Az angolok szerint ezekkel a használtakkal sok a gond
Nemrégiben közöltünk egy összeállítást a legmegbízhatatlanabb tíz éves autókról, a német autóklub, az ADAC adatai alapján. Ezúttal a brit listát ismertetjük a Warrantywise, egy használtautókat garanciával javító és forgalmazó cég tapasztalatainak felhasználásával.
Érdekes, hogy az Európai Uniótól éppen elszakadóban lévő országban még mindig tapasztalható a korrektség, a fairness, aminek nem kis része volt az Egyesült Királyság elmúlt 70 éves prosperitásában. Most például nem mismásoltak a brit lapok, és leközölték az öt legmegbízhatatlanabb használtautó listáját, pedig közülük négy hazai modell. (A Szigeten ugyanis hazainak tartják az Opel tulajdonában lévő Vauxhall Motors gyártmányait.)
Warrantywise listájának első helyén – nem kis meglepetésre – a Range Rover Sport áll. Az újonnan 60 ezer fontba kerülő kocsi azért került az első helyre, mert a tulajdonosok a vételárhoz és a márka presztízséhez méltatlanul sok problémát jelentettek: leginkább a felfüggesztésre panaszkodtak, aminek javítása átlagosan 540 fontba kerül.
Vauxhall Zafira esetében többnyire a motorral és a tengelykapcsolóval tapasztaltak gondokat az elektromos hibák mellett.
A Vauxhall Insigniát a kormánymű-problémák, valamint a motor-és sebességváltó meghibásodások miatt marasztalták el.
A Peugeot 107 igen népszerű volt a zsúfolt nagyvárosokban, sok is van még belőle, azonban 817 fontba kerül, hogy a motor ne robbanjon le gyakran. Viszont a javítás után az első tíz úton töltött évben nem lesz gond – állítja a Warrantywise.
A Corsa után a Vauxhall Astraa brit márka második legkelendőbb modellje, azonban a koros példányok sebességváltójának rendbe hozása többe kerül ezer fontnál, és gyakoriak a tengelykapcsoló- és elektromos hibák is.
dasblog.hu