Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Az új BMW R 18 Roctane

Posted on 2023.05.22.2023.05.12. By AztaCARom

Kiegyensúlyozott ergonómiai jellemzők kétszintes üléssel, lábtartókkal, sebességváltó karral és magasított kormánnyal.

A BMW Motorrad filozófiájával összhangban az új BMW R 18 Roctane kényelmes, ún. „középre szerelt” lábtartókkal rendelkezik. A klasszikus iskolának – amelyet nem csak a BMW követ – megfelelően a hengerek mögé elhelyezett lábtartók jóvoltából a nyeregben ülő pihentető testhelyzetet vehet fel, ugyanakkor elegendő mozgásszabadsággal rendelkezik az aktív motorozáshoz – vagyis optimálisan uralhatja a járművet. Az R 18 Roctane kétszintes, hátrafelé elkeskenyedő, utaskapaszkodó fülekkel ellátott ülést, valamint a lábtámasszal harmonizáló váltókart kap. A magasított, fekete borítású kormány jóvoltából egyenes hátú, pihentető testtartás érhető el.

A motorkerékpár színére fényezett oldaldobozok, szélvédő az eredeti BMW Motorrad tartozékok választékából.

Az új R 18 Roctane ideális a laza cirkáláshoz, de a motorkerékpár színére fényezett oldaldobozok jóvoltából a túrázáshoz is. A két doboz egyenként 27 liternyi úti holmi képes elnyelni. Aki hosszabb utakat szeretne tenni az új R 18 Roctane-nal, kiegészítő fényszórókkal és függesztett irányjelzőkkel ellátott szélvédőt is vásárolhat az eredeti BMW Motorrad tartozékok kínálatából.

Az új R 18 Roctane alapkivitelben fekete fényezésű. A matt Mineral szürke metálfényezés és a matt Manhattan metálfényezés felár ellenében rendelhető.

BMW R 18 Roctane
BMW R 18 Roctane
BMW R 18 Roctane
BMW R 18 Roctane
BMW R 18 Roctane
BMW R 18 Roctane
BMW R 18 Roctane
BMW R 18 Roctane
BMW R 18 Roctane
BMW R 18 Roctane
BMW R 18 Roctane

Az alapfelszereltségként járó három menetprogram, ASC, valamint fékezőnyomaték-szabályozás magas szintű motorozási élményt és biztonságot szavatolnak. A hátramenet, az emelkedőasszisztens, valamint a markolatfűtés gyári extraként vásárolhatók meg.

Annak érdekében, hogy minél jobban megfeleljen az ügyfelek egyéni kívánalmainak, az új R 18 Roctane-hoz alapfelszereltségként jár a három, „Rain”, „Roll” és „Rock” elnevezésű menetprogram – ami nem számít hétköznapinak a kategóriában. Az alapfelszereltség része továbbá az ASC (automatikus menetstabilizáló; nem kikapcsolható), amely magas szintű biztonságot szavatol. Az új R 18 Roctane alapáron kapja meg továbbá a fékezőnyomaték-szabályozást (MSR) is. Az opciós listán megtalálható többek között a manőverezést játszi könnyedségűvé varázsoló hátramenet, valamint az emelkedőn való elindulást megkönnyítő emelkedőasszisztens (Hill Start Control) is. Ugyancsak a gyári extrák sorát gyarapítják a fűtött kormánymarkolatok, amelyek kellemesen melegen tartják a kezet a hűvösebb napokon.

Az új R 18 Roctane: „big boxer” merevvázas megjelenéssel, modern technológiákkal és autentikus anyagokkal – „custom bagger” stílusban.

