Az MW Motors közelgő Luka Electric Coupéját a gyártás megkezdése előtt újratervezték

A cseh startup, az MW Motors számos fontos frissítést jelentett be Luka EV projektjéhez, beleértve a dizájn változtatásait, az új elektromos hajtásláncot és a felülvizsgált alvázat.

A Luka EV eredetileg 2018-ban jelent meg, de a gyártás még nem kezdődött el. Furcsa módon az MW Motors úgy döntött, hogy felújítja az autót, így korai átalakítást adott az eladások megkezdése előtt. A változtatásokat egy sor megjelenítésben tekintik meg, amelyek révén az elektromos autó inkább játéknak, mint valódi autónak tűnik.

A Luka EV továbbra is úgy néz ki, mint a különböző autógyártók klasszikus modelljeinek ötvözete. A régi BMW-stílusú orrlyukakat azonban egy új hűtőrácsra cseréli, amelyet a jobb aerodinamika érdekében letakarnak. További változtatások az FRP karosszérián: a diszkrétebb krómozott lökhárítók, a szélesebb hátsó sárvédők, amelyek jobban elférnek a 17 colos könnyűfém keréktárcsákon, és az újratervezett tükrök.

A sárvédőre szerelt kerek LED-es fényszórók és a hátsó lámpák megmaradtak, akárcsak az üvegháznál és a keskeny formájú, körbefutó hátsó üvegnél. Arra is ki kell térnünk, hogy az MW Motors emblémája miatt az autó könnyen összetéveszthető egy klasszikus Volkswagennel. A belső térről fényképeket vagy rendereléseket nem közöltek, de a cég továbbfejlesztett műszerfalról, nagyobb ülésekről és több helyről beszél.
A hátul végzett változtatások korlátozottak, bár a modell továbbfejlesztett alvázon, alaposan átdolgozott elektromos hajtásláncon ül.

Fontosabb változások bújnak meg a test alatt. Új, vízhűtéses villanymotor váltja fel a négykerekű motorokat, az új akkumulátor pedig gyorsabb töltést tesz lehetővé. A kormányzást, a fékeket és a futóművet továbbfejlesztették a jobb biztonság és kezelhetőség érdekében, az alacsony súlyponttal és a megcélzott 50/50 súlyegyenlítéssel kombinálva.

A műszaki jellemzőket, beleértve a teljesítményt és a becsült hatótávolságot, egy későbbi időpontban teszik közzé. Az előző verzió kombinált 66 LE-t (50 kW / 67 LE) produkált, és akár 300 km-t (186 mérföld) is megtehetett a feltöltések között.

A továbbfejlesztett Luka EV első prototípusát 2023 első felében homologizálják, majd megkezdődik az előértékesítés. A cég nem közölt részletes árat, de a hivatalos weboldal 40 000 eurós (42 058 dollár) induló árat említ a modell esetében, amelyet várhatóan balkormányos és jobbkormányos konfigurációban is kínálnak majd.

Az MW Motors az UAZ Hunter elektromos változatát is gyártja, bár az Oroszországgal fennálló helyzet és Ukrajna inváziója megnehezíti az orosz terepjáró eladását Európában.

CarsCoops