Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Az elektromos teljesítmény művészete

Posted on 2018.03.06.2020.06.08. By Iroda Távirati
  • A Jaguar által tervezett, két darab villanymotorból álló összkerékhajtási rendszer együttes teljesítménye 400 lóerő, a maximális kombinált forgatónyomaték 696 Nm; az autó álló helyzetből 4,8 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára.
  • Ultramodern 90 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor 480 kilométeres hatótávolsággal (WLTP ciklus szerint)
  • A teljesen lemerült akku mindössze 40 perc alatt 80 százalékra tölthető egyenáramú gyorstöltővel (100kW); 15 percnyi töltéssel akár 100 kilométerrel meghosszabbítható a hatótávolság
  • Váltóáramú fali töltődoboz (7kW) otthoni használatra: 80 százalékos töltöttség 10 óra alatt, ideális megoldás a jármű éjszakai töltésére
  • A Jaguar által tervezett, két darab állandó mágneses szinkron villanymotort külön-külön vezérli a rendszer, így az útviszonyok függvényében szabályozható a hajtóerő tengelyek közötti megosztása
  • Az I-PACE alumínium vázszerkezete és mély tömegközéppontja optimális irányíthatóságot, vezethetőséget és dinamizmust biztosít
  • A fejlett kettős keresztlengőkaros első és Integral Link hátsó felfüggesztés dinamikus vezethetőséggel és kiemelkedő rugózási komforttal ruházza fel a modellt
  • A regeneratív fékrendszer ösztönös, egypedálos vezetést tesz lehetővé az optimális energiagazdálkodás és maximális hatótávolság érdekében
  • Intelligens hatótáv-optimalizáló technológiák teszik még élvezetesebbé a jármű használatát
  • A Jaguar újrahasznosítási partnerségeken és “újrahasznosított”‘ energiatároló próbaüzemeken keresztül kívánja meghosszabbítani az I-PACE akkumulátorainak élettartamát
  • A szélsőséges körülmények között tesztelt I-PACE akár -40°C-on üzemképes – ez 10°C-kal hidegebb a legtöbb elektromos járműnél

 

„A Jaguar I-PACE maga a tökéletes ajánlat. Lélegzetelállító formaterv és innovatív műszaki tartalom, élvezetes elektromos teljesítmény és a szabadidőjárművekre jellemző praktikum, mindez zéró károsanyag-kibocsátással megkoronázva.”

Ian Hoban, a Jaguar I-PACE modellcsalád igazgatója

ELEKTROMOS ÉLET

Az új, tisztán elektromos Jaguar I-PACE minden eddiginél izgalmasabbá, elérhetőbbé és praktikusabbá teszi az elektromos autózást, köszönhetően az egyedülálló formatervezés, valamint az akkumulátor-technológiák és a nyilvános töltőhálózatok terén elért áttörések kombinációjának. Mindez együtt azt jelenti, hogy a világ legkívánatosabb elektromos gépkocsija (EV) rendkívül jó használati értékkel bír, takarékosan üzemeltethető és élvezetesen vezethető.

A 432 darab, kifejezetten magas energiasűrűségű, kiváló hőgazdálkodású zsákos cellából álló, ultramodern, 90 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor 480 kilométeres hatótávolsággal (WLTP ciklus szerint) ruházza fel az I-PACE modellt.

A teljesen lemerült akku mindössze 40 perc alatt 80 százalékra tölthető egyenáramú gyorstöltővel (100kW); vagy 15 perc alatt akár 100 extra kilométerre elegendő töltést vehetünk fel. Váltóáramú otthoni fali töltődoboz (7kW) használatával ugyanez a 80%-os töltöttségi szint alig több mint 10 óra alatt érhető el; ez a megoldás ideális az I-PACE éjszakai töltésére.

