Az Audi a 2019-es Genfi Autószalonon

Az Audi e-tron és az e-tron Sportback az Audi moduláris MLB platformjának elemeit használják. Ez és számos egyéb, elsősorban a hajtásrendszert érintő innovatív technológia alkalmazása teszi lehetővé, hogy az elektromos quattro összkerékhajtással szerelt elektromos SUV modellek egy teljesen önálló családja jöjjön létre. Az akár 150 kW töltési teljesítmény és a hosszabb távok megtételét garantáló hatótáv kompromisszummentes hétköznapi használatot kínál az ügyfelek számára.

Az Audi 2018-ban már bemutatta egy másik elektromos platformjának első képviselőjét: az Audi e-tron GT tanulmányautó kifejezetten dinamikus kupévonalával a Los Angeles-i Autószalonon tartotta világpremierjét. Az itt bemutatott technológiát a Porsche szakembereivel közösen fejlesztették ki az Audi munkatársai, a formaterv és az e-tron GT tanulmány karaktere azonban magán hordozza az Audi egyértelmű stílusjegyeit.

Egy másik, az Audi és Porsche fejlesztési csapatainak közös projektje a Prémium Elektromos Padlólemez (Premium Architecture Electrification – PPE). Ez számos, tisztán elektromos hajtásrendszerű Audi modellcsalád alapjaként szolgál majd az igen keresett B szegmenstől a D szegmensig. SUV modellek és alacsony padlólemezzel rendelkező, hagyományos karosszériájú autók készülnek ezen az alapon, amelynek legnagyobb előnye, hogy kizárólag elektromos hajtárendszerhez tervezték. Ez előnyt jelent a karosszéria súlya és arányai tekintetében is.

A Volkswagen Csoport több márkája is együttműködik a moduláris elektromos platform (modular electrification platform – MEB) fejlesztése kapcsán, amely az Audi e-modellsorozatának alapját adja, legfőképpen az igen keresett A szegmensben.

Az AUDI AG hálózatról tölthető (plug-in) hibrid autóinak sorát is jelentősen kibővíti. “A jövőben gyakorlatilag minden piaci szegmensben jelen leszünk egy olyan modellel, amelyet belső égésű motor és elektromos erőforrás együttesen hajt, és amelyet fali csatlakozóról lehet tölteni.” – tette hozzá az igazgatótanács elnöke, Bram Schot.