a vizuális identitás kulcsfontosságú. A ma bemutatott kinézet az első sugallata az Alpine F1 csapat új identitásának. A versenyeken látható grafikai elemek egy része megmarad, míg mások megváltoznak. A „túlméretezett” trikolór Alpine embléma a márka identitásának első egyértelmű szimbóluma a motorsportban. A kék, a fehér és a piros a francia és a brit zászló színeire utal, ami számunkra nagyon fontos. A dizájn elemei a többi motorsporthoz kapcsolódó termékre is fel fognak kerülni.” – Antony Villain, az Alpine tervezési igazgató.

A márka, amely a versenyzésből született a versenyzésért

Az Alpine-t 1955-ben alapította Jean Rédélé, a versenyek iránt rajongó fiatalember. Cégét a kedvenc verseny helyszínéről, az Alpokról nevezte el.

A sikert az 1962-ben bemutatott A110 típusú közúti autó hozta meg. Addigra az Alpine és a Renault szoros együttműködők voltak: az Alpine autókat a Renault márkakereskedések értékesítették és szervizelték. A hetvenes évek elejére az Alpine élvonalbeli szereplője lett a rally versenyeknek. Az Alpine először 1971-ben szerzett dobogós helyezést a világhírű Rallye Monte Carlo versenyen, majd ezt megismételte 1973-ban. A társaság abban az évben elnyerte a Rally Világbajnokság konstruktőri elsőségét is.

Ezzel egyidőben nőttek az Alpine közúti autóeladásai is. Az Alpine 1969-ben külön gyárat épített Dieppe-ben – ugyanazon a helyen, ahol ma gyártják a vadonatúj A110-et – és 1971-ben elkezdték gyártani az A310-t. Két évvel később az Alpine-t megvásárolta a Groupe Renault.

Az Alpine 1978-ban érte el leghíresebb autósport-diadalát; az összesített győzelmet a le mans-i 24 órás versenyen. A gyár a hetvenes-nyolcvanas években folytatta az új és innovatív közúti autók forgalmazását, beleértve az A310 V6-ot és a GTA-t is. Az Alpine termelése végül 1995-ben állt le.

Az Alpine-ról

Az 1955-ben Jean Rédélé által alapított márka kitűnt francia stílusú sportautóival. 2018-ban a márka bemutatta az új A110-et, egy sportautót, amely hű az Alpine kompaktságának, könnyedségének, mozgékonyságának és vezetési élményének időtlen elvéhez. 2021-ben az Alpine Cars, a Renault Sport Cars és a Renault Sport Racing összefog az Alpine zászlaja alatt. Így az Alpine, a Groupe Renault innovatív, hiteles, exkluzív sportmodelljeinek szentelt márkává válik, kihasználva a történelmi dieppe-i gyár örökségét, valamint a Forma-1 és a Renault Sport csapatok mérnöki szaktudását.