Az új BMW M4 CSL (1.)

A fennállása 50. évfordulóját ünneplő eseménysorozat részeként a BMW M GmbH egy limitált szériában kínált különkiadást is bemutat, amely a prémium középkategória rendkívül sikeres, nagyteljesítményű sportautójának műszaki alapjaira épül. A felülmúlhatatlan vezetési élmény érdekében az új BMW M4 CSL a versenyzés iránti legendás szenvedélyt innovatív technológiákkal egyesíti, két alappillérre támaszkodva: a BMW M4 Competition Coupé modellhez képest 30 kW-tal / 40 lóerővel megnövelt, immár 405 kW / 550 lóerő maximális teljesítményre és a 100 kilogrammos súlycsökkentésre.

EXKLUZÍV BMW PODCASTOK >>>

Magasabb szintű maximális teljesítményével, intelligens könnyűszerkezetes járműépítésével, kétüléses kialakításával, típus-specifikus futómű-hangolásával és egyedülálló felszereltségi tételeivel az új BMW M4 CSL (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 9,8 – 10,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 222 – 227 gramm / km) a génjeiben hordozza a versenypályás adottságokat. A különkiadás sok mindenben osztozik élvonalbeli futamokra tervezett testvérmodelljével, a BMW M4 GT3 modellel, ez pedig a versenypályán is megmutatkozik: a világpremierje előtti teszteken az új BMW M4 CSL megfutotta a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján a BMW Group sorozatgyártásban kínált modelljei által mért eddigi leggyorsabb köridőt. A legendás versenypálya leginkább tesztelésekre és összehasonlításokra használt vonalvezetése a T13 szektor egyenese nélkül is 20,6 kilométer hosszú, itt az új BMW M4 CSL 7 perc 15,677 másodperces köridőt ment. A modell hivatalos, hitelesített ideje a teljes, 20,832 kilométer hosszú versenypályán 7 perc 20,207 másodperc. A különkiadás 3,7 szekundum alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, a nulla-kétszázat pedig 10,7 másodperc alatt teljesíti.

Hagyományokkal átitatott recept: „Competition, Sport, Lightweight”

Az új BMW M4 CSL génjeibe kódolt versenyzői adottságok alapja egy legendássá vált járműépítési koncepció, amely a legmagasabb szintű járműépítési szaktudást és a legkorszerűbb technológiai innovációkat felhasználva teremt lélegzetelállító vezetési élményt. A „CSL” megjelölés a „Competition”, „Sport” és „Lightweight” szavakra utal, kihangsúlyozva a súlycsökkentésre irányuló járműépítési vezérelveket és a motorsportban elért versenysikereket. A BMW Motorsport GmbH által, hasonló elvek mentén tervezett BMW 3.0 CSL már debütálása évében, 1973-ban megnyerte az Európai Túraautó-Bajnokságot, az új BMW M4 CSL pedig a BMW M3 és a BMW M4 összes korábbi generációjának rendkívül sikeres nyomdokain érkezik meg, többek között a 2003-as BMW M3 CSL és a 2016-os BMW M4 GTS után.

Az új BMW M4 CSL a május 20-22. között megrendezett Concorso d’Eleganza Villa d’Este első napján ünnepli világpremierjét, ami a BMW M GmbH számára a fennállása 50. évfordulóját ünneplő eseménysorozat egyik fénypontja. 2022 júliusától a különkiadás pontosan 1 000 példányban lát napvilágot a BMW Group dingolfingi gyárában.

Mérnöki precizitás a legapróbb részletekig: az új BMW M4 CSL intelligens könnyűszerkezetes járműépítése

Innovációs erősségének és versenyautó-építési szaktudásának köszönhetően a BMW M GmbH 1 625 kilogrammra csökkentette az új BMW M4 CSL saját tömegét, amelyhez megnövelt maximális teljesítmény társul. A végeredmény így lóerőnkénti 2,95 kilogramm, amely tökéletes műszaki alapot kínál a dinamikusan letaglózó vezetési élményhez.

A mérnökök a BMW M4 Competition Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 9,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 223 – 224 gramm / km) alapfelszereltségként kínált sportüléseit M Carbon kagylóülésekre cserélték, amellyel mintegy 24 kilogrammot spóroltak. A hátsó üléssor és a hozzájuk tartozó biztonsági övek eltávolítása, az ultrakönnyű hátsó panel beépítése és a csomagtér átalakítása további körülbelül 21 kilogrammos súlycsökkentést jelentett. A speciális könnyűfém keréktárcsák, spirálrugók és lengéscsillapítók mellé extrakönnyű M Carbon kerámia fékrendszer került, amely hozzávetőlegesen újabb 21 kilogramm mínusz. A hangszigetelés módszeres csökkentésével és az ultrakönnyű hangszigetelő anyagok használatával a mérnökök körülbelül 15 kilogrammot, a szénszál-erősítésű műanyagok (CFRP) átfogó alkalmazásával pedig további 11 kilogrammot spóroltak meg. A készítők a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető mellett például az új BMW M4 CSL motorháztetejét, csomagtérajtaját és középkonzolját is eme csúcstechnológiás alapanyagból formálták meg. A sport kipufogórendszer titán hátsó dobja több mint 4 kilogramm súlycsökkenést eredményez. A BMW hűtőrács, a hátsó lámpák, a szőnyegek és az automata légkondicionáló területén végzett részletes módosítások további 4 kilogrammal csökkentették a különkiadás saját tömegét.

A maximális teljesítményre, menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.