“Az érzés megvolt, de gyorsulni kell még”

Az eddigi évek folyamán csak buli versenyként jelenlévő Mikulás Rally a történelemben először, bajnoki futamként szerepelt idén a naptárban és ráadásul ez volt az egyetlen murvás megmérettetés 2020-ban.

Balogh János és Holczer Dániel nagyon kedveli a laza talajon való autózást, így a viszontagságos évük ellenére minden rossz élményt félretéve úgy készültek a szezonzáróra, hogy ez lesz „A verseny”. Végre abban a közegben autózhatnak, ami a kedvenceik közé tartozik, mert nagyon szeretik a Veszprém környéki lőtereken kijelölt szakaszokat.

Balogh Jani: „A reggeli gumiválasztás okozott némi fejtörést, mivel az éjszakai hideg után később kezdett el felengedni a nyomvonalat fedő talaj, de próbáltunk alkalmazkodni a körülményekhez. Az első szakaszon teljesen letisztultan közlekedtünk, kezdtük megtalálni a ritmusunkat egy gyors és határozott autózásban. Kellő bátorsággal támadtuk meg a kanyarokat és az elmúlt évek alatt murván megszokott vehemenciával haladtunk a pályán. Várpalota nyitó szakasz után a jól ismert Kislőtéren kellett helyt állni, ami érzésre jónak tűnt egészen addig, amíg egy teljesen ártalmatlan ablakmosás közben átmentünk pár kövön és Nyíregyházához hasonlóan itt is defektet kaptunk. Csökkentett tempóval és lapos abronccsal gurultunk a szakasz céljáig jókora időhátrányt begyűjtve.”

A szervizben nem módosítottak a beállításokon, mivel a defekt miatt nem tudták kipróbálni annak működőképességét. A hátralévő gyorsaságikon felvettek egy olyan versenytempót, amire képesek voltak felesleges kockázat vállalása nélkül, mentek, ahogy azt ilyenkor kell és illik.

Balogh Jani:„Ahogy fogytak a gyorsaságik kijöttek olyan hiányosságok, ami nem a mi rovásunkra írható, hanem arra, hogy a pandémia miatt kevés futamot tartottak a típus tavalyi megjelenése óta és maga a gyár sem rendelkezik még kellő adattal az autót illetően murván. Igyekeztünk saját kútfőből kitalálni valamit, az alaplépések nem tűntek rossznak, de alapvetően ez a tempó ennyire volt elég. Nem szoktam a szerencse faktort nyomós indokként feltüntetni, mert úgy vagyok vele, hogy Fortuna kegyeibe férkőzni hozzáállás kérdése is, de azt kell mondjam, az elmúlt két versenyen nem utazik velünk együtt a Ford Fiesta R5-ösben.”

Ezzel véget ért a 2020-as bajnokság és a páros idei szezonja. Jó alapként szolgálnak a jövőt tekintve az idén teljesített versenyek, az ott megszerzett tapasztalatok, és ezekre lehet építkezni az előttünk álló 2021-es szezonban.

Balogh Jani: „Nagyon szépen köszönjük az egész csapat munkáját, mindenkinek, aki lehetővé tette a versenyzésünket. Remek kiszolgálást kaptunk a Hadik Rallye Team-től a futamok során, ahol jó hangulatban teltek az együtt töltött kilométerek, amire az olykor fejét felütő viszontagságok sem tudták rányomni a bélyeget. Ez egy nehéz év volt mindenki számára, nekünk talán duplán is, de türelem kell, aztán majd meglátjuk, hogy mit hoz a jövő!”