Az új BMW M4 CSL (3.)

Optimalizált karosszériaváz-merevség, típus-specifikus futómű-technológia

Az új BMW M4 CSL futómű-technológiáját ugyancsak részletekbe menően továbbfejlesztették a mérnökök – az erőforrás megnövelt teljesítményével párhuzamosan. A módosításoknál a mérnökök a modell jelentős mértékben lecsökkentett saját tömegét és megnövelt karosszériaváz-merevségét is figyelembe vették, új szintre emelve ezzel az agilis vezethetőség, a lélegzetelállító menetdinamika és a mérnöki precizitás BMW M modellek által fémjelzett egységét.

Az új BMW M4 CSL motorterében teljesen újratervezett merevítések emelik új dimenzióba a futómű-technológia stabil bekötéseit. Különböző számítási modellek segítségével a mérnökök a frontrész és a tornyok közötti, alumínium-öntvényből készült toronymerevítő elemek geometriáját pontosan az eltérő vezetési szituációkban fellépő erőkhöz igazították.

A kormánymű pontosságát, a kanyarodás közben fellépő oldalirányú erőhatások csillapítását, a spirálrugók és a lengéscsillapítók reakcióit, illetve az egyes kerekek tapadását a féltengelyegyenként hangolt kinematika, valamint a típus-specifikus kerékdőlés-szögek, lengéscsillapítók, kiegészítő rugók és keresztstabilizátorok összehangolt rendszere optimalizálja. A típus-specifikus kerék-felfüggesztéseket a BMW M4 Competition Coupé modellhez képest 8 milliméteres hasmagasság-csökkentés egészíti ki. Ráadásul a különkiadás széleskörű alapfelszereltségének az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű, az M-specifikus Servotronic funkcióval és változó áttétellel dolgozó, elektromechanikus szervokormány, valamint az M Carbon kerámia fékrendszer is része.

Az integrált fékrendszer M-specifikus változata még határon autózva és kedvezőtlen útviszonyok közepette is kiváló pedálérzetet garantál.

M Traction Control tapadás-vezérlés versenypályára optimalizálva

Az új BMW M4 CSL alapfelszereltségeként kínált, versenypályára optimalizált M Traction Control tapadás-vezérlés lehetővé teszi, hogy a vezető a saját preferenciái szerint állítsa be a kipörgésgátló rendszer közbeavatkozásának határértékét. Száraz útfelületen az 1-5 közötti érzékenység látványos megcsúsztatásokhoz segíti a vezetőt. A 6-10 közötti érzékenységet a mérnökök a túraautó-pilóták számára kifejlesztett alkalmazás alapjaira álmodták meg, lehetővé téve, hogy a vezető a legideálisabb útviszonyok és gumiabroncs-hőmérséklet esetén maximális tapadást és iránystabilitást érjen el.

Az új BMW M4 CSL alapfelszereltségének az exkluzív keresztküllő-dizájnú, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák is részei, az első tengelyen 19”, a hátsó tengelyen 20” méretben. Mindegyik keréktárcsán nagyteljesítményű gumiabroncsok feszülnek, elöl 275/35 ZR19, hátul pedig 285/30 ZR20 méretben.

Versenyautós hangulatot árasztó felszereltség, amely a hétköznapokat is megkönnyíti

Az új BMW M4 CSL típus-specifikus felszereltségét a színtiszta sportosság, a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság és az exkluzív prémium hangulat közötti tökéletes egyensúly jegyében állították össze a tervezők. Az M Carbon kagylóüléseket szénszál-erősítésű műanyagból készült, rendkívül erős vázszerkezet és a komfortnövelő funkciók szándékos mellőzése jellemzi: az ülések háttámlái fix szögben állnak, előre-hátra manuálisan mozgathatók, magasságuk pedig csak műhelyben, egy háromfokozatú csavarrögzítés útján állítható. Az M Carbon kagylóülések fejtámlái levehetők és hatpontos biztonságiöv-rendszerrel is felszerelhetők.

A „CSL” emblémával díszített kagylóülések mellett Alcantara-borítású BMW M sportkormány, antracit árnyalatú tetőkárpit, szénszálból készült dekorbetétek, „CSL” emblémával ellátott középkonzol és hátsó panel, valamint M-specifikus kijelzők járulnak hozzá a koncentrált vezetési élményhez. A kibővített Merino bőrkárpitozás és a BMW M biztonsági övek ugyancsak az alapfelszereltség részei. A kagylóülések mögé épített hátsó panelben két bukósisak stabil tárolóhelyét alakították ki a készítők.

Az M-specifikus járművezérlő rendszer a járműbeállítási funkciók közvetlen elérése érdekében „M Setup” gombot, a leginkább kedvelt konfigurációk gyors aktiválása érdekében pedig a kormánykeréken két „M” gombot is tartogat. Az új BMW M4 CSL alapfelszereltségének része továbbá az M Drift Analyser és M Laptimer funkciókkal dolgozó M Drive Professional rendszer, valamint a ROAD, SPORT és TRACK vezetési üzemmódok aktiválását kínáló „M Mode” gomb is.

A szintén alapfelszereltségként kínált BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés a 12,3” képernyő-átmérőjű digitális műszeregység és a 10,25” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosával kecsegtet. Funkciói között a BMW Maps navigációs rendszer, a BMW Intelligent Personal Assistant, az okostelefon-integrálhatóság, a vezeték nélküli okostelefon-töltés és a WiFi csatlakozási lehetőség is megtalálható. Az M-specifikus tartalmakat kínáló BMW Head-Up kijelző és a BMW Drive Recorder az opcionális extrafelszereltség része.

Az új BMW M4 CSL komfortnövelő és vezetést támogató rendszerei kizárólag a lényegre összpontosítanak, szem előtt tartva az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelveit és a letisztult koncepciót. A különkiadás alapfelszereltségének része így az automata légkondicionáló, a parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control), a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning) és a sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Info). A kétzónás automata légkondicionáló, a Driving Assistant csomag és a parkolóasszisztens (Parking Assistant) az opcionális extrafelszereltség részeként rendelhető meg a modellhez.

EXKLUZÍV BMW PODCASTOK >>>

A maximális teljesítményre, menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.