Az első BMW 2-es Gran Coupé
Hajtási befolyásoktól mentes kormányozhatóság BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomaggal
Az ARB technológia működését az első BMW 2-es Gran Coupé-hoz ugyancsak alapfelszereltségként kínált BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomag is segíti, amely kanyarodás közben az ívbelső kerekek intelligens fékezésével fokozza a modell agilis vezethetőségét. Az eredmény szinte hajtási befolyásoktól mentes kormányozhatóság. Az ARB technológia és a BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomag a BMW M235i xDrive Gran Coupé fedélzetén is megtalálható, amelynek alapfelszereltségébe ráadásul nem csupán a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás, de a vadonatúj fejlesztésű, teljesen mechanikus Torsen önzáró differenciálmű is beletartozik. Utóbbi az első féltengelyek összezárásával ígér minden korábbinál sportosabb vezetési élményt. A differenciálművet a mérnökök a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóba építették be, amely a Launch Control elnevezésű rajtprogram aktiválása esetén már az első és a második sebességi fokozatban is a kerekekre zúdítja a motorból érkező 450 Nm csúcs forgatónyomaték legjavát. A BMW M sport kormánymű minden korábbinál élénkebb reakciója érezhetően sportosabb agilitást, a bajor prémiumgyártó ügyfeleiben pedig még nagyobb kanyaréhséget eredményez. A BMW M sport fékrendszer eközben minden vezetési szituációban kimagasló kopásállóságról és bőséges fékerő-tartalékról tesz tanúbizonyságot. A BMW M sport kormánymű és a BMW M sport fékrendszer az opcionális extrafelszereltség részeként a BMW 2-es Gran Coupé többi motorváltozatához is elérhető.
Háromféle futómű-hangolási lehetőség
A BMW 2-es Gran Coupé alapfelszereltségéhez kínált futóművet úgy hangolták be a mérnökök, hogy az mindegyik hajtáslánc-változattal kényelmesen dinamikus vezethetőséget garantáljon. A bajor prémiumgyártó ügyfelei ugyanakkor az opcionális extrafelszereltség részeként a 10 milliméteres hasmagasság-csökkenést kínáló BMW M sport futóművet és a változó lengéscsillapítás-vezérléssel (VDC – Variable Damper Control) dolgozó adaptív futóművet is megrendelhetik az autó alá. Utóbbi megoldás esetén a vezető a vezetési élménykapcsolón (Driving Experience Control) keresztül kétféle csillapítási hangolást is aktiválhat: a kényelemre összpontosító COMFORT üzemmódot és a dinamikusan dolgozó SPORT üzemmódon. Az adaptív futómű és a BMW M sport futómű egyaránt megerősített stabilizátor rúddal dolgozik. A BMW 2-es Gran Coupé összes hajtáslánc-változata többkaros hátsó kerékfelfüggesztéssel gurul le a gyártósorról. Annak érdekében, hogy minden ügyfele a személyes preferenciáihoz leginkább illeszkedő futómű-hangolás mentén élhesse át a vezetés élményét, a BMW háromféle futómű-hangolási lehetőséget kínál fel – az alapfelszereltség részeként kényelemre hangolt beállítástól kezdve, egészen a BMW M sport kormányművel és BMW M sport fékrendszerrel dolgozó BMW M sport futómű extrém dinamikus hangolásáig. A legszélesebb futómű-hangolási tartományt azonban a változó lengéscsillapítás-vezérléssel (VDC – Variable Damper Control) dolgozó, BMW M sport fékrendszerrel kiegészített adaptív futómű garantálja.