Intelligens hatótávolság-optimalizáló funkciók és okostelefonos alkalmazások teszik gondtalanná az I-PACE használatát, legyen szó a töltési folyamat távolból történő felügyeletéről, vagy a még megtehető távolság menet közbeni ellenőrzéséről. Lehetőség van például arra, hogy a tulajdonosok automatikusan előre beállítsák az akkumulátor hőmérsékletét, ezzel maximalizálva a hatótávolságot, vagy indulás előtt lehűtsék, illetve felfűtsék az utasteret. Ha hálózati elektromos energia segítségével klimatizáljuk az autót, az nem csökkenti a hatótávolságot.

ELEKTROMOS TELJESÍTMÉNY

„Az I-PACE hamisítatlan Jaguar, amely vezetőcentrikus menetdinamikát kínál, kivételes rugózási kényelemmel, vezethetőséggel és kifinomult általános viselkedéssel. Összkerékhajtásának és 400 lóerős teljesítményének köszönhetően a Jaguar első elektromos járműve bármilyen útfelületen, minden időjárási körülmények között azonnali gyorsítóképességet biztosít.”

Mike Cross, a Jaguar főmérnöke

Az összkerékhajtás, a 400 lóerős teljesítmény és a 696 Nm forgatónyomaték révén a zéró károsanyag-kibocsátású Jaguar I-PACE minden szempontból felvillanyozó teljesítményt kínál. Az elektromos járművekre jellemző, késlekedés nélküli nyomatékkifejtés révén a Jaguar új, nagyteljesítményű szabadidőjárműve lenyűgöző gyorsulásra képes: álló helyzetből mindössze 4,8 másodperc alatt eléri a 100 km/óra sebességet.

Az első és hátsó tengelyt egy-egy, a Jaguar által tervezett állandó mágneses szinkron villanymotor hajtja. A motorok koncentrikusan illeszkednek a kompakt, egyfokozatú bolygóműves erőátvitel és differenciálmű köré; ez az elrendezés a forgatónyomaték azonnali és pontos megosztását teszi lehetővé a négy hajtott kerék között: az I-PACE folyamatosan a körülmények függvényében módosítja az első és hátsó tengelyek közötti teljesítmény-elosztást.

Az első pillanattól fogva nagyteljesítményű elektromos járműnek fejlesztett I-PACE magával ragadó menetdinamikát, valamint kimagasló mindennapi használati értéket és utazási komfortot kínál a rugózási kényelem, a kifinomultság és az irányíthatóság egyedülálló egyensúlya mellett. A Jaguar a két tengely között, a lehető legmélyebb pontra építette be az akkumulátort; az ebből adódó 50:50 arányú tömegelosztás és mély tömegközéppont optimális stabilitást és mérsékelt oldaldőlési hajlamot eredményez. Ezekhez az eredendő előnyökhöz társul az elektromos jármű kistömegű és igen merev alumínium szerkezete, amely 36 kNm / fok torziós szilárdságával minden idők legmerevebb Jaguar vázszerkezete.

A fejlett kettős keresztlengőkaros első és Integral Link hátsó felfüggesztés kivételes rugózási komfortot nyújt, emellett biztosítja a dinamikus vezethetőséghez elengedhetetlen oldalirányú merevséget, ami kiváló vezethetőséget, tapadást és kormányreakciókat eredményez. A kompakt, kis tömegű felfüggesztés az alumínium lengőkaroknak és csuklóknak köszönhetően rendkívül könnyű, ugyanakkor maximálisan helytakarékos kialakítása nem csorbítja a belső helykínálatot.

Az Adaptive Dynamics rendszerrel és fokozatmentesen változtatható lengéscsillapítással társított, opciós légrugózás hamisítatlan sportautós dinamizmussal és kiegyensúlyozottsággal vértezi fel az I-PACE modellt. Az automata szintszabályozás még teljes terhelés esetén is optimális futóműgeometriát biztosít. Ennek köszönhetően az utasok minden pillanatban kiemelkedő kényelemnek örvendhetnek, a felfüggesztés a hatásos ütéselnyelés és a precíz vezethetőség egyensúlya révén megnyugtató, természetes vezetési élményt biztosít.

A Jaguar mérnökei az I-PACE esetében elektromos fékrásegítőre cserélték hagyományos vákuumos fékszervót. Ennek köszönhetően a fékrendszer rugalmasabban tudja kombinálni a regeneratív és mechanikus fékhatást, így a rendszer minden helyzetben állandó, precíz fékérzetet nyújt.

Az I-PACE vezetője az optimális energiagazdálkodás és hatótávolság érdekében két szinten állíthatja be a regeneratív fékhatást. Erőteljes regeneratív üzemmódban a vezető gyakorlatilag egyetlen pedállal, ösztönösen szabályozhatja a jármű sebességét; az I-PACE azonnal lassítani kezd, amint a sofőr felemeli lábát a pedálról, így lassításkor kisebb mértékben kell a fékpedált működtetni. Ilyenkor akár 0,4 g negatív gyorsulás érhető el.

Sűrű forgalomban haladva a vezető kikapcsolhatja a kúszás funkciót, ami kényelmesebbé teszi a vezetést. Ilyenkor a gázpedál felengedésekor a jármű azonnal lassítani kezd; akár emelkedőn sem szükséges a fékre lépni ahhoz, hogy egy helyben tartsuk a járművet.

Felelősségteljes vállalkozásként a Jaguar kötelességének érzi, hogy gondoskodjon az emberiség tisztább jövőjéről. A vállalat újrahasznosítási partnerségeken és „újrahasznosított”’ energiatároló próbaüzemeken keresztül folyamatosan megoldást keres arra, hogy meghosszabbítsa EV akkumulátorainak élettartamát.

MINDEN HELYZETBEN BIZONYÍTOTT

A Jaguar úgy fejlesztette ki az I-PACE elektromos szabadidőjárművet, hogy az nagy forróságban éppúgy helytálljon, mint extrém hidegben. Az I-PACE akár -40°C hőmérsékleten is működőképes marad: ez 10°C-kal alacsonyabb a hagyományos elektromos járműveknél. Az akkumulátorcellák alacsony belső ellenállása, az akkumulátorcsomag szigetelése és a fejlett hőgazdálkodási rendszer együttműködésének köszönhetően az I-PACE minden helyzetben helyt áll.

Mérsékelt hőmérsékletű környezetben az akkumulátor saját hűtése gondoskodik a maximális energia-hatásfokról. A jármű fő klímaberendezéséhez csatlakozó hűtőrendszer kizárólag magasabb hőmérsékleten kapcsol be, hogy a cellahőmérsékletet szabályozva gondoskodjon a maximális teljesítménykifejtésről.

Hidegben ezzel szemben hőszivattyú biztosítja a cellák és az utasok számára az optimális körülményeket. A rendszer hatásfoka messze meghaladja a hagyományos fűtőberendezésekét, mivel kívülről nyert, illetve az inverterektől és a teljesítményszabályozó elektronikai rendszertől átvett energiát használ fel az utastér fűtésére ahelyett, hogy kizárólag az akkumulátorból táplálkozna. Ez a megoldás közel 50 kilométerrel meghosszabbíthatja a hatótávolságot, akár fagypont alatt is.

Hírek

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Ezzel a dizájnnal repesztenek majd a Nissanok a Formula E következő szezonjában (Videókkal)
Next Post: A BMW Concept M8 Gran Coupé tanulmányautó a négykerekű luxus új fogalma

Kapcsolódó cikkek

  • A Super Cub és a Monkey visszatér a Honda európai modellkínálatába Bemutató
  • Demonstráció miatt lezárták az Üllői út egy részét, több busz terelve közlekedik Hírek
  • Toyota lottó – A  szerencse dönti el, ki vehet GR Corollát  Ctrl+C - Ctrl+V
  • SEETROËN Hírek
  • 17 százalékkal esett vissza a használtautó-behozatal tavaly Hírek
  • Az NX a magabiztosság érzését nyújtja Bemutató

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A streaming hozza a hangfelvételipar legtöbb bevételét
  • Családi hétvége a Városligetben
  • Kezdődik a Reflex5!
  • Meghosszabbították a 16. KAFF nevezési határidejét
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT