Az új BMW 3.0 CSL egy felújított M4, 553 LE-vel és kézi sebességváltóval

A BMW végre bemutatta a várva várt modern 3.0 CSL-t, az M4-re épülő limitált szériás modellt, amelynek teljesen újratervezett karosszériája a ’70-es évek eredetije, a „Batmobile” beceneve ihlette. A BMW M 50. évfordulójának ünneplésének hattyúdala, mindössze 50 számozott példányban készül el. A 3.0 CSL könnyebb, mint az M4, és a bajor autógyár történetének legerősebb hathengeres motorjával szerelték fel, amely 553 LE (412 kW / 560 LE) teljesítményt ad kézi sebességváltóval.

Előreláthatólag a modell a gyönyörű 2015-ös BMW 3.0 CSL Hommage Concept témáját követi, bár a dizájnt a gyártáshoz mérsékelték, miközben megtartották az M4 kemény pontjait.

A sárgára színezett fényszórók és a lézeres hátsó lámpák az M4 CSL-től származnak, de másképp néznek ki, mivel részben lefedik a jellegzetesen kidomborodó első és hátsó sárvédők. Az új M3/M4 ellentmondásos hűtőrácsa eltűnt, helyette elegánsabb, alumíniumból készült vesék kerültek. Szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) alkatrészeket is széles körben használnak minden karosszériarészen, míg a hátsó hangtompító titánból készül.

A dizájn legszembetűnőbb jellemzője a nagy hátsó szárny és a kiegészítő tetőre szerelhető légterelő, amelyek az E9 3.0 CSL „Batmobile”-ra utalnak. A BMW tervezői egy hangsúlyosabb Hofmeister törést is hozzáadtak. Az Alpine fehér színű BMW M grafikával díszített gyönyörű versenyfestmény speciális festési eljárást igényel, ami további 6700 kézi munkaórát jelent a gyártás során. Végül pedig az elöl 20, hátul 21 hüvelykes kontrasztos, arany fényezésű könnyűfém keréktárcsákat testreszabott Michelin gumival borítják.

A belső tér az M3/M4-ből származik, de itt fekete Alcantara kárpitozás és matt felületű szénszálas díszítések fürdik. A hátsó pad eltűnt, helyette egy tárolórekesz kapott helyet, ahol két sisak is elfér. Az alapfelszereltségű M Carbon teljes kanál üléseken a 3.0 CSL embléma a fejtámla betétek alatti alumíniumlemezekbe van gravírozva, míg az egyes egységek számozása a műszerfalon látható. Súlytakarékossági okokból a BMW csökkentette a hangszigetelést, és CFRP-burkolatot adott az ajtólapokhoz, bár a digitális pilótafülke megmaradt. Egy másik különlegesség a manuális váltó retro ízű fehér váltógombja.

A BMW történetének legerősebb soros hatos motorja

A 3.0 CSL motorháztete alatt a BMW ikerturbós 3,0 literes soros hatos motorjának valaha volt legerősebb változata található, amely 553 LE-t (412 kW / 560 LE) és 550 Nm (405,6 lb-ft) nyomatékot ad le. Ez 9 LE (7 kW / 10 LE) növekedést jelent az M4 CSL-hez képest, de jelentős, 100 Nm (73 lb-ft) nyomatékcsökkenést jelent a kézi sebességváltó korlátozásai miatt.

Ennek apropója, hogy a 3.0 CSL-ben az erőt kizárólag hatfokozatú kézi váltón keresztül, az Active M differenciálmű segítségével továbbítják a hátsó tengelyre. A futóművet adaptív M felfüggesztéssel és szabványos M szénkerámia fékekkel is hangolták, amelyek a BMW technológiájának legújabb vívmányait képviselik.

A „Coupé, Sport, Leichtbau” (Coupé, Sport, Lightweight) jelvényt tiszteletben tartó 3.0 CSL könnyebb, mint az M4 bármely változata, amelyen alapul. A különbség azonban nem olyan látványos, mint azt várnánk. A BMW 2,9 kg-os tömeg/teljesítmény arányt jelentett be lóerőnként, ami 1624 kg-os (3580) tömeget jelent. Ez mindössze 1 kg-mal (2,2 fonttal) kevesebb, mint az automatikus M4 CSL, vagy 111 kg-mal (245 font) kevesebb, mint az M4 Competition. A BMW nem közölte velünk a teljesítményadatokat, bár arra számítunk, hogy a 3.0 CSL gyorsabb lesz, mint a hagyományos M4, és egy kicsit lassabb az M4 CSL-nél a kézi sebességváltó miatt.

A BMW 3.0 CSL teljes 50 járműből álló gyártási sorozata körülbelül három hónapot vesz igénybe. A különleges modell árait nem hozták nyilvánosságra, bár a gyár elhagyásához szükséges idő és erőfeszítés alapján azt várjuk, hogy ez lesz a legdrágább BMW-ajánlat.

Helyesbítés: A történet egyik korábbi verziója az új 3.0 CSL tömegét 1270 kg-ban sorolta fel, pedig valójában ez az eredeti, 1972-es modell súlya. Elnézést kérünk a tévedésért.