Az elektromos autóknak és a szintetikus üzemanyagoknak együtt kell létezniük

Synthetische Kraftstoffe: Containeranlage am KIT im gekoppelten Betrieb erfolgreich Power-to-Liquid-Anlage im Energy Lab 2.0 mit optimiertem Reaktordesign kombiniert die Synthesegaserzeugung aus CO2 direkt mit der Kraftstoffherstellung Der Einsatz synthetischer Kraftstoffe könnte zukünftig Treibhausgasemissionen von Flugreisen und Schwertransporten minimieren. Mit einer Power-to-Liquid Anlage von INERATEC, die das Karlsruher Institut für Technologie (KIT) gemeinsam mit dem Spin-Off am Energy Lab 2.0 betreibt, rückt das in greifbare Nähe. Die modulare Anlage ist in einem Container untergebracht und soll nun von der Ausgründung in Serie gefertigt werden. © copyright by Karlsruher Institut für Technologie Allgemeine Services - Crossmedia Abdruck honorarfrei im redaktionellen Bereich Belegexemplar erbeten

Nem a belső égésű motor, hanem a fosszilis üzemanyagoktól való függőség az igazi probléma.


Az Autocar Business legutóbbi szemináriumának vendégei egyetértettek abban, hogy a szintetikus üzemanyagokkal hajtott járművek nem versenytársai az elektromos járműveknek, hanem kiegészítik őket, ezért életképes alternatívának kell tekinteni őket a szén-dioxid-semlegesség felé vezető úton.

A Mazda európai kutatási vezetője, Christian Schultze szerint, mivel az e-üzemanyagok a jelenlegi és jövőbeli belső égésű motoros autókban is használhatóak, ezért ha nem csupán az elektromos járművekre koncentrálunk, gyorsabban érhetjük el a klímasemlegességet. Különféle megoldási lehetőségekre van szükség, szóval mi okunk lenne eleve elvetni az egyik technológiát?

Schultze elmondta, mindkét technológiának megvannak az előnyei és hátrányai is. A belső égésű motorok zajosak, míg a villanyautóknak a hosszabb távok megtétele okoz nehézséget. Úgy véli, a megoldás az lehet, ha kihasználjuk mindkét technológia jó pontjait a szén-dioxid-semlegesség elérése érdekében, ahelyett, hogy egyetlen technológiára összpontosítanánk az erőforrásokat.

Steve Sapsford, az SCA autóipari tanácsadóvállalat szakembere hozzátette, elképzelhető, hogy nem a belső égésű motorok jelentik az alapvető problémát, helyette inkább a fosszilis energiahordozóktól való függésünket kellene megszüntetni. Sapsford kifejtette, jelen pillanatban a bioüzemanyagokra kellene összpontosítani, melyek keverhetőek a jelenlegi benzinnel és gázolajjal. Meglátása szerint az e-üzemanyagok ára 2030-ra egálban lehet a jelenlegi benzinárakkal.

Paddy Lowe, a Mercedes F1-es csapatának korábbi technikai igazgatója elmondta, a motorsport egy nagyszerű terület az új technológiák kipróbálásának és népszerűsítésének. A Formula E után jöhetnek a hidrogénhajtású versenyek és a szintetikus üzemanyagokkal hajtott versenyautók is. 

Forrás:

Autocar & mahzrt.hu