Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Az Opel GSe modellek futóműve

Posted on 2023.03.31.2023.03.31. By AztaCARom

Kiemelkedő kezelhetőség és kényelem

  • Grandland GSe, Astra GSe: tökéletes kormányzási visszajelzések és stabilitás
  • GSe futómű: a KONI FSD technológiája a menetteljesítmények és a kényelem egyensúlyáért
  • Sportos kormányzás: pontosabb középállás-érzet, több visszajelzés a vezetőnek
  • A vezetés tiszta élvezete: finomhangolt felfüggesztés valamennyi Grandland modellváltozat alatt

Az új, villamosított GSe modellekkel minden eddiginél egyszerűbben összehozható a környezettudatosság és a sportosság. Az Opel Astra GSe és a Grandland GSe számára Dr. Christian Hartweg és mérnökcsapata egyedi futóműbeállítást és kormányzási jellemzőket tervezett. Dr. Hartweg egy új videóban részletesen elmagyarázza azt, hogy az aktuális GSe modellekhez milyen módon merítettek inspirációt a sportos elődökből, a különösen élvezetes menetdinamikát és vezetési élményt kínáló modern technológiai megoldások fejlesztése során.

A rüsselsheimi mérnökök azonban nem csak a GSe modellek fejlesztésén dolgoztak, a Grandland összes többi változatának futóműve és kormányzása is finomhangoláson esett át, az Opelekre hagyományosan jellemző lehető legközvetlenebb és legkiegyensúlyozottabb vezetési élmény érdekében.

Pontos, dinamikus, és így is kényelmes: a GSe futómű és az FSD technológia

“A cél világos volt,” mondja Hartweg. “GSe modelljeinknek minden körülmények közepette a sportos vezethetőség és a kényelem optimális egyensúlyát kell kínálniuk úgy, hogy közben a jövőnkért, a környezetért érzett felelősséget is szem előtt tartjuk.” A mérnökgárda az Astra és Grandland modellek kiegyensúlyozott felfüggesztését alapul véve alakította a viselkedést sportosabbá és dinamikusabbá. A munka során kiemelt szempont volt a villamosított plug-in hibrid hajtásláncok és a futómű összehangolása, a lehető legjobb menetteljesítmények elérése érdekében.

A Grandland GSe elektromos összkerék-hajtású plug-in hibrid változatának kombinált rendszerteljesítménye 300 LE (WLTP1 ciklus szerinti fogyasztás: 1.2 l/100 km, CO2: 28-27 g/km; súlyozott vegyes) és gyorsulása is kategóriaelső: mindössze 6.1 másodperc álló helyzetből 100 km-h-ra. Az Astra GSe modellváltozataiban a villamosított hajtáslánc 225 LE-s, (WLTP1 ciklus szerinti fogyasztás: 1.2-1.1 l/100 km, CO2: 26-25 g/km) a forgatónyomatéki csúcs pedig 360 Nm.

A Opel GSe modelljei már határozott és letisztult formáikkal is sportosságot sugároznak. “Az Astra GSe azonnal felismerhető egyedi orrkialakításáról és sportosabb kiállásáról is, hiszen hasmagassága 10 mm-rel alacsonyabb.” Magyarázza Hartweg. “Óriási élvezet vezetni. A kanyarokban valamennyi GSe kiválóan tapad és stabil, nagyon dinamikusan vezethető, de ilyenkor is kényelmes.”

Opel Grandland Hybrid4
Opel Grandland Hybrid4

Mindezt speciális rugókkal és a KONI FSD (Frequency Selective Damping: frekvenciafüggő csillapítás) technológiáját használó lengéscsillapítókkal érték el. A forgalmi helyzettől, az útfelület minőségétől és a vezetési stílustól függően az FSD eltérő csillapítási karakterisztikákat használ például a magas frekvenciájú felületi egyenetlenségek (macskakő, vagy csatornafedelek) keltette mozgások kiegyenlítésére, illetve sportos, dinamikus vezetésnél, ahol az útfelület egyenletesebb és így a rugózási-csillapítási frekvenciák is kisebbek. A csúcsmodellek a vezető minden utasítására gyorsabban, közvetlenebbül reagálnak, és az Opelekre hagyományosan jellemző módon nagysebességű lassításoknál valamint gyors autópálya ívekben is stabilan viselkednek.“ A lengéscsillapítókban a megszokottnál eggyel több szelep dolgozik, és egy második olajáramlási kört is kialakítottak bennük. Ennek a szelepnek a nyitott, vagy zárt állásától függően az autó csillapítási jellemzői lehetnek kényelmesebbek, vagy sportosabbak. A GSe jelentése ‘Grand Sport electric’ – sportos vezetési élmény a legmodernebb plug-in hibrid technológiával. A sportosság még sosem volt ennyire okos!”

Sportosabb, közvetlenebb és harmonikusabb: új futómű-beállítás valamennyi Grandland változatban

A futómű és a kormányzás fejlesztései nem korlátozódtak csak a GSe modellekre, hiszen a mérnökök valamennyi Grandland modellváltozat lengéscsillapítóit és kormányművét finomhangolták. Kis rugózási sebességeknél megnőtt a csillapítás mértéke, miközben a középtartományban és feljebb lecsökkent, így a legrosszabb felületeken is maximális a menetkomfort. A finomításoknak köszönhetően a Grandland minden helyzetben kiegyensúlyozott, stabil és kényelmes viselkedésű.

Ezzel az új Grandland modellek az Opelre jellemző sportos és kényelmes vezetési élményt kínálják, közvetlen és pontos visszajelzéseket szolgáltatva a vezetőnek minden menethelyzetben.


[1] [1] A fogyasztás és a CO2-kibocsátás értékeit a WLTP tesztciklusa alapján határozták meg. A WLTP tesztciklus leváltotta a korábbi NEDC tesztprotokollt. A járművek fogyasztása, CO2 kibocsátása és hatótávolsága nem csak a hajtáslánc működési hatásfokától függ, hiszen a vezetési stílus és számos nem technikai tényező is befolyásolja. A fogyasztási és emissziós adatok nem egy kiválasztott jármű jellemzőit reprezentálják, közlésük célja kizárólag az összehasonlíthatóság támogatása. A jármű még nem kapható.

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:Astra GSe, Grandland GSe, GSe, GSe futómű, Opel, Opel Astra GSe, Opel Grandland GSe, Opel GSe

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Baleset miatt torlódásra kell számítani az M0-s autóúton Diósdnál
Next Post: Mire figyeljünk a tavaszi abroncscsere előtt?

Kapcsolódó cikkek

  • Két nőt ütöttek el a dunaújvárosi halálos gázolásban, egyikük meghalt Hírek
  • “Csökkenteni kell az autóforgalmat Budapesten!” Hírek
  • Show és autótörténet Bemutató
  • „Nejlon Piroska” Hatvanban ünnepelte a 70. születésnapját Hírek
  • “Az motivál a legjobban, hogy újra itt lehetek a raliban” Ctrl+C - Ctrl+V
  • Alaposan megújul az offroad luxusautó Bemutató

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Magyarországon is bemutatja új albumát a cseh I Love You Honey Bunny
  • Akkumulátorral és okosotthon funkciókkal az optimális energiafelhasználásért
  • Új lemeze legütősebb dalához forgatott klipet Freddie
  • A Fujitsu 13. generációs Intel processzorral ellátott, új noteszgépekkel lép piacra
  • Dua Lipa megtörte a nagyobb alkotói csendet
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT