Az innovatív kempingmegoldások alapja és még sok más

Der neue Mercedes-Benz EQT (Stromverbrauch kombiniert (WLTP): 18,99 kWh/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km);Stromverbrauch kombiniert (WLTP): 18,99 kWh/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km The new Mercedes-Benz EQT (combined power consumption (WLTP): 18,99 kWh/100 km; combined CO2 emissions: 0 g/km);Combined power consumption (WLTP): 18,99 kWh/100 km; combined CO2 emissions: 0 g/km

Az új Mercedes-Benz EQT
Az új EQT nemcsak a Concept EQT Marco Polo1 és a Marco Polo Module alapját képezi, hanem a családoknak, valamint a szabadidős aktív embereknek és a kempingrajongóknak is vonzó belépést kínál a sztárral a márka teljesen elektromos világába. Az elektromos kisteherautó a közeljövőben megrendelhető lesz. A 90 kW-os e-motorral és normál hosszúságú EQT ára körülbelül 49 000 eurótól[6] kezdődik.

A központi csillaggal ellátott Black Panel hűtőrácsnak és a dinamikusan kialakított hűtőrácsoknak köszönhetően az új EQT azonnal felismerhető a Mercedes-EQ család tagjaként. Az elektromos kisteherautó a kompakt külső méreteket bőséges térrel ötvözi. Ugyanakkor az akkumulátor védett, helytakarékos beépítésének köszönhetően az alvázba, kedvezően alacsony súlypont mellett szinte ugyanolyan variálhatóságot és funkcionalitást kínál a belső térben, mint a hagyományos hajtású T-osztály. Az EQT 4498 milliméter hosszú, 1859 milliméter széles és 1819 milliméter magas[7]. 2023-ban egy hosszú tengelytávú változat következik.

A T-osztályhoz hasonlóan az új EQT is számos olyan előnnyel rendelkezik, amelyek megkönnyítik és kényelmessé teszik a családok és a szabadidős tevékenységet folytatók mindennapjait. Ezek közé tartozik az alacsony, mindössze 561 milliméteres küszöb, amely megkönnyíti a nehéz tárgyak berakodását. A jármű mindkét oldalán lévő tolóajtók mindegyike 614 milliméter széles és 1059 milliméter magas nyílást kínál. Ez lehetővé teszi a kényelmes hozzáférést a hátsó részhez, és a rakodás rugalmasan három oldalról, köztük a csomagtérajtóról is elvégezhető. A hátsó ülésen három gyerekülés is elfér.

Modern villanymotor
A piacra dobáskor 90 kW (122 LE) csúcsteljesítményű, 245 newtonméter maximális forgatónyomatékú villanymotor kapható. A lítium-ion akkumulátor ütközésvédett helyen, az alvázban, a hátsó tengely előtt helyezkedik el, hasznos kapacitása pedig 45 kWh. Munkahelyen, otthon vagy nyilvános töltőállomásokon az EQT kényelmesen tölthető 22 kW-ra váltakozó árammal (AC) a beépített töltő segítségével. Még gyorsabb az egyenáramú (DC) gyorstöltő állomásokon, az SoC-tól (State of Charge) és a nagyfeszültségű akkumulátor hőmérsékletétől függően. Az EQT 80 kW-os egyenáramú töltővel van felszerelve, a töltési idő ekkor 38 perc lesz 10-80 százalékról[8]. Az EQT elöl, a Mercedes csillaga alatt töltődik, ami praktikus és kényelmes, különösen városi töltésnél, szűk parkolási helyzetekben. Az EQT váltóáramú és egyenáramú töltéséhez egy CCS töltődugó és egy CCS töltőkábel is alapfelszereltség része.

A teljes életciklust lefedő fenntartható üzleti stratégia
A Mercedes-Benz Vans stratégiájában szilárdan rögzíti az elektromos mobilitásra vonatkozó vezetői törekvéseit, és szisztematikusan villamosítja az összes modellsorozatot. Ma már négy akkumulátoros elektromos modell közül választhatnak az ügyfelek, a flottaüzemeltetők és a karosszériaépítők: az eVito kisteherautó, az eSprinter, az eVito Tourer és az EQV. Az EQT-vel az elektromos portfóliót a közeljövőben a kisteherautó-szegmensre is kiterjesztik. Ami az eCamper furgonokat illeti, a Mercedes-Benz Vans eddig főleg a klasszikus kettős számlás üzletágban dolgozott partnerekkel. Ez jelenleg elsősorban az EQV és eVito közepes méretű furgonokra vonatkozik. A közeljövőben a Mercedes-Benz is egyre inkább foglalkozni fog az eCampers gyárból történő gyártási trendjével.

Ezenkívül a Mercedes-Benz Vans fenntartható üzleti stratégiája, az „Ambition 2039” részeként azt a célt követi, hogy az új magán- és kereskedelmi furgonok flottája 2039-re a teljes értékláncban CO₂-semleges legyen – a fejlesztéstől kezdve. a beszállítói hálózatra, saját termelésre, termékek villamosítására, megújuló energiákra az elektromos járművek felhasználási fázisában, újrahasznosításra. Ezen ambiciózus cél elérése érdekében a Mercedes-Benz további 40 milliárd eurót fektet be akkumulátoros elektromos járművek fejlesztésébe 2030-ig. Az évtized közepétől minden újonnan piacra kerülő Mercedes Benz kisteherautó kizárólag elektromos meghajtású lesz. Ennek érdekében a Mercedes Benz Vans egy alapvetően új, moduláris és teljesen elektromos furgon-architektúrát fejleszt ki. A VAN.EA nevet viseli. A cég ennek megfelelően tervez beruházni ennek a platformnak a teljesen elektromos, közepes és nagyméretű furgonokhoz való fejlesztésébe, valamint a gyártóhelyekbe.


[7]Tetősín nélkül
[8]Minimális töltési idők 10-80% optimális körülmények között egyenáramú töltőállomásokon 400 V feszültséggel, 300 A áramerősséggel; a töltési idő a különböző paraméterektől függően eltérő lehet, mint pl. a környezet és az akkumulátor hőmérséklete, valamint másodlagos fogyasztási források, mint pl. fűtés.