Az új BMW M4 CSL (2.)

Exkluzív karosszériafényezési árnyalat, típus-specifikus stílusjegyek

Alapfelszereltségként az új BMW M4 CSL az exkluzív Frozen Brooklyn Grey metál karosszériafényezési árnyalatban ragyog. A modell letisztult sportosságát láthatóan hagyott szénszálak és pirosra fényezett kiegészítők fokozzák. Az alapfelszereltség alternatívájaként a bajor prémiummárka ügyfelei Alpine White akril és Sapphire Black metál karosszériafényezési árnyalattal is megrendelhetik az új BMW M4 CSL modellt.

A tervezők a szénszál-erősítésű műanyagból készült karosszériaelemek és karosszéria-kiegészítők felületét számos helyen láthatóan hagyták. Ilyen például a motorháztetőbe vésett két mélyedés, amelyeket piros kontúr hangsúlyoz ki. A piros árnyalat a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető közepén, a küszöbtoldatokon, a fekete típusjelölések kontúrjain, valamint az első lökhárító szénszál-erősítésű műanyagból készült, típus-specifikus koptatóin és légbeömlő nyílásain is visszaköszön.

BMW Laserlight lézerfény-technológia: sárga fényszórók és innovatív hátsó lámpák

Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Laserlight lézerfény-technológia figyelemfelkeltő, szemet gyönyörködtető részletként fokozza az új BMW M4 CSL megjelenését. A különleges fényszórók nem fehér, hanem sárga árnyalatban pompáznak, legyen szó akár az ajtók kinyitására aktiválódó fényjátékról, akár a tompított vagy a távolsági fényről. A sárga fényszórókkal a tervezők a sikeres GT versenyautók emlékét idézik.

Az új BMW M4 CSL LED-technológiás hátsó lámpái már alapfelszereltségként olyan technológiát kínálnak, amely a sorozatgyártásban kínált autók történetében világpremierjét ünnepli: a készítők a hátsó lámpák üvegburkolataiba bonyolult fényszálakat szőttek, amelyeket lézertechnológiával világítanak meg, így a lámpák felületének struktúrája szinte életre kel. A technológia olyan egyedi fényjátékot garantál, hogy az sötétben már messziről is felismerhető.

EXKLUZÍV BMW PODCASTOK >>>

Soros hathengeres benzinmotor versenysport-ihlette karakterrel

Az új BMW M4 CSL típus-specifikus erőforrásához ugyanaz a magas fordulatszám-tartományig kalibrált, BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor szolgáltatta az alapot, amely a BMW M4 GT3 versenyautó erőforrásának műszaki alapját is adta. A motorban rejlő jelentős teljesítmény-tartalékok lehetővé tették, hogy a mérnökök anélkül fokozzák az erőforrás teljesítményét, hogy stabilitása és tartóssága terén bármiféle kompromisszumot is kötnének. A két darab egycsatornás (mono-scroll) turbófeltöltő maximális töltési nyomását ehhez 1,7 barról 2,1 barra emelték, a motorvezérlő elektronikában pedig típus-specifikus módosításokat hajtottak végre. Az új BMW M4 CSL soros hathengeres erőforrása így 650 Nm csúcs forgatónyomatékot ad le percenkénti 2 750 és 5 950 főtengely-fordulat között, amelyhez percenkénti 6 250 főtengely-fordulatnál 405 kW / 550 lóerő maximális teljesítmény társul.

A 3.0 liter hengerűrtartalmú motor versenysport-ihlette karakterének középpontjában a magas fordulatszám-tartomány és a maximális teljesítmény felépülése áll. A motorblokk zárt tetős kialakítása nagymértékben növeli az egység merevségét, a kovácsolt, könnyűszerkezetes főtengely pedig még az extrém nagy forgatónyomatékkal is megbirkózik. M-specifikus alkatrész továbbá a háromdimenziós nyomtatással készült hengerfej is.

A hajtáslánc hűtési és kenési rendszerét az intenzív versenypályás használat követelményei szerint tervezték át a mérnökök. Az elektronikusan vezérelt szelepekkel dolgozó, dupla végződésű sport kipufogórendszer és a súlyoptimalizált, titán hátsó dob olyan versenypályás orgánumot garantál, amelyet kifejezetten az új BMW M4 CSL számára hangoltak a mérnökök.

A soros hathengeres benzinmotor erejét egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó továbbítja a hátsó kerekekhez. A motor és a váltó típus-specifikus rögzítési megoldásai még a legdinamikusabb vezetési szituációkban is garantálják a vérpezsdítően dinamikus menetteljesítményt. A motor és a váltó stabilabb karosszériaváz-kapcsolata főként határon autózva érezhető.

A maximális teljesítményre, menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.