Az új BMW R 18 Roctane

BMW R 18 Roctane

Kiegyensúlyozott ergonómiai jellemzők kétszintes üléssel, lábtartókkal, sebességváltó karral és magasított kormánnyal.

A BMW Motorrad filozófiájával összhangban az új BMW R 18 Roctane kényelmes, ún. „középre szerelt” lábtartókkal rendelkezik. A klasszikus iskolának – amelyet nem csak a BMW követ – megfelelően a hengerek mögé elhelyezett lábtartók jóvoltából a nyeregben ülő pihentető testhelyzetet vehet fel, ugyanakkor elegendő mozgásszabadsággal rendelkezik az aktív motorozáshoz – vagyis optimálisan uralhatja a járművet. Az R 18 Roctane kétszintes, hátrafelé elkeskenyedő, utaskapaszkodó fülekkel ellátott ülést, valamint a lábtámasszal harmonizáló váltókart kap. A magasított, fekete borítású kormány jóvoltából egyenes hátú, pihentető testtartás érhető el.

A motorkerékpár színére fényezett oldaldobozok, szélvédő az eredeti BMW Motorrad tartozékok választékából.

Az új R 18 Roctane ideális a laza cirkáláshoz, de a motorkerékpár színére fényezett oldaldobozok jóvoltából a túrázáshoz is. A két doboz egyenként 27 liternyi úti holmi képes elnyelni. Aki hosszabb utakat szeretne tenni az új R 18 Roctane-nal, kiegészítő fényszórókkal és függesztett irányjelzőkkel ellátott szélvédőt is vásárolhat az eredeti BMW Motorrad tartozékok kínálatából.

Az új R 18 Roctane alapkivitelben fekete fényezésű. A matt Mineral szürke metálfényezés és a matt Manhattan metálfényezés felár ellenében rendelhető.

Az alapfelszereltségként járó három menetprogram, ASC, valamint fékezőnyomaték-szabályozás magas szintű motorozási élményt és biztonságot szavatolnak. A hátramenet, az emelkedőasszisztens, valamint a markolatfűtés gyári extraként vásárolhatók meg.

Annak érdekében, hogy minél jobban megfeleljen az ügyfelek egyéni kívánalmainak, az új R 18 Roctane-hoz alapfelszereltségként jár a három, „Rain”, „Roll” és „Rock” elnevezésű menetprogram – ami nem számít hétköznapinak a kategóriában. Az alapfelszereltség része továbbá az ASC (automatikus menetstabilizáló; nem kikapcsolható), amely magas szintű biztonságot szavatol. Az új R 18 Roctane alapáron kapja meg továbbá a fékezőnyomaték-szabályozást (MSR) is. Az opciós listán megtalálható többek között a manőverezést játszi könnyedségűvé varázsoló hátramenet, valamint az emelkedőn való elindulást megkönnyítő emelkedőasszisztens (Hill Start Control) is. Ugyancsak a gyári extrák sorát gyarapítják a fűtött kormánymarkolatok, amelyek kellemesen melegen tartják a kezet a hűvösebb napokon.

Az új R 18 Roctane: „big boxer” merevvázas megjelenéssel, modern technológiákkal és autentikus anyagokkal – „custom bagger” stílusban.

Az R 18 Roctane fickós, „custom bagger” stílusba öltöztetve ülteti át a letűnt korok ikonikus stílusát, számos részletében pedig az a lényegre törő dizájn köszön vissza, amely alapvetően határozta meg a BMW R 5-höz hasonló klasszikusok jellegét. Az olyan funkcionális, a motort lényegét esszenciálisan kifejező elemek, mint a dupla bölcsős váz, a csepptank, a nyitott kialakítású kardántengely vagy éppen a dupla csíkozás (gyárilag rendelhető extra) a legendás, 1936-os boxerre emlékeztetnek. Az R 18 Roctane komponenseinek jelentős része, köztük a tank, az első és a hátsó sárvédő vagy éppen a fényszóróház ma is ugyanúgy fémből készülnek, mint régen – miként az egy korhű klasszikushoz illik. Ezek után természetes, hogy a felfüggesztés is nagyban emlékeztet az R5-ösére. Utóbbi modell merevváz-koncepciója a kétágú acél lengőkarral és a cantilever központi hátsó rugóstaggal együtt nemcsak műszakilag, hanem vizuális értelemben is tökéletesen megállja a helyét a 21. században.

A tekintet mindenütt olyan technikai részleteken akad meg, amelyekből csak úgy sugárzik az alkotók elhivatottsága. Ezek közé tartozik az első fényszóró időtlen, kör alakú műszeregységet magában foglaló háza. A legendás, 1936-ban bemutatott BMW R 5-tel kezdődően egészen az 1970-es évek elejéig a BMW szinte összes motorkerékpárja ezzel a megoldással rendelkezett. Az új BMW R 18 Roctane feléleszti ezt a hagyományt – úgy, hogy az autentikus, de kortárs módon átfogalmazott dizájn mögött modern műszaki tartalmat vonultat fel. A kerek műszeren olvasható „BERLIN BUILT” felirat a motorkerékpár eredetére utal. És valóban: az új BMW R 18 Roctane társaihoz hasonlóan a BMW Motorrad Berlin-Spandauban működő gyárában készül.

Átépítésbarát architektúra, mint az egyszerű átalakítás és az optimális személyre szabhatóság kulcsa.Áté

Az R 18 család többi tagjához hasonlóan az új R 18 Roctane is olyan architektúrával bír, amely kifejezetten támogatja az átalakítási törekvéseket. Már csak azért is így van ez, mert az R 18 alapkoncepciójának kialakításakor eleve ez volt a tervezők egyik fő törekvése. A látható szelepfedelek (hengerfejborítások), valamint a motorvédő borítás (motorházfedél) például az olajkamrán kívül helyezkednek el, így azok cseréje nagyon egyszerű.

Az új BMW R 18 Roctane főbb jellegzetességei:

  • A modern technológia és az autentikus anyagok ikonikus stílusú ötvözése.
  • A valaha volt legnagyobb hengerűrtartalmú, 1802 köbcentiméteres BMW boxermotor.
  • 4750-es fordulatszámon megjelenő 91 LE (67 kW) legnagyobb teljesítmény, valamint 3000-es percenként fordulatszámon ébredő 158 Nm maximális nyomaték.
  • 2000-es és a 4000-es percenkénti fordulatszámok közötti tartományban végig rendelkezésre álló, a 150 Nm-t is meghaladó nyomaték.
  • Klasszikus, mintaképül szolgáló modell által ihletett nyitott, univerzális kardántengely.
  • Sötét króm kivitelű kipufogórendszer és csillagellenanyák.
  • Aprólékosan kidolgozott dupla bölcsős acélváz.
  • Hátsó lengőkar zárt kardánhajtással, merevvázas megjelenéssel.
  • Villaperselyes teleszkóp és progresszív csillapítású cantilever központi rugóstag.
  • A kiegyensúlyozott ergonómiai koncepció jegyében magasított kormány, amely pihentető motorozást szavatol, egyben lehetővé teszi a motor optimális kézben tartását.
  • Tárcsafékek elöl és hátul, elöl 21, hátul 18 colos öntött könnyűfém kerekek.
  • Emblémával ellátott oldalborítások.
  • A klasszikus kerek műszeregységet magában foglaló fényszóróház.
  • Korszerű, LED-es világítástechnika klasszikus interpretációban.
  • Gyári extraként rendelhető adaptív világítás az út láthatóbbá tételéért kanyarodáskor.
  • A kényelmes, távvezérelt funkcióaktiválást lehetővé tevő kulcs nélküli indítás.
  • Manuális (kulccsal működtethető) kormányzár: zárás a jobb oldali kormányszáron.
  • Manuálisan (kulccsal) zárható dobozok.
  • Három menetprogram, ASC és fékezőnyomaték-szabályozás alapáron.
  • Gyári extraként: hátrameneti fokozat a kényelmes manőverezésért és emelkedőasszisztens az emelkedőkön való egyszerűbb elindulásért.
  • Gyári extraként megrendelhető markolatfűtés, riasztó és 35 kW-ra korlátozott teljesítmény.
  • Bőséges választékban elérhető extrák és eredeti BMW Motorrad tartozékok, valamint a Ride & Style Kollekció darabjai.