Az elektromos SuperVan 4 tanulmányautó is indul a Pikes Peak hegyi versenyen

License expires -------------------------- IN PERPETUITY License scope -------------------------- A - Earned editorial, press releases, press kits B - All non-broadcast digital and online media C - All non-broadcast digital and online media, plus Retail and POS (showrooms, events etc) D - All print media (newspaper, magazine etc) Copyright and image rights -------------------------- This content is solely for editorial use and for providing individual users with information. Any storage in databases, or any distribution to third parties within the scope of commercial use, or for commercial use is permitted with written consent from Ford of Europe GmbH only.

A Fordok már több mint 100 éve állandó szereplői a Colorado Springs mellett rendezett Pikes Peak hegyi versenyeknek (PPIHC). Az idei immár a 101. futam, és a Ford Perfomance most egy tisztán elektromos hajtású SuperVan 4 tanulmányautóval áll rajthoz a híres versenyen.

Az első ilyen eseményre 1916-ban került sor, amikor egy Ford T-Modell 23 perc 3 másodperc alatt kapaszkodott fel 4302 méteres tengerszint fölötti magasságban húzódó célvonalhoz. 2023-ban a SuperVan 4 várhatóan elég sok percet lefarag majd a T-Modell időeredményéből.

“A Pikes Peak tökéletes megmérettetés a Ford Performance számára, és persze a SuperVan 4 számára is, hiszen ezt a legendás futamot rengeteg motorsport-rajongó követi világszerte,” jelentette ki Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports globális igazgatója. “Az idők során az autók rengeteget fejlődtek, és ideje, hogy elektromos hajtási technológiánkat próbára tegyük ezen a hegyi szakaszon a világ legnagyobb teljesítményű gépei ellen.”

A PPIHC eddigi 101 futamán az 1916-os T-Modelltől kezdve a legújabb Mustangig számtalan Ford-modell lépett már itt pályára: tavaly például a Shelby American egy Ford Mustang Shelby GT500SE modellt indított a versenyen.

Ugyanakkor nemcsak az itt versenyző Fordok, hanem pilótáik is legendás nevek voltak: a hatvanas években Curtis Tanner és Parnelli Jones pályarekordot állított fel a Stock Car kategóriában, nem beszélve Ken Block hihetetlen Hoonicorn-csapatásáról.

2023-ban a SuperVan 4 volánja mögött az igazi motosport-ikon és PPIHC-rekorder Romain Dumas ül majd, aki nemcsak háromszoros Le Mans-győztes, hanem több EV-köridőrekordot is felállított már pályafutása során.

“A Ford legújabb generációs elektromos technológiája tökéletesen illik erre a helyre,” vélekedett Dumas. “Ilyen nagy magasságban már jelentősen csökken a belsőégésű motorok teljesítménye, de a SuperVan 4 hajtásláncát ez nem érinti, így jó esélyekkel indulunk az idei versenyen.”

Dumas már kilencedszer vág neki a Pikes Peak futamnak, ahol 2012-ben állt először rajthoz.

“Mindig izgatottan várjuk, hogy teljesít Romain a következő Pikes Peak futamon. Mindig egyedi építésű autóval érkezik ide, és ezek a gépek nemcsak meglepően erősek, hanem nagyon jól is néznek ki,” mondta el Melissa Eickhoff, a PPIHC ügyvezető igazgatója. “Ez idén sem lesz másként: a Ford Performance SuperVan 4 igazi trónkövetelőnek tűnik.”

A Ford Performance és STARD együttes munkájával megépített SuperVan 4 modellt ultranagy teljesítményű 50 kWh-ás akkumulátorról táplált összkerékhajtással szerelték fel. Mindezt szénszálas kompozit karosszéria, a FIA előírásainak megfelelő bukókeret és szabályozható energia-visszanyerő fékezés egészíti ki.

A két cég szakemberei már öt éve dolgoznak közös fejlesztési projekteken; az együttműködésből már olyan nagy teljesítményű EV-hajtásláncok születtek, mint például a FIA-tanúsítványú rallycross járművek élvonalába tartozó Fiesta ERX™ versenygép hajtása.

“A SuperVan 4-esben a valaha volt egyik legerősebb elektromos hajtáslánc működik,” nyilatkozta Michael Sakowicz, a STARD vezérigazgatója. “Ez a technológia bizonyított már a goodwoodi hegyi futamon, a WRC murvás pályáin és sok más helyen is. Most pedig benevezzük a világ egyik leghíresebb, legkülönlegesebb versenyére, és a STARD nagyon büszke arra, hogy részese lehet mindennek.”

A Pikes Peak hegyi versenyt 2023. június 25-én rendezik meg, és a start közeledtével a Ford Performance további részleteket oszt majd meg az autóról és a felkészülésről. További részletek az eseményről: https://ppihc.org..