Piaci bevezetés háromféle erőforrással
Az első BMW 2-es Gran Coupé piaci bevezetésekor a bajor prémiumgyártó ügyfelei a BMW EfficientDynamics motorcsalád legújabb nemzedékének háromféle (egy dízel és kétféle benzines) erőforrása közül választhatnak. Mindegyiken részletekbe menő finomításokat hajtottak végre a mérnökök, hogy minden korábbinál alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást, egyes esetekben pedig ezzel párhuzamosan nagyobb teljesítményt érjenek el. A BMW 2-es Gran Coupé belépő szintű erőforrása a BMW 218i Gran Coupé motorterében dolgozó háromhengeres benzinmotor, amely 103 kW / 140 lóerő maximális teljesítményre képes. A BMW 220d Gran Coupé meghajtásáról egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres dízelmotor gondoskodik, amelynek maximális teljesítménye 140 kW / 190 lóerő, a BMW M235i xDrive Gran Coupé motorterébe pedig a BMW Group legerősebb négyhengeres motorját építették be a mérnökök – 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítménnyel. A csúcsmodell 4,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre (a BMW M Performance csomaggal 4,8 másodperc alatt), végsebességét pedig az elektronika 250 km/óránál szabályozza. A BMW 218i Gran Coupé és a BMW M235i xDrive Gran Coupé benzinüzemű részecskeszűrővel, a BMW 220d Gran Coupé pedig dízel részecskeszűrővel és nitrogén-oxid-megkötő katalizátorral szerelt SCR rendszerrel (Selective Catalytic Reduction – Szelektív Katalitikus Redukció) dolgozik. Mindhárom erőforrás maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány környezetvédelmi előírásait. A BMW 228i xDrive Gran Coupé – amelynek 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotorja 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítményre képes – kizárólag az Egyesült Államokban válik elérhetővé.
Háromféle erőforrás háromféle váltóval
A BMW 218i Gran Coupé esetében az alapfelszereltség részeként egy hatfokozatú manuális váltó továbbítja a háromhengeres motor erejét az első kerekek felé. Az opcionális extrafelszereltség részeként a modellhez a hétfokozatú Steptronic duplakuplungos automataváltó is megrendelhető. A BMW 220d Gran Coupé nyolcfokozatú Steptronic automataváltója és a BMW M235i xDrive Gran Coupé nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltója még kényelmesebb és még simább váltásokat garantál, az intelligens járműkapcsolat pedig azt is lehetővé teszi, hogy az automataváltók az adott vezetési szituáció és az autó előtt álló útszakasz sajátosságai szerint hangolják át váltási karakterisztikájukat.
Innovatív közreműködés a magasabb gépkocsi-szegmensekből
A BMW 2-es Gran Coupé vezetést támogató rendszereinek innovatív tárházát a magasabb gépkocsi-szegmensekben elérhető technológiai megoldások erősítik. Az intelligens technológiák a fedélzeti kamerák élőképeit, illetve a radarok és szenzorok jelzéseit veszik számításba a jármű közvetlen és közvetett környezetének tökéletes leképezésekor, amelynek segítségével minimalizálhatják vagy teljes mértékben megelőzhetik egy esetleges közúti közlekedési baleset kockázatát. Veszély esetén a jármű nem csupán figyelmezteti a bajor prémiumgyártó ügyfeleit, de automatikus kormánymozdulatokra és fékezési manőverekre is képes. Ügyfeleinek Európában a bajor gyártó a prémium kompakt szegmens iránymutató négyajtós kupéját már alapfelszereltségként automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszerrel (Collision and Pedestrian Warning with City Braking) kínálja, amely nem csupán a gyalogosokat, de az úttest mentén közlekedő kerékpárosokat is észreveszi. Ugyancsak a BMW 2-es Gran Coupé alapfelszereltségének része az aktív sávtartó technológiával dolgozó, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning), amely a 70 és 210 km/óra közötti sebességtartományban automatikusan képes tartani a felfestett forgalmi sávot. Az opcionális extrafelszereltségek között ugyanakkor a 160 km/órás sebességig működő, Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control), valamint a sávváltásra figyelmeztető rendszerrel (Lane Change Warning), a hátsó ütközésre figyelmeztető rendszerrel (Rear Collision Warning) és a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel (Crossing Traffic Warning) dolgozó Driving Assistant csomag is megtalálható.