Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Az SUV-k a legnépszerűbbek

Posted on 2017.07.08. By AztaCARom

Az idei év első félévében elképesztő mértékben növekedett a hazai SUV szegmens: miközben a teljes magyarországi személyautó és haszongépjármű piac csupán 13,5%-al nőtt, addig január és június között 43,6%-al talált több városi terepjáró talált gazdára, mint a tavaly év azonos időszakában. Ezzel a szegmens aránya a teljes piacon a tavalyi 24,8%-ról 31,4%ra nőtt, miközben a soron következő második legnagyobbnak számító középkategóriás (C) autók szegmense 18,5%-ról 16,5%-ra csökkent. Ez a trend az olyan gyártóknak kedvez, mint a világ leginnovatívabbjának és legzöldebbjének tartott világelső Toyota, és prémium márkája, a Lexus, amelyek elképesztően sikeres környezetbarát hibrid SUV kínálatuknak köszönhetően sorra döntik az értékesítési rekordokat.

A korábbi évek nagy slágere, az egyterű járművek (MPV) szegmense évek óta lassú visszaesést könyvelhet el világszerte és így hazánkban is: Magyarországon az MPV-k részesedése a teljes piacból az idei év első hat hónapjában 5,8%-ról 5,3%-ra csökkent. Ez a világszintű trend egyébiránt nem egy autógyártót modellstratégiája átgondolására, és egyes egyterű modelljeinek megszűntetésére késztet. Ezzel egyidőben sosem látott dinamikával növekszik az SUV szegmens, amely immáron a magyarországi értékesítésekben is évek óta egyértelműen átvette a prímet: az idei év első félévében gyakorlatilag minden harmadik hazánkban regisztrált új autó városi terepjáró volt.

Árnyalja ugyan a képet az úgynevezett re-export tevékenység (az elsőként hazánkban regisztrált új autók rövid időn belüli külföldre történő értékesítése) amely valamelyest csökkent ugyan tavaly óta hazánkban, ám még így is jelentős tényező: 2016 első félévében a teljes hazai újautó értékesítés 15,2%-át, idén ugyanebben az időszakban csupán 12,9%-ot tett ki. Az SUV, azaz a városi terepjárók szegmense esetén ugyanakkor ez az arány jóval meghaladja a piaci átlagot, tavaly január és június között 25,8%-os volt, idén valamelyest csökkenve 22,7%-ot tett ki. Ennek köszönhetően a valóban Magyarországon maradó SUV-k ’csupán’ a teljes újautó értékesítés 27,9%-át teszi ki (szemben a korábban említett, re-export nélkül kalkulált 31,4%-al), ám ez még így is tekintélyes szám, ami bőven elég ahhoz, hogy továbbra is ez a szegmens vezesse a hazai eladásokat: a 2017 első félévében Magyarországon regisztrált új SUV közül 15441 itthon is maradt. A tény ugyanakkor, hogy nem minden márka veszi ki a részét azonos arányban a re-export tevékenységből (egyes gyártók, például az SUV szegmensben különösen erős japán Toyota, és prémium márkája, a Lexus tudatosan ügyelnek arra, hogy az adott országban történő értékesítéseik a valós piaci helyzetet mutassák, és kerülik a re-export tevékenységet, amely torzítja a piacot) megmagyarázza azt, hogy miért mutatnak mást olykor a re-export tevékenységet nem figyelembe vevő statisztikák, mint amit az utakon látunk.

Érdekes megfigyelni például, hogy a C SUV szegmensben, ahol a Toyota vadonatúj, kategóriateremtő crossovere, a C-HR versenyez, egészen magas, 29,3%-os a re-export arány, a modell esetében viszont csupán 1,4%-os. Az adatokat a re-exporttól megtisztítva a környezetbarát hibrid hajtás mellett futurisztikus dizájnjával hódító modell ugyan továbbra is a szegmens harmadik helyén áll, ám 14,8% szegmensrészesedése jóval nagyobb, mint a külföldre újraértékesített új autókkal együtt számított 11%. Ennek oka, hogy a rangsorban előtte szereplő két modell esetében 10,4% és 44,5%-ot teszi ki a re-export, míg a rögtön utána következőnél 96%-ot (!).

Sokkal drasztikusabb a helyzet azonban a D SUV szegmensben, ahol még ennél is magasabb, 31,1%-os a re-export aránya. A Toyota itt a kompakt SUV kategóriát 1994-ben életre hívó, tavaly óta hibrid hajtással is elérhető RAV4 -es modellel van jelen, amely évek óta a világ legnépszerűbb SUV-ja, és a világ 10 legnépszerűbb autóját sorra vevő listán is minden évben előkelő helyen szerepel. (Ennek révén egyébiránt a Toyota az egyetlen autógyártó amelynek három modellje is a világ 10 legnépszerűbb autója között szerepel.) A RAV4 ugyanis a Magyarországon regisztrált D SUV modellek rangsorában a harmadik (16%-os szegmensrészesedéssel), ám listán előtte szereplő két modell esetében olyan elképesztően magas a re-export arány (70% és 50,2%, szemben a RAV4 0,1%-ával), hogy a valóban idehaza eladott D SUV-kat számbavéve a RAV4 toronymagasan az első helyen végez (23%-os szegmensrészesedéssel). Ami egészen megdöbbentő, hogy a re-exporttal még a RAV4 előtt végző két modellből anélkül még együtt is alig talál gazdára annyi idehaza, mint a RAV4-ből.

Érdekes ugyanakkor, hogy az E SUV szegmens esetén, ahol a Toyota a több, mint hat évtizedes múltra visszatekintő terepjáró legendával, a Land Cruiser-rel képviselteti magát, egészen elenyésző, 3,9%-os a re-export arány, ami így nem befolyásolja az elnyűhetetlen modell szegmensben elért harmadik helyét.

Hasonló a helyzet a prémium D SUV szegmensben ahol a szegmens harmadik Lexus NX, és a prémium E SUV szegmensben, ahol a nagysikerű Lexus RX méreti meg magát: előbbiben 3,3%-os, utóbbiban 2,7%-os a re-export arány.

Izgalmas megvizsgálni azt is, hogy vajon a magánvásárlók, vagy inkább a vállalati beszerzések felelősek azért, hogy Magyarországon is ennyire szárnyal az SUV-k értékesítése. Ahogy az előzőekben, a kép itt is árnyalt. A C SUV szegmensben például 35,3%-os a flottaértékesítések aránya (a re-exporttal 52,4% lenne), így látható, hogy a fent említett C-HR kifejezetten jól teljesít a vállalati szegmensben a maga 48%-ával, ami futurisztikus formavilága miatt talán meglepő lehet. A D-SUV szegmensben 49,7% a flotta arány (re-exporttal 65,3%) lenne, itt a RAV4 a piaci átlagot hozza a maga 50%-ával. Az E SUV szegmensben az eladások 72,9%-át viszik el a flottaügyfelek, a Land Cruiser a maga 54%-ával azt mutatja, a Toyota legendás terepjáróját a magánvásárlók különösen szeretik. A prémium D SUV szegmens esetén a 70,6%-os aránnyal szemben az NX által hozott 60% szintén azt mutatja, hogy nagyon népszerű választás a magánvásárlók körében is. Mindeközben a prémium E SUV szegmensben az autók 82%-át veszik vállalatok, a maga 79%-ával így az RX tipikusan a vállalati felsővezetők autója.

Általánosságban elmondható tehát, hogy a kisebb méretű SUV-k a magánvásárlók favoritjai, és minél nagyobb az SUV, jellemzően annál nagyobb a flottavásárlások aránya.

