Az e-Expertből lesz a Peugeot hidrogénhajtású modellje

Amíg az Opel bemutatta az új hidrogénes Vivaróját, addig a francia gyártó az e-Expert furgont alakította át.

Amint arról az egyszermarlattamautot.hu beszámolt, a PSA Csoport haszongépjárműveinél már hozzászokhattunk, hogy az eltérő márkajelzés gyakran nagyon hasonló külsőt és azonos műszaki paramétereket rejt. Nos, előbb az Opel mutatta be a múlt héten a szériagyártásba szánt hidrogénes Vivaro furgonját, máris megjelent is ugyanezen elv Peugeot-nál, ők az e-Expert furgon gyomrát pakolták meg hidrogéntartályokkal.

Az üzemanyagcellás e-Expert Hydrogen elektromos hajtásrendszerének fő alkotóeleme az e-Expertben dolgozó 100 kW teljesítményű és 260 Nm maximális nyomatékú állandó mágneses szinkronmotor, ami 50/75 kWh-s akkupakk helyett egy mindössze 10,5 kWh kapacitású csomagot cipel magával, hiszen itt az autó a motor által használt energiát hidrogén formájában tárolja 3 darab 700 bar nyomású tartályban. A tartályok egy hidrogéntöltő-állomáson körülbelül három perc alatt feltankolhatók, ami után több mint 400 kilométert lehet megtenni a következő tankolásig.