Az Iveco és a Gruber Logistics bemutatja az S-WAY LNG-t

.
Fenntarthatósági partnerségi megállapodásuk részeként az IVECO és a Gruber Logistics bemutatja az első alternatív üzemanyaggal hajtott szállítójárművet, amely akár 50 tonnás abnormális terhelésre is alkalmas, az IVECO S-WAY LNG-t, amely működési és környezeti hatékonyságot biztosít. Az alternatív üzemanyag-szállítási megoldások alkalmazása a rendellenes rakományok szállítására fontos mérföldkő az ágazat dekarbonizációja felé vezető úton.

Rendkívüli rakomány szállítása a KRESZ által előírt tömeget, méretet és/vagy biztonsági határértéket meghaladó áruk közúti szállítása, amelyek mozgatásához külön engedély szükséges. A folyékony metánnal hajtott nehéz tehergépjárművek teljesítménye (normál rakomány 24 tonnáig) összevethető a dízelmotoros járművekével. A motorteljesítményben azonban továbbra is különbségek vannak, ami hatással lehet a járművek teljesítményére különösen nehéz emelkedőn vagy a súlyhatárt meghaladó terhek szállításakor. A Gruber Logistics elkötelezettségének köszönhetően ezt az akadályt sikerült leküzdeni azáltal, hogy megteremtették azokat a logisztikai feltételeket, amelyek szükségesek ahhoz, hogy alternatív üzemanyagokat bevezessenek az abnormális terhelési szektorba. Valójában a kezdeti tesztelési időszakot követően a folyékony metánnal üzemelő járművek most a Németország és az Egyesült Királyság közötti útvonalakon üzemelnek Kreuztal térségéből, a Gruber Logistics egyik fő németországi telephelyéről. A szállított rakományok tömege 30 és 50 tonna között változik.

Michael Gruber, a Gruber Logistics XTL divíziójának vezetője megerősítette: „Gyakran csak a problémákat látjuk a megoldások helyett. Lehetővé válik, hogy az LNG-t, majd a BioLNG-t széles körben használják az abnormális terhelési szektorban, de ahhoz, hogy ez megtörténjen, változtatnunk kell munkamódszereinken, útvonalon, vezetési módokon stb. Ezek és más kérdések meg kell küzdeni az ECO innovációk sikeres, nagy léptékű megvalósítása érdekében, még olyan területeken is, amelyeket korábban nem is gondoltunk volna.”

Fabrizio Buffa, az IVECO Italy Market Alternative Propulsions Menedzsere így nyilatkozott: „A Gruber Logistics-szal együtt IVECO S-WAY LNG-nk a közlekedés világának szén-dioxid-mentesítéséhez vezető úton halad – immáron a rendellenes rakományszállítást is beleértve, ami fontos mérföldkő a ágazat. A földgáz használata, különösen annak biováltozatában, elengedhetetlen az azonnali, hatékony eredmények eléréséhez; Amint azt az Olasz Nemzeti Kutatási Tanács (CNR) közelmúltbeli tanulmánya is bizonyítja, a Bio-LNG-vel hajtott nehéz tehergépjárművek akár 121%-kal is csökkenthetik a CO2-kibocsátást egy dízel-egyenértékhez képest.”