Hogy mi lehet a magyarázata annak, hogy a Toyota esetében a Toyota és Lexus többi SUV-jához hasonlóan már a kisméretű SUV C-HR is ilyen jó szerepel a flottaeladások területén? Erre a válasz kétségkívül a rendkívül üzemanyaghatékony és közben alacsony fenntartási költségeket jelentő hibrid technológiában keresendő, amely kézzelfogható, számszerűsíthető előnyöket kínál a költségeket rendkívül szigorúan nyomon követő vállalati felhasználók számára. A C-HR esetén ugyanis a 70%-ot közelíti a környezetbarát hibrid eladások aránya, a RAV4 esetén ez 75% körül alakul, míg a Lexus két népszerű crossovere, az NX és RX esetén a 100%-ot súrolja.

Figyelemre méltó egyébiránt, a flottaügyfelek mellett hogy az SUV-t vásárló magánvásárlók esetében is igen magas a környezettudatosság, aminek köszönhetően előszeretettel döntenek a hibrid meghajtás mellett. Ez pedig hatalmas versenyelőnyt jelent a technológiát jegyző, annak fejlesztésében a versenytársakat egy évtizeddel megelőző, és egyben a piac legszélesebb hibrid modellportfólióját kínáló Toyota és Lexus márkák számára.

„A környezetbarát, költséghatékony hibrid meghajtással folyamatosan értékesítési rekordokat döntögető Toyota C-HR és Toyota RAV4 illetve Lexus NX és Lexus RX, valamint a legendás Toyota Land Cruiser révén a Toyota és a Lexus a piac talán legizgalmasabb SUV portfolióját kínálja. Modelljeink egyszerre szólítják meg sikerrel a magánvásárlókat és a vállalati ügyfeleket, amiben egyaránt szerepe van a bennük elérhető innovatív technológiák és aktív biztonsági rendszerek széles tárházának és a látványos formavilágának.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Az SUV-k, és velük párhuzamosan a hibrid meghajtás elképesztő népszerűsége éppen ezért a január és június között 13,5%-al bővülő hazai piacon is tekintélyes versenyelőnyt jelent az idei év első felében Magyarországon értékesítéseit 57,1%-al növelő Toyota és 139,6%-al növelő Lexus számára. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy míg a teljes re-export nélkül hazai piacon a Toyota és a Lexus együttes piaci részesedése az első félévben 8,8% volt, addig az SUV piacon elérte a 9,5%-ot, azaz gyakorlatilag minden tízedik idehaza gazdára találó SUV Toyota vagy Lexus volt. SUV modelljeink értékesítéseinek a piaci bővülés ütemét látványosan meghaladó növekedése révén pedig a Toyota és a Lexus az SUV forradalom egyik legnagyobb nyertese lehet.” – teszi hozzá a szakember.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:Lexus, SUV, Toyota, városi terepjáró

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Megnyitják a buszsávokat a világbajnokságra
Next Post: Motoros és személyautó ütközött az M7-esen, újabb torlódás várható a Balaton felé

Kapcsolódó cikkek

  • Egyéves kiterjesztett garanciával segíti a Hankook a fuvarozókat Ctrl+C - Ctrl+V
  • Újabb autóbuszt tesztel a BKV Budapest utcáin Ctrl+C - Ctrl+V
  • Irány a bank! Megérkezett a 700 lóerős Brabham pályaautó közúti változata Bemutató
  • Alaposan átgondolt cégautó-szabályzattal zöldít az SAP Hungary Ctrl+C - Ctrl+V
  • Régi-új elnök a HUNGRAIL élén Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Ducato a legnépszerűbb haszongépjármű Európában Bemutató

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Folytatja a raphadjáratot PRIBELSZKI Alee-val közösen
  • Élethű, színekben gazdag és tiszta
  • Sáv pontosságú navigációval és valósághű 3D térképekkel bővült a Petal Térkép
  • Főként befektetési céllal vásárolnak ingatlanokat a fővárosi második kerületben
  • Stílusos technológia – avagy mitől lesz divatos az okoseszközünk?
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Alonso visszakapta harmadik helyét
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Tesztelj chat-et!
  • A Tesla Model Y jól teljeített az IIHS törésteszten
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Teljes kiőrlésű lisztet hívott vissza a forgalmazó
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT