Az együléses Mazda MX-5 NA ND motorral nagyon szórakoztatónak tűnik

A Mazda MX-5 NA némileg klasszikussá válik, és arra készteti az újonnan alapított olasz Gorgona Cars céget, hogy a restomod mozgalom nyomán egy különleges változatot készítsen. A Concept NM egy első generációs MX-5, amelyet együléses speedsterré alakítottak át, továbbfejlesztett alvázzal és a negyedik generációs MX-5-ből származó modern SkyActiv-G hajtáslánccal.

A római székhelyű Gorgona Cars-t David Galliano autómérnök és Omar Abu-Eideh autóipari újságíró alapította, akiknek az volt a víziója, hogy az első generációs MX-5-öt továbbfejlesztik, miközben megtartják annak alapvető filozófiáját. Illetve, az NM Concept (a Naked Monoposto számára) a Mazda MX-5 minden eddiginél nagyobb felvonulásán mutatkozott be a Modena Autodrome-on.

Az MX-5 NA-n alapuló NM Concept számos vizuális és mechanikai módosítást tartalmaz. A külsővel kezdődően egy egzotikus „együléses barchetta” karosszériát választottak, amelyet az 1995-ös Mazda Miata M Speedster (NA), a 2000-es Miata Mono-Posto (NB) és a 2015-ös Mazda MX-5 Speedster (ND) ihlettek. gyári koncepcióautók.

A szélvédőt és a tetőt eltávolították, az utastérbe pedig karosszériaszínű burkolat került, így már csak a vezetőülés szabaddá vált. A fejtámla mögött egy aerodinamikai púp található, amely a hátsó fedélzeten elhalványul, és egy integrált légterelő a csomagtérajtón, hasonlóan az 1992-es Mazda M2-1006 „CobraSter” koncepcióhoz. Opcionálisan a motorháztető, az első sárvédők és az ajtók készülhetnek szénszálas anyagból.

Kevésbé szembetűnő az alumínium motorháztető alatti rés, amely segíti a hűtést, az első elosztó, a LED-es felugró fényszórók, a kisebb ajtók, az új tükrök, az aerodinamikailag optimalizált padló és a hátsó diffúzor. A külső díszítést tekintve a teljes krómozás matt feketére lett festve, kontrasztban a sárga árnyalattal és a Yokohama A052 abroncsokkal borított, sötétre festett 15 colos Enkei RPF1 kerekekkel.

Belül egyetlen versenyülést találunk az RCC-től, négypontos biztonsági övvel, Momo-kormánnyal és Alcantara kárpittal. Az MX-5 könnyű természetéhez hűen nincs légkondicionáló, információs és szórakoztató rendszer, vagy akár audiorendszer, hiszen ez az autó a vezetésről szól. A csomagtartó kapacitása 160 l (5,7 köbláb), ami kicsi, de fokozatosan nagyobb az ND-hez és az NC-hez képest.

Klasszikus megjelenés, modern háttér

Az ízlésesen módosított külsőnél fontosabb az átdolgozott alátétek. A motorháztető alatt a modern MX-5 ND szívó, 2,0 literes SkyActiv-G motorja található, amely 181 LE (133 kW / 184 LE) és 205 Nm (151 lb-ft) nyomatékot ad le. Az erőt a hátsó tengelyhez hatfokozatú kézi sebességváltó és egy önzáró hátsó differenciálmű juttatja, amelyek szintén az ND-től származnak. A Gorgona Cars nem jelentette be a teljesítményre vonatkozó adatokat, de 830 kg-os száraz tömegével azt várjuk, hogy gyorsabb lesz, mint az Ön átlagos Miatája.

A hajtáslánc-transzplantáció mellett a modell továbbfejlesztett alvázon közlekedik, amely kétszer akkora torziós merevséggel rendelkezik, mint az eredeti. Ezt magasabb oldalsó küszöbökkel (figyeljük meg a kisebb ajtókat), a hátsó púp alatti bukórúddal, erősebb segédkeretekkel (elöl és hátul), valamint az alsó oldalra hegesztett további megerősítésekkel érték el. A menetdinamikát az állítható coilover felfüggesztés és az erősebb fékrendszer fűszerezi.

Szerencsére az NM Concept nem csak egy bemutatóautó, hiszen a Gorgona Cars homologizálni kíván, és kis számú példányt gyártani kíván, amíg van elegendő kereslet. Az árak körülbelül 70 000 eurótól (69 797 USD) plusz adóktól indulnak, nem számítva az adományozó autó költségeit. Ez jóval több, mint amennyibe a gyárilag felszerelt MX-5 valaha kerül, de a prémium árat indokolja a módosítások mértéke és a modell kis példányszámú kézi gyártása.