Az új BMW 2-es Active Tourer

Az új BMW 2-es Active Tourer

Az új BMW 2-es Active Tourer modellt széleskörű funkcionalitás, márkához hű vezetési élmény és rendkívül progresszív megközelítés jellemzi. A prémium kompakt szegmens sportos mindenesének második generációja a bajor prémiumgyártó letisztult formanyelve mentén sugallja a középpontba helyezett dinamizmus és az impozáns kiállás kettősét. Részletekbe menően újratervezett utastere a legváltozatosabb felhasználói lehetőségeket modern vonalvezetéssel és a BMW iX stílusában megrajzolt BMW Ívelt Kijelzővel (Curved Display) ötvözi. Az új BMW 2-es Active Tourer mindezek mellett a hajtáslánc-technológia, a vezetést támogató rendszerek, a járművezérlő funkciók és a járműkapcsolati megoldások terén is innovációs iránymutatóként jár elöl.

Könnyed funkcionalitásával, progresszív egyéniségével és széleskörű alapfelszereltségével – amely jelentős mértékben túlmutat elődmodelljén és magasan kiemelkedik a mezőnyből – az új BMW 2-es Active Tourer kiváltképp vonzó választás lehet az aktív életmódot kedvelő célcsoportok számára. A 2022 februári piaci bevezetéskor négyféle hajtáslánc-változat lesz elérhető elsőkerék-meghajtással a 100 kW / 136 lóerő és 160 kW / 218 lóerő közötti teljesítmény-tartományban. A nóvum a BMW Group lipcsei gyárában lát majd napvilágot, járműszerkezetét pedig úgy tervezték meg, hogy az a belsőégésű motorok és a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák számára egyaránt alkalmas legyen. A portfólió a piaci bevezetést követő néhány hónapon belül két plug-in hibrid modellel bővül.

Formanyelv: modern crossover karakter, hamisítatlan frontrész és dinamikusan elnyújtott arányok

Az új BMW 2-es Active Tourer formanyelve a hamisítatlan stílusjegyeket és a kifinomult megoldásokat egy modern crossover karakteres képében egyesíti. A letisztult, minimalista felületkezelés sportosságot és magabiztos kiállást sugall. Az autó frontrészén mindezt elsősorban a markáns, megnövelt méretű BMW hűtőrács és az első fényszórók karcsú kontúrjai fejezik ki. Az új BMW 2-es Active Tourer alapfelszereltségét teljes LED-technológiás első fényszórók színesítik, miközben az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettán a kanyarfény funkcióval dolgozó adaptív LED-technológiás első fényszórók, az elvakítás-mentes távolsági mátrix fényszórók, a városi menetfények, az autópálya-fénysugárzók és a „rosszidő-fényszórók” is megtalálhatók.

Az elődmodellhez képest erősebben megdöntött A-oszlopok, az elnyújtott oldalsó ablaksáv, a síkba integrált ajtókilincsek és a karcsú C-oszlopok ugyancsak nagymértékben hozzájárulnak az újdonság dinamikus jármű-sziluettjéhez. Az A-oszlopok becsatlakozási pontjai minden korábbinál jobb kilátást garantálnak. Hátulnézetből az új BMW 2-es Active Tourer kiváltképp erőteljes benyomást kelt, köszönhetően a szélesre rajzolt vállaknak és a keskenyre húzott LED-technológiás lámpáknak. A kipufogóvégeket mindegyik hajtáslánc-változat esetében a hátsó lökhárító mögé, láthatatlan pozícióba helyezték el a tervezők.

Az új BMW 2-es Active Tourer alatt alapfelszereltségként – modellváltozattól függően – 16” vagy 17” méretű könnyűfém keréktárcsák gurulnak. Az opcionális extrafelszereltség részeként akár 19” méretű felnik is megrendelhetők. Az alapfelszereltség alternatívájaként az új BMW 2-es Active Tourer Luxury Line felszereltségi csomaggal vagy M Sport felszereltségi csomaggal is elérhető, a karosszériafényezési árnyalatok palettáján pedig két akril és kilenc metálfény sorakozik.

Progresszív prémium hangulat és széleskörű utastér-funkcionalitás

A második modellgenerációval bevezetett alapvető utastér-átalakítások az új BMW 2-es Active Tourer méretét és sokoldalúságát hangsúlyozzák. Az utastér formai kialakítása és megannyi részlete a BMW iX technológiai zászlóshajó utastér-koncepciójából merít ihletet, amely progresszív prémium hangulatot teremt olyan kulcsfontosságú stílusjegyekkel, mint a keskenyre húzott műszerfal, a BMW Ívelt Kijelző, az integrált vezérlőpanellel ellátott, „lebegő” kartámasz és a fizikai gombok, illetve kapcsolók számának átfogó csökkentése.

A kartámasz alatti tér tárolórekeszként funkcionál, az előtte található terület pedig nagyméretű pohártartóknak és egy újonnan kialakított okostelefon-tálcának biztosít helyet. Az ide helyezett okostelefon mindvégig látható marad a vezető és az első utas számára, opcionálisan ráadásul vezeték nélkül is tölthető.

Elődmodelljéhez képest az új BMW 2-es Active Tourer mind az öt utasa számára érezhetően nagyobb hosszútávú menetkomfortot kínál. Az újfejlesztésű, minden irányban állítható ülések az opcionális extrafelszereltség részeként Sensatec bevonattal vagy Vernasca bőrkárpittal is megrendelhetők. Az extrafelszereltségeket egyesítő palettán a megerősített támlákkal és vállrésszel, elektromos állíthatósággal (memóriafunkcióval), deréktámasszal és masszázsfunkcióval dolgozó sportülések is megtalálhatók. A modell akusztikai komfortját és utasvédelmét ugyancsak továbbfejlesztették a mérnökök. Az integrált passzív biztonsági koncepciót egy új, a vezető és az első utas között elhelyezett interaktív légzsák egészíti ki.

A rengeteg tárolóhely és a többféleképpen állítható hátsó ülések szintén hozzájárulnak az újdonság könnyed funkcionalitásához, legyen szó akár mindennapi használatról, akár hosszabbra nyúló utazásokról. A hátsó üléstámlák rakodóhelyzetbe állításával a csomagtér kapacitása akár 90 literrel is megnövelhető. A hátsó ülések eközben 13 centiméteres intervallumban csúsztathatók előre és hátra. Ennek, valamint a 40 : 20 : 40 arányban osztott hátsó üléstámlának köszönhetően a bajor prémiummárka ügyfelei egy rendkívül sokoldalú csomagteret kapnak. A csomagtér kapacitása a BMW 218i Active Tourer és a BMW 218d Active Tourer modellek esetében 470 – 1 455 liter, a BMW 220i Active Tourer és a BMW 223i Active Tourer esetében pedig 415 – 1 405 liter. Mindegyik modellhez alapfelszereltség az automata csomagtérajtó-működtetés, az elektromosan működtethető vonóhorog pedig az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető.

Kétzónás automata légkondicionáló, sportkormány és BMW Maps alapfelszereltségként

Az új BMW 2-es Active Tourer progresszív egyéniségét még tovább hangsúlyozza a modell széleskörű alapfelszereltsége. A BMW Maps navigációs rendszer mellett a középkonzolon és a csomagtérben négy-négy USB-C csatlakozó és 12 voltos hálózati csatlakozó, az intelligens, kétzónás automata légkondicionáló, a bőrözött sportkormány, az esőérzékelős ablaktörlő-szabályozó, az automatikus fényszóró-aktiválás, az elődmodellhez képest jelentősen több vezetést támogató rendszer, valamint a tolatókamerával dolgozó parkolóasszisztens is az alapfelszereltség része.

Az újonnan összeállított felszereltségi csomagok a modell rendkívül egyedi személyre szabását is lehetővé teszik. A bajor prémiummárka ügyfelei kiváló minőségű dekorbetétek, a műszerfalhoz és az első ajtók vállrészéhez pedig feltűnő kontraszt-varrással díszített Sensatec felületek közül válogathatnak. Az utastér prémium érzetéhez a tükörcsomag, a hangulatvilágítás, a panoráma üvegtető és a Harman Kardon zenerendszer is hozzájárul.

A BMW 2-es Active Tourer, mint az innovatív hajtáslánc-technológia iránymutatója

Az új BMW 2-es Active Tourer a legkorszerűbb hajtáslánc-technológiával érkezik meg az utakra. A széleskörűen továbbfejlesztett belsőégésű erőforrások nem csupán növelik a vezetés élményét, de csökkentik az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást is, a hétfokozatú duplakuplungos Steptronic automataváltó legújabb generációja pedig – amelyet mindegyik hajtáslánc-változathoz az alapfelszereltség részeként kínál a gyártó – szintén rendkívüli hatékonysággal működik. A BMW 223i Active Tourer modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,0 – 6,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 137 – 149 gramm / km) és a BMW 220i Active Tourer modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,9 – 6,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 133 – 148 gramm / km) eközben a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia új változata is debütál. Az automataváltóba integrált elektromos motor a belsőégésű erőforrás támogatására hivatott, 14 kW-ra / 19 lóerőre növelt teljesítménnyel.

Az új BMW 223i Active Tourer maximális teljesítménye 160 kW / 218 lóerő (amelyet a 150 kW / 204 lóerős belsőégésű erőforrás és a 14 kW / 19 lóerős elektromos motor együttesen állít elő), míg a BMW 220i Active Tourer maximális teljesítménye 125 kW / 170 lóerő (amelyet a 115 kW / 156 lóerős belsőégésű erőforrás és a 14 kW / 19 lóerős elektromos motor kettőse állít elő). A nóvum piaci bevezetésétől lesz elérhető a 100 kW / 136 lóerő maximális teljesítményre képes BMW 218i Active Tourer (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,2 – 6,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 140 – 154 gramm / km) is.

Mindegyik benzinmotort új égési folyamattal és kettős üzemanyag-befecskendező rendszerrel vértezték fel a mérnökök. Az új BMW 218d Active Tourer (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 4,8 – 5,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 125 – 138 gramm / km) dízelmotorjának hatékonyságát alacsony súrlódású dugattyúk és kétlépcsős turbófeltöltés fokozza. A modell maximális teljesítménye 110 kW / 150 lóerő.

Az új BMW 2-es Active Tourer portfóliója 2022 nyarán tovább bővül két plug-in hibrid modellel, amelyeket most először az ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológiával felszerelve rendelhetnek meg az ügyfelek. A jövőbe mutató technológia nem csupán fokozza a menetdinamikát, de jelentősen nagyobb tisztán elektromos hatótávolságot is biztosít.

Sportosság és hosszútávú menetkomfort tökéletes harmóniában

Az új BMW 2-es Active Tourer futómű-technológiáját úgy tervezték meg a mérnökök, hogy a márka által fémjelzett sportosságot minden vezetési szituációban lebilincselő menetkomforttal párosítsa. Saját tömeget csökkentő és karosszériamerevséget növelő vázszerkezetével, hosszú tengelytávolságával és elődmodelljénél szélesebb nyomtávjaival az újdonság alapkonstrukciója mindehhez ideális műszaki alapot biztosít.

A modell kormányzási precizitását és agilitását a szimpla keresztlengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első- és a háromkaros hátsó kerékfelfüggesztés fokozza tovább. A minden korábbinál jobb tapadásról és iránystabilitásról már alapfelszereltségként hajtásfüggő kipörgés-korlátozás gondoskodik. Az integrált fékrendszer és az első tengelyhez opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető rugóút-szinkronizált lengéscsillapítók újdonságként debütálnak a palettán. Az opcionális extrafelszereltség részeként folyamatosan alkalmazkodó lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű, sport kormánymű és 15 milliméteres hasmagasság-csökkentés is elérhető.

A legkorszerűbb, automatizált járművezetést és parkolást segítő rendszerek

A BMW kompakt szegmensben elérhető legkorszerűbb, automatizált járművezetést és parkolást segítő rendszerei az új BMW 2-es Active Tourer modellhez is maradéktalanul elérhetővé válnak. Alapfelszereltség a fékező funkcióval dolgozó tempomat (Cruise Control with brake function) és a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), amely mostantól balra kanyarodáskor a szembejövő forgalomra, jobbra kanyarodáskor pedig a gyalogosokra és a kerékpárosokra is figyel (azokban az országokban, ahol a járművek a jobbra tartás elve szerint közlekednek). A tolatókamerával (Reversing Assist Camera) és tolatási segédlettel (Reversing Assistant) dolgozó parkolóasszisztens (Parking Assistant) ugyancsak az alapfelszereltség része. Az opcionális extrafelszereltségek között a kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), a Stop&Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop&Go function), az aktív navigáció (Active Navigation), a kiszállás-figyelmeztető funkció (Exit Warning), a BMW Head-Up kijelző, a Surround View funkció, a Remote 3D View funkció, a BMW Drive Recorder és a Remote Theft Recorder funkció is megtalálható.

A meglévő funkciók a távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítéseken (Remote Software Upgrades) keresztül javíthatók tovább és bővíthetők, a bajor prémiummárka ügyfelei ráadásul a Functions on Demand funkcióval később is kiválaszthatnak és feltelepíthetnek az autó központi operációs rendszerébe egy sor intelligens funkciót (a rendelkezésre álló funkciók a járműbe épített hardvertől és a piaci feltételektől függnek).

Az új BMW iDrive a prémium kompakt szegmensben is bemutatkozik

A BMW iDrive operációs rendszer új generációja most először a kompakt szegmensbe optimalizált formában is bemutatkozik, a BMW Operációs Rendszer 8 technológiai alapjain. A rendszerhez alapfelszereltségként jár a BMW Ívelt Kijelző (Curved Display) – csúcstechnológiás grafikai és menüelrendezési megoldásokkal – és a BMW Intelligent Personal Assistant. A BMW Ívelt Kijelző egy 10,25” képernyő-átmérőjű műszerfal és egy 10,7” képernyő-átmérőjű központi kijelző teljes egészében digitális párosából áll, amelyhez intuitív, érintés-érzékeny járművezérlés és hangvezérlés társul.

Az új My Modes üzemmódok tovább bővítik a járműbeállítási lehetőségek tárházát, a vezető személyes preferenciái szerint összeállított felhasználói élményt éltetve. A BMW Maps felhőalapú navigációs rendszer az opcionális extrafelszereltség részeként Augmented View funkcióval kiegészítve érhető el. Az utastéri kamera lehetővé teszi, hogy az utasok az utazás közben pillanatképeket készítsenek és azokat okostelefonjukra továbbítsák. Az új BMW 2-es Active Tourer jövőbe mutató karakterét a személyes eSIM adatok járműbe integrálhatósága, az 5G mobiltechnológia alkalmazása, a személyre szabhatóságot éltető BMW ID megjelenése, illetve az Apple CarPlay és az Android Auto™ mentén továbbfejlesztett okostelefon-integrálhatóság erősíti tovább.

A teljesítményre, menetteljesítményre, üzemanyag-fogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.

A sajtóközleményben feltüntetett modellváltozatok, felszereltségi tételek, műszaki-, méret- és teljesítményadatok, illetve üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek elsősorban a Németországban kínált modellekre vonatkoznak. Az adatok a kerék-/gumiabroncs-típusoktól és az opcionális extrafelszereltségi tételektől is függnek.

Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.

További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos szén-dioxid-kibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html internetes oldalról szerezhető be: Leitfaden CO2 (Guideline CO2) (PDF – 2,7 MB)