Az elektromos üzemmódhoz kialakított vezetőfülke

A középkonzol a következőképpen alakult át:

  • itt kapott helyet, tökéletesen ergonomikus módon, az új „e-Toogle” üzemmód váltó – ezzel válthatunk a Park, a Reverse, a Neutral, a Drive és a Brake módok között,
  • itt találjuk a 3 féle vezetési mód kiválasztó gombot,
  • a felső részre pedig tárolórekesz került, amely az indukciós telefontöltőnek is helyet ad.

 Az új PEUGEOT e-RIFTER 3 üzemmódban vezethető, melyek között gombbal válthatunk:

  • Eco (60 kW, 190 Nm) : takarékos üzemmód a minél nagyobb hatótávért,
  • Normal (80 kW, 210 Nm) : optimális üzemmód a mindennapi használathoz,
  • Power (100 kW, 260 Nm) : nagy terhelésre optimalizált üzemmód.  

Kétféle fékezési lehetőség áll rendelkezésre, melyek különbözőképpen járulnak hozzá az akkumulátor töltéséhez:

  • normál, amely a belső égésű motorral szerelt változathoz hasonló élményt nyújt,
  • fokozott (a sebességváltó B, azaz „Brake” (fék) gombjával elérhető) amely a gázpedál felengedésekor lép működésbe, erőteljesebb fékezést tesz lehetővé, egyben növeli a hatótávot.

Az új PEUGEOT e-RIFTER minden változatában elektronikus kézifék működik, amely – azonkívül, hogy helyet szabadít fel a padlón – kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi a mindennapi használatot. 

A PEUGEOT i-Cockpit® műszaki megújuláson ment át: új kijelző segíti a vezetőt abban, hogy a 100%-ban elektromos meghajtású gépkocsi tökéletes kezeléséhez szükséges minden információ rendelkezésre álljon. Opcióként ugyanis – a kompakt egyterűek szegmensében elsőként – elérhető a 100%-ban digitális, 10 hüvelykes HD kijelző, amely a PEUGEOT legfrissebb grafikai univerzumának szellemében jeleníti meg az információkat, ráadásul teljes egészében személyre szabható, egyénileg beállítható, így ki-ki ízlése szerint állíthatja be a saját PEUGEOT i-Cockpit®-jét. Igény szerint megjeleníthetjük a navigációt, az elektromos energia áramlásának alakulását, a vezetést segítő rendszereket stb.

Megújult az analóg műszerfal is, elsősorban azért, hogy az elektromos üzemmóddal kapcsolatos információkat megjelenítse:

  • külön kijelzőn figyelhetjük a fogyasztás alakulását, illetve az energia visszanyerésének folyamatát (CHARGE),
  • külön kijelző mutatja a hűtő- és fűtőrendszerek (fűtés, légkondicionáló) energiafogyasztását,
  • saját kijelzőt kapott az akkumulátor töltöttségi szintje,
  • színes kijelző jeleníti meg az energiaáramlás folyamatát, a töltés státuszát (éppen zajló vagy előre programozott), a fedélzeti számítógép által szállított információkat és a hátralévő hatótávot.

A műszerfal – és a gépkocsi – központi helyén találjuk az érintőképernyőt, amely a navigációs rendszert is magában foglalja. Az érintőképernyő „Electric” menüpontjában érjük el a következő funkciókat :

  • Flux” – az energiaáramlás megjelenítése,
  • Statistiques” – fogyasztási statisztikák megjelenítése,
  • Charge” – időzített töltés beprogramozása.

Ezeken kívül megjeleníthetjük a közelben található töltőpontokat, illetve azt a zónát is, amelyet az aktuális töltöttséggel még elérünk, valamint beprogramozhatjuk az utastér hőmérsékletének