Az R 18 Roctane fickós, „custom bagger” stílusba öltöztetve ülteti át a letűnt korok ikonikus stílusát, számos részletében pedig az a lényegre törő dizájn köszön vissza, amely alapvetően határozta meg a BMW R 5-höz hasonló klasszikusok jellegét. Az olyan funkcionális, a motort lényegét esszenciálisan kifejező elemek, mint a dupla bölcsős váz, a csepptank, a nyitott kialakítású kardántengely vagy éppen a dupla csíkozás (gyárilag rendelhető extra) a legendás, 1936-os boxerre emlékeztetnek. Az R 18 Roctane komponenseinek jelentős része, köztük a tank, az első és a hátsó sárvédő vagy éppen a fényszóróház ma is ugyanúgy fémből készülnek, mint régen – miként az egy korhű klasszikushoz illik. Ezek után természetes, hogy a felfüggesztés is nagyban emlékeztet az R5-ösére. Utóbbi modell merevváz-koncepciója a kétágú acél lengőkarral és a cantilever központi hátsó rugóstaggal együtt nemcsak műszakilag, hanem vizuális értelemben is tökéletesen megállja a helyét a 21. században.

A tekintet mindenütt olyan technikai részleteken akad meg, amelyekből csak úgy sugárzik az alkotók elhivatottsága. Ezek közé tartozik az első fényszóró időtlen, kör alakú műszeregységet magában foglaló háza. A legendás, 1936-ban bemutatott BMW R 5-tel kezdődően egészen az 1970-es évek elejéig a BMW szinte összes motorkerékpárja ezzel a megoldással rendelkezett. Az új BMW R 18 Roctane feléleszti ezt a hagyományt – úgy, hogy az autentikus, de kortárs módon átfogalmazott dizájn mögött modern műszaki tartalmat vonultat fel. A kerek műszeren olvasható „BERLIN BUILT” felirat a motorkerékpár eredetére utal. És valóban: az új BMW R 18 Roctane társaihoz hasonlóan a BMW Motorrad Berlin-Spandauban működő gyárában készül.

Átépítésbarát architektúra, mint az egyszerű átalakítás és az optimális személyre szabhatóság kulcsa.Áté

Az R 18 család többi tagjához hasonlóan az új R 18 Roctane is olyan architektúrával bír, amely kifejezetten támogatja az átalakítási törekvéseket. Már csak azért is így van ez, mert az R 18 alapkoncepciójának kialakításakor eleve ez volt a tervezők egyik fő törekvése. A látható szelepfedelek (hengerfejborítások), valamint a motorvédő borítás (motorházfedél) például az olajkamrán kívül helyezkednek el, így azok cseréje nagyon egyszerű.

Az új BMW R 18 Roctane főbb jellegzetességei:

  • A modern technológia és az autentikus anyagok ikonikus stílusú ötvözése.
  • A valaha volt legnagyobb hengerűrtartalmú, 1802 köbcentiméteres BMW boxermotor.
  • 4750-es fordulatszámon megjelenő 91 LE (67 kW) legnagyobb teljesítmény, valamint 3000-es percenként fordulatszámon ébredő 158 Nm maximális nyomaték.
  • 2000-es és a 4000-es percenkénti fordulatszámok közötti tartományban végig rendelkezésre álló, a 150 Nm-t is meghaladó nyomaték.
  • Klasszikus, mintaképül szolgáló modell által ihletett nyitott, univerzális kardántengely.
  • Sötét króm kivitelű kipufogórendszer és csillagellenanyák.
  • Aprólékosan kidolgozott dupla bölcsős acélváz.
  • Hátsó lengőkar zárt kardánhajtással, merevvázas megjelenéssel.
  • Villaperselyes teleszkóp és progresszív csillapítású cantilever központi rugóstag.
  • A kiegyensúlyozott ergonómiai koncepció jegyében magasított kormány, amely pihentető motorozást szavatol, egyben lehetővé teszi a motor optimális kézben tartását.
  • Tárcsafékek elöl és hátul, elöl 21, hátul 18 colos öntött könnyűfém kerekek.
  • Emblémával ellátott oldalborítások.
  • A klasszikus kerek műszeregységet magában foglaló fényszóróház.
  • Korszerű, LED-es világítástechnika klasszikus interpretációban.
  • Gyári extraként rendelhető adaptív világítás az út láthatóbbá tételéért kanyarodáskor.
  • A kényelmes, távvezérelt funkcióaktiválást lehetővé tevő kulcs nélküli indítás.
  • Manuális (kulccsal működtethető) kormányzár: zárás a jobb oldali kormányszáron.
  • Manuálisan (kulccsal) zárható dobozok.
  • Három menetprogram, ASC és fékezőnyomaték-szabályozás alapáron.
  • Gyári extraként: hátrameneti fokozat a kényelmes manőverezésért és emelkedőasszisztens az emelkedőkön való egyszerűbb elindulásért.
  • Gyári extraként megrendelhető markolatfűtés, riasztó és 35 kW-ra korlátozott teljesítmény.
  • Bőséges választékban elérhető extrák és eredeti BMW Motorrad tartozékok, valamint a Ride & Style Kollekció darabjai.
Pages: 1 2
Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Motor Tags:BMW, BMW R 18, BMW R 18 Roctane, R 18 Roctane, Roctane

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Zalaegerszegen a helyi járatokon is utazhatnak az ország- és vármegyebérletek tulajdonosai
Next Post: A Volánbusz négy új autóbuszt állított forgalomba Baranya vármegyében is

Kapcsolódó cikkek

  • Belső vizsgálatot indít és feljelentést tesz a MÁV-Start a monori vonat ügyében Hírek
  • Hétfőtől csak az első ajtón lehet felszállni a 194-es, a 194B és a 199-es buszokra Hírek
  • Spanyolországban zárul az idény Hírek
  • Éppen ma száz éve mutatta be a Ford a forradalmian új TT-Modellt Ctrl+C - Ctrl+V
  • Vitézy Dávid: “Rövid távú cél a repülőtér bekötése a regionális buszhálózatba” Hírek
  • E-mobilitási üzletágat indít az Alteo Hírek

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. szeptember
hKscpsv
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Nicole Flattery: Semmi különös
  • Hagyományos ajándékok házavatóra
  • Olvasni kell! Az egész világ belefér az őszi Margóba
  • Az IoT az alapokkal kezdődik
  • Ezeket a kerti teendőket ne mulaszd el ősszel!
  • Van képünk hozzá (23.09.26.) –  Morgan Super 3
  • Hamarosan a Tesla is Magyarországon gyártja/újrahasznosítja az akkumulátorait? Elon Muskkal találkozott Novák Katalin Texasban
  • Van képünk hozzá (23.09.25.) –  Nikola Tre
  • Verstappen nyerte a Japán Nagydíjat, világbajnok a Red Bull
  • Van képünk hozzá (23.09.24.) –  Abarth 500e
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Tesztkörúton szereplő, digitális automata központi ütközővel felszerelt vonatot mutatott be a Rail Cargo Hungaria Zrt.
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone
  • A Suzuki V-Strom 800DE az „Alpen Masters 2023” tesztgyőztese
  • Mi kerüljön az iskolai kulcsba?
  • Harminc különböző ízű és formájú kürtőskalácsot lehet megkóstolni az Állatkertben
  • Ezért lehet fontos segítség a konyhában egy okosmérleg
  • Varázslat a tányérokon
  • Levesdiéta
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató
  • Európa legnépszerűbb túramotorja, az NT1100, két feltűnő új fényezést kap jövőre Bemutató
  • V-Strom 800DE – „Jött, látott és győzött!” Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Portugáliában épített Dax Furiosa nyerte a 2023-as Honda Customs versenyt Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Bridgestone motorabroncsai visszatérnek a virtuális világba Bemutató
  • A Honda Adventure Roads 2024-ben visszatér Afrikába Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fuell Fllow elektromos motorkerékpár Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT