Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Az Argentin Ralin elért siker után előrébb lépne a Toyota

Posted on 2018.05.03.2018.05.03. By Iroda Távirati

Ott Tänak és a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team elképesztő győzelmet arattak az Argentin Ralin: az észt versenyző már az ötödik, Toyota Yaris WRC autóban teljesített versenyén megszerezte első győzelmét a Toyota csapatával. Tänak és a Toyota-csapat így továbbra is harmadik helyen állnak mind a pilóták, mind az autógyártók versenyében, de csökkentették lemaradásukat az élen állókhoz képest, és akár már a következő futamon, Portugáliában az élre törhetnek.

Azután, hogy sikerült az élre állniuk az első teljes nap során, Tänak és másodpilótája, Martin Järveoja végig uralták a ralit. Pénteken és szombaton összesen 10 szakaszgyőzelmet arattak, majd sikerült megtartaniuk vezető helyüket a vasárnapi, hírhedten kemény szakaszokon is, így a második helyezett előtt 33,7 másodperces előnnyel értek célba. Esapekka Lappi első Argentin Rallyján a nyolcadik helyen futott be. A hétvégén számos alkalommal szenvedett defektet – köztük a vasárnapi első szakaszon is -, ami két hellyel vetette vissza a népes mezőnyben. Mindezek ellenére ő is merész tempóban autózott a bajnokság egyik legkeményebb fordulójának számító rallyn. Jari-Matti Latvala autója sajnos egy kőnek ütközött, és a Yaris WRC sérülése olyan súlyos volt, hogy a pilóta pénteken kénytelen volt feladni a versenyt, bár addig a futam szinte minden pillanatában sikerült bebizonyítania az autó lenyűgöző képességeit.

„Nagyon elégedetten hallottam a hírt a világ másik feléből, hogy Ott Tänak megnyerte az Argentin Rallyt. Gratulálok neki, és egyúttal szeretném megköszönni neki első győzelmét, amit a Yarissal aratott. Emellett igazán nagyra értékelem szurkolóink támogatását is. A tavalyi Argentin Rally során Yaris WRC gépeinket alaposan megviselték a rossz utak. Mindazonáltal csapatunk tagjai sokat tanultak és javítottak az autón, így végül sikerült visszajuttatni a Yarist a dobogó tetejére. Latvala, akinek sajnálatos módon korán fel kellett adnia a versenyt, a sérülést megelőzően ugyanolyan gyors volt, mint Tanak, és pozitív hangulatban, egy erős megjegyzéssel távozott Argentínából. Azt mondta: a Yaris nagyon gyors. Lappi, aki összesítésben a nyolcadik helyen végzett, szintén azt hangsúlyozta, hogy sokat tanult az Argentin Rallyn szerzett tapasztalatokból. Öröm látni, hogy az összes csapattag fejlődik, ahogyan az autók is, miközben megküzdenek a WRC versenysorozatban eléjük kerülő utakkal. A második idény immár a középső szakaszába lépett. A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team tovább feszegeti korlátait, hogy jó hírekkel szolgálhasson rajongóinak. Köszönjük a kitartó támogatást!” – fogalmaz Akio Toyoda, a Toyota csapat elnöke.

„Ez fantasztikus eredmény a csapat számára. Ott nagyon jól ment a hétvégén; az utolsó napra természetesen kicsit visszavett a tempóból, de az utolsó szakaszok annyira nehezek voltak, hogy nem lett volna értelme kockára tenni ezt a fantasztikus győzelmet. Ez az első győzelme a mi színeinkben, amit ráadásul az egyik legkeményebb rallyn ért el. Mindenki láthatta, hogy autónk jól megállja a helyét ezek közt a körülmények között, és elég erős is. Az, hogy ilyen jók voltunk a hétvégén, olyasmi számunkra, amiről korábban álmodni sem mertünk volna. Voltak hullámvölgyeink, ezért is nagyon fontos nekünk ez a győzelem. Tudtuk, hogy sokra képes az autó, és a csapat kemény munkája árán végül nagyszerű eredményt sikerült elérni. Reméljük, hogy tovább haladunk majd ebben az irányban.” – teszi hozzá Tommi Mäkinen csapatfőnök.

„Különleges érzés első győzelmemet aratni a csapattal. Nagyon gyorsan haladtunk az autó feljavításával, úgyhogy már nagyjából olyan, amilyennek szeretném, ez pedig komoly önbizalmat adott nekem. Azt is jó látni, hogy milyen sok támogatást kaptam a csapattól. Egy ilyen rallyt mindvégig uralni – méghozzá már az első alkalommal – nagyon kellemes érzés, de határozottan nem volt könnyű. Korábban a hétvégén nagyon igyekeztem. Ahogyan nőtt az előnyünk, egyre jobban tudtuk irányítani az eseményeket, és ma már inkább a biztonságra törekedtünk. Jó irányba haladunk, és határozottan jövünk felfelé a bajnokságban. Még viszonylag az idény elején tartunk, ezért a következő versenyeken is ezen az úton kell továbbhaladnunk.” – értékeli a versenyt az első helyen végző Ott Tänak, a 8. rajtszámú autó pilótája.

„Sok jó pillanatot őrzök az első Argentin Rallymról. Valójában gyorsabb voltam, mint amire számítottam, és nagyon úgy nézett ki, hogy a miénk itt a legjobb autó: Ott végig dominálta az egész rallyt, gratulálok neki. Sok gondunk volt a defektekkel ezen a hétvégén és meg kel vizsgálnunk, mi okozta ezeket. Bár sok olyan dolog előfordult, ami miatt időt veszítettünk, sikerült teljesíteni az összes szakaszt, és értékes tapasztalatokat szerezni. Az idény első része soha nem látszott könnyűnek; csupa olyan helyszín szerepelt a versenynaptárban, amelyeken nincs elég tapasztalatom, de voltak pozitív élményeim, és ezeket magammal viszem Portugáliába.” – árulja el Esapekka Lappi, a 9. rajtszámú autó pilótája.

AZ ARGENTIN RALI VÉGEREDMÉNYE
1 Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) 3h43m28.9s
2 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +37.7s
3 Dani Sordo/Carlos Del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m15.7s
4 Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +1m58.6s
5 Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC) +2m02.6s
6 Elfyn Evans/Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) +3m06.3s
7 Kris Meeke/Paul Nagle (Citroen C3 WRC) +3m25.7s
8 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) +4m32.6s
9 Teemu Suninen/Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC) +5m38.6s
10 Pontus Tidemand/Jonas Andersson (Skoda Fabia R5) +12m15.8s
A második napon kiállni kényszerült Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC)

Mi jön most?
Az idény hatodik fordulójára ismét Európában kerül sor: a Portugál Ralit május 17-20. között rendezik meg. Az észak-portugáliai Matosinhosban, Porto közelében tartott versenyen klasszikus szakaszok lesznek homokos és sziklás utakon. Az első futamok idején a laza talajú utakon nehéz dolguk lesz a versenyzőknek a megfelelő úttartással, később pedig a felszínre került kövek és a mély keréknyomok jelenthetnek majd gondot.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: „Körúti kalandok”
Next Post: Alonso és a Toyota hibrid versenyautói új kihívásokkal néznek szembe

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • SHAZAM!
  • Lassuljunk bele a tavaszba!
  • Országos rendezvénysorozattal ünnepel a harmincéves magyar IQ-klub
  • A magyarok 26 százaléka rossznak ítéli meg a saját mentális egészségét
  • GBD-H2000 – Polar™ algoritmusok, könnyebb súly és még sok más